هواتو کردم

خسته ام از این همه روزهای پوشالی ... میان این همه همهمه جای تو خالی


استدلال

من همیشه معتقدم که وقتی چیزی رو با استدلال و منطق توضیح بدی اثرش خیلی بیشتره حالا بعضی دوستان منو به بی منطقی محکوم کردن و بعضی ها هم گفتن اصلا چه جوری پوشش یا همون حجاب یک پسر روی حجاب دختر تاثیر داره؟

پاسخ این سوال رو با مثال میدم که همیشه اثرش از نیم ساعت خشک و قلمبه سلمبه نوشتن بیشتره.

این مثال تجربه ی شخصی خود منه.

من دوستانی دارم که حجاب چندان مناسبی ندارن (بخدا تذکر دادم ولی از اونجایی که به قول استاد همیشه نباید فازمتر شد نمیشه همیشه حرفی زد که وضعیت وخیم تر بشه) که گاهی با هم بیرون میریم.

حالا تو این رفت و امدها وقتی یه پسر مذهبی (از اونایی که هم پوشش خوب داره هم سرش پایینه) کنارمون رد میشه به شخصه خود من چادر و روسریم رو جلوتر میارم (البته در حالت عادی هم مو رو کاملا می پوشونه) اما چیزی که برام جالب بوده اینه که دوستان دیگه هم حداقل روسری هاشون رو جلوتر میکشن و این به حرمت شخصیت و اعتقادات اون پسره.

اگه این اتفاق براتون پیش نیومده (یعنی سرتون پایین بوده و به دخترها نگاه نمی کردین) قطعا حداقل یک بار براتون پیش اومده که صحنه ی رد شدن یک روحانی کنار چندتا خانم بی حجاب رو دیده باشید.

عمدتا چیزی که تو این شرایط می بینید اینه که همه ی خانمها روسری های نیم سانتی مبارک رو جلوتر می کشن(بگذریم که از پشت موها میزنه بیرون ) حالا این ایا چیزی غیر از حفظ حرمت روحانی و احترام به لباس انبیاست؟

حالا شما بیا شرایطی رو در نظر بگیر که پسرهای جامعه اینطوری باشن ؛ دخترهای این جامعه چطوری میشن؟

توجه : ما هممون میدونیم که در حال حاضر حفظ کردن پسر تو جامعه به نسبته حفظ کردن دختر تو جامعه سخت تره چون به نسبت هم شرایط گناه براش فراهم تره و هم ازادی بیشتری داره(میدونم که الان باز نصفتون با اینجا مخالفید) پس ما واقعا به پسرهای خوب جامعمون افتخار میکنیم.

شاید خود شما درک نکنید اما ما (من و دوستانی که ازشون پرسیدم) واقعا وقتی نماز خوندن یه پسر جوون رو می بینیم یه حس خوبی پیدا میکنیم یه حس ارامش و اطمینان و امنیت بیشتر. جدا بعضی از پسرهای مذهبی (اون خوبهاشون) باعث فخر ما هستند.

به امید روزی که جامعه ای اسلامی با دختران و پسرانی متدین و دین دار داشته باشیم.


انشالله که خدا کمک کنه بشیم مایه امنیت و اسایش خواهرامون!
من که بارها از کنار مادرم تو خیابون رد شدم و نشناختمش!
چه برسه به اون دخترایی که ببینم حجابشون رو درست میکنند یا نه!
فقط یکیشون تیکه انداخت که بپاشصت پات نره تو چشمت :)
ان شاا...
نه تا این حد دیگه.
خوبه شکر خدا که اینجوری هستید.
خخخخ چی بگم والا جاهل زیاده دیگه شما بی معرفتی هم جنس های ما رو ببخشید.
ممنون از حضورتون
موافقم باهات پسرا هم باید رعایت کنن
افرین به شما
عالی بود
آفرین
60٪ مطمئنم نخوندید. :)
ولی ممنون از حضورتون.
سلام
چون همیشه میای توی وب بنده و یه خرده بحث سنگینی راه میندازی منم به خودم اجازه میدم یه خرده بحث کنم .
ولی دخترای هم هستن که روحانی یا یه پسر سر به زیر می بینن تیکه میرونن و رویی می کنن . منم به شخصه اینو دیدم .
پس با احترام مثالتون با مثالم زده میشه .
شخصیت هر انسان از روی پوشش معلومه ، حفظ حرمت خود آدمه پوشش ، پوشش یعنی اینکه همه اجازه دسترسی به من ندارن و برعکس بی حجابی و حفظ نکردن پوشش اذن دسترسیه .
این مبحث سر دراز دارد .
موفق باشید
انشالله هم پسران هم دخترانمون اصلاح بشن
این بحث راه انداختن تو ذات منه شما خرده نگیرید. :) عادت ندارم خیلی الکی کنار مسائل رد بشم  ولی اگه جایی باعث ناراحتی و خستگی میشه حتما بگید که حرفی نزنم.و خوشحال هم میشم بحث کنید باعث رشد عقلم میشه.
بله منکر نیستم اتفاقا اینم دیدم ولی تو قشر شما هم زیاد هست که به دختر چادری متلک میندازن به خود من هم کلاغ سیاه گفتن تا... ولی در کنارش پسر های دیدم که اصلا به قیافشون نمی خوره اهل هیچی باشن(البته قضاوت نمی کنم)ولی وقتی دختر چادری می بینن خودشون رو میکشن کنار که اون راحت تر رد بشه.حالا من باید خوب های شما رو نقض کنم؟
اما منصفانه قضاوت کنیم تعداد دخترهایی که متلک میندازن بیشتره یا پسرها؟
مثال پابرجاست چون خیلی وجود داره.
ببینید این درسته و من موافقم ولی همیشه صحیح نیست مثلا به عینه پسر با چهره ی کاملا مذهبی دیدم که چشمش عین رادار میچرخه و دختر هم هست بی حجابه اما نه نگاهی میکنه و نه حاضر به کسی پا بده.
بیاید قبول کنیم من چادری و شمای مذهبی و روحانیون ما و دولت و ... هم کم گذاشتیم.ما هم درست برای اثبات عقایدمون زحمت نکشیدیم.یکی از دوستان میگفت کنار شهدای گمنام مراسم بود منم رفته بودم یکی از همین خانمهای چادری چنان با من دعوا کرد که خانم حجابت رو درست کن واقعا بهش برخورده بود این سیره ی انبیا نیست هر چیزی باید با زبان نرم و صحیح باشه تا اثر کنه.برای خراب کردن یک چیز لازم نیست بدش رو بگید کافیه فقط بد ازش دفاع کنید.منکر اشتباهات نیستم ولی منکر کوتاهی خودم هم نیستم.
ان شاا...
ممنون از حضورتون
هر کس مسئول کار خودشه، اگه اوشون حجاب نذاره مورد آزارم شاید قرار بگیره، چون همه ی پسرا خوب نیستند و دنبالِ بهونه اند، پس با حجاب باشند برای خودشون بهتره
خیلی چیزا به هم ربط داره، مثلاً یکی میتونه بگه خانواده خیلی مهمه و گیر بده به خانواده، اما
اما چرا سعی دارین بی حجابیه هم جنساتونو به آقایون ربط بدین؟؟! اونم به حجابشون
چرا انتظار دارین واسه اینکه هم جنساتون همه با حجاب بشن مثل خودتون، باید همه ی پسرای جامعه نمازخون و با حجاب و سر به زیر باشند؟؟!!
حجاب زهرا به پسرای جامعش کاری نداشت
بعدشم تا 100 سال هم بحث کنین باز فایده نداره چون این اصلاً منطقی نیست که حجاب بد دخترا رو به بد بودن پسرا ربط بدیم
به قول خودتون پسر آزاد تره، خودمونم بکشیم باز هم پسر بد هست، پس به نظر من نباید تا پسر بد باشه بد حجاب باشیم
یا علی
بی حجابی هم جنس های من از نادانی خودشونه ولی ربطش به اقایون هم نمی تونید انکار کنید.
نماز که واسه من نمی خونید گفتم ما بیشتر احساس امنیت می کنیم و راحت تر نفس می کشیم حالا این خیر ناخوداگاه شما به ماست خوبه خوداگاه نبوده :).والا از شما مردها انگار نمیشه تعریف هم کرد.
در ضمن من انتظار ندارم همه ی پسرها سر به زیر و نمازخون و باحجاب بشن ولی شما هم نباید انتظار داشته باشی همه ی دخترهای جامعه هم باحجاب بشن.
غیرت و پوشش و مردونگی علی هم ربطی به زن های جامعه اش نداشت.علی شدین که دنبال زهرا می گردین؟خدا زهرا رو برای علی خلق کرده بود و علی رو برای زهرا همین بود که علی بعد زهرا تنها و بی کس شد.هرگاه تونستید عین علی بشید برید بگردید دنبال زهرا خدا میرسونه.خدا که نمی ذاشت زهرا بیفته دست دشمن می ذاشت؟
ربط نمیدم ربط داره.مشکل اینجاست که تذکرات لازمه رو یه خانم داره میده احتمالا اگه یه اقا به شما میگفت بهتر می پذیرفتید.متاسفانه بعضی جاها تعصبات مردانه زیاد میشه.
افرین خودمون رو بکشیم پسر بد هم هست دختر بی حجاب و بد هم هست.این یه چیز طبیعیه نمی دونم چرا متوجه نمیشید.
خدا تو قران میگه پاکان برای پاکان هستند.انتظار نداری خدا بزاره دختر خوبش بیفته دست پسر بد که؟باید واسه پسرهای بد هم دختر بد باشه.منتهی درد اینجاست که خدا نمی خواد ما بد باشیم خودمون بد میشیم که بد نصیبمون میشه.
بحث به قول شما بی فایده است فقط من نمی فهمم اگه حرف های شما تا این حد منطقیه چرا جامعه اینطوریه؟چرا دخترها قانع نشدن که باید حجاب داشته باشن؟
موفق و مانا باشید
"افرین خودمون رو بکشیم پسر بد هم هست دختر بی حجاب و بد هم هست.این یه چیز طبیعیه نمی دونم چرا متوجه نمیشید." حرف خودمو به خودم میزنید بعد میگین چرا متوجه نمیشم؟؟!!! والا نوبره!!
مگه واسه هر کاری باید قانع شه آدم، مگه باید آدم دلیل داشته باشه واسه همه کاراش، تو جامعه ی اسلامی هستیم و باید رعایت کرد، کی گفته ما تعصب مردانمون زده بیرون، شما یهو گارد گرفتین که حجاب واسه ما تنها نیست و واسه آقایونه، شما برو تو نت بزن حجاب ببین واسه کیه
من که گفتم همه چیز به هم ربط داره، انگار به حرفای بنده دقت نمیکنید شما
من علی نیستم اما بدم نیستم، من با دختر چادری و خوب ازدواج میکنم شما هم با پسر سر به زیر و با حجاب!! ازدواج کنین
اینکه یه چیز پیش پا افتادست که حجاب برای خانمها مهمتر از آقایونه
ای بابا
من دیگه حرفی نمیزنم
شما یک بار دیگه خوب مطالعه بفرمایید تفاوت حرف من و شما رو متوجه میشید.
حرف خودمو شما هم میزنید که ،منم میگم هر جا میریم فقط راجب حجاب زنه در حالی که من معتقدم این درست نیست.مبنا ایات و احادیث و روایاته نه نت.
بر منکر کسی که بگه حجاب برای زن لازم تر نیست لعنت شما متوجه نمی شید من چی میگم درد اینجاست.
منم تعصبم نزده بیرون شما فکر میکنید من یا دشمن شما پسرهام یا اومدم فقط دفاع بی قید و شرط کنم از هم جنس هام ولی اینطور نیست برخورد من با هر دو جنس گویای حرفهام هست.
قطعا همین کار رو میکنم و اگه کسی که حرفم رو بفهمه پیدا نکنم ترجیح میدم تا اخر عمرم مجرد بمونم.
منطق من با شما فرق میکنه پس دیگه حالا هی من یه چیزی بگم شما یه چیزی بگید درست نیست فقط باعث دلخوری میشه که من اصلا هدفم این نبوده و نیست.
پس دیگه بحثی بین من و شما باقی نمی مونه.
من حرفهام رو تو این 2 پست و نظرات گفتم.


درود دوستان گرام
طبیعت همیشه خودشو به تعادل میرسونه هرچیزی نه زیادش خوبه نه بدش به اندازش مفیده
در مورد حجاب هم آدم باید حواسش باشه که نه از اینور بوم بیوفته نه از اونور بوم
به قول شاعر : لحظه ای روئت روی تو حلال است ولی.... سپاسگذارم
احسنت
من حرفم اینه که شما نباید بد حجابی خانما رو با بد حجابی پسرها بیارین، باید با عفت و غیرت مردا بیارین
حرف شما متین
نظر شما هم متین ولی اجازه بدید با عقاید خودم پیش برم.
متشکرم از احترامتون
موفق باشید ان شاا...
یاعلی
شما حرفتون درسته من نقض حرفاتونو نمیکنم، من نقد میکنم حرفتونو، نقد هم گاهی بدیاشو میگه و گاهی خوبیاشو، منم حرفا و نظرامو گفتم
موفق باشید
خوبی نقد و بحث همینه.
ولی همیشه گفتم الان هم میگم هدف از بحث قانع کردن افراد نیست بلکه بیان نظرات متفاوته.
همین
متشکرم
عقاید شما با عقاید من فاصله ای نداره، من حرفم نقض حرف شما نیست، انتقاد کردم که اشتباهه که بد حجابی خانما رو به بد حجابیه آقایون ربط بدیم، همین
اتفاقا بین عقاید من و شما زمین تا اسمون فاصله است.
ولی شاید حرف شما درست باشه حتما بیشتر فکر میکنم.
ممنون از حضور و پیگیریتون
"ولی همیشه گفتم الان هم میگم هدف از بحث قانع کردن افراد نیست بلکه بیان نظرات متفاوته." همه همینو میگن، کاملاً موافقم، منتها نه من حرف شما رو میفهمیدم و نه شما حرف منو، این شد که طولانی شد
بله دقیقا همین طوره
مهم اینه که هدف حجاب و پاکیه جامعه ست، سیستم کاری باعث اختلاف از زمین تا آسمون نمیشه
خب خدا رو شکر که اینو قبول دارید.
ولی مشکل اینجاست که من سیستم های کاری شما رو کاملا قبول ندارم.حدودی قابل قبوله حدودیش از نظر من زیاد.
بگذریم الان دوباره بحث میشه.
نظر شما متین و خوبه
"خب خدا رو شکر که اینو قبول دارید." یعنی چی؟؟؟ مگه قبول نداشتم؟؟!! خب این شبیه توهینه دیگه! اول من پست حجاب گذاشتم که شما نقد کردین، خب یکم دقت کنین
منم سیستم شما رو قبول ندارم، اما نباید کدورت پیش بیاد
در ضمن خوشم نیومد بابت اول جواب کامنتم
بله حق با شماست شما قبول داشتید من اشتباه کردم.
ان شاا... که کدورتی پیش نمیاد.
حتما بعدا چک میکنم اگه مشکلی داشت درستش میکنم.اگه چیزی هم گفتم که ناراحت شدید عذر میخوام.
خدانگهدار
من موافقتم فرشته جون نه که چون دخترم از حرفات دفاع کنم
چون به چشمم دیدم که پسرا چقدر به دخترای چادری تیکه میپرونن
وقتی پسرا به دخترای بدحجاب اعتنا نکنن اون دختر مجبور میشه جوری بگرده که جامعه میپسنده
نمیگم همه پسرا ولی من یه سری از پسرای مومنم دیدم که با نامحرم شوخی میکنه نگاهش
همه جا هست الا به خودش

چرا باید دخترای چادری و مومن الان نتونن ازدواج کنن چون کسی خواهانشون نیست برعکس
یه نگاه تو جامعه بندازین اکثر دخترای بی حجاب آمار ازدواجشون بیشتره کاری ندارم که شاید
ازدواجاشون به طلاق بکشه میگم بالاخره اون مورد پسندتر بوده واسه یه پسر تا اون دخترچادریه

من تا دلتون بخواد توی دانشگاه میدیم یه دختری که عمرا با اون وضعش کسی تحملش میکرد
با یکی از پسرای خوب و پاک دانشگاه که روش قسم میخوردیم ازدواج کرده
که تا چند هفته هنگ میکردم

یکی ازدوستام خودش چادریه ولی خواهرش بی حجاب اونوقت شوهرخواهرش یه پسره مذهبی آخه این چجورشه ؟؟

نمیگم همه ی پسرای خوب هم میرن سمت دخترای بدحجاب ولی درکل متاسفانه این رویه داره
پیش میره کاری نداره برید یه آمار بگیرید

آخه درد الان اینجاست که دخترا روز به روز بدحجاب ترمیشن چون پسرا خواهانن و الان یه فرد
چادری رو قبول نمیکنن من تو جامعه هستم دارم به چشمم میبینم

بازم میگم حرفامو کلی گفتم منظورم همه نبود چون منم یه دخترم تو جامعه هم هستم هزاران مورد دیدم
اگه به قول فرشته جون پسرا واقن نگاهاشون پایین باشه به دختری نگاه نکنن وقتی از کنار اون
دختر ردمیشن اون دختر وادار میشه روسریشو بکشه جلوتر

ممنون از حضور و نظر خوبتون.
منم منطقم با حرف شما بیشتر سازگاره.متاسفانه اقایون فکر میکنن ما با تعصب یا ضد پسرها حرف میزنیم ولی واقعا اینطور نیست ما هم نسبت به وضع هم جنس هامون شاکی هستیم و دوست داریم یه جامعه ی امن برای هر دو طرف داشته باشیم.
ولی تو این سالها دیدیم که اینطوری که ما خواستیم نشد همش هم تقصیر رو گردن هم میندازیم خب بهتره بریم دنبال ریشه ی موضوع یه خرده سعی کنیم ببینیم اشتباه کار ما کجا بوده؟ وگرنه اگه ما طرفدار هم جنس هامون و عقاید اونها بودیم خب دیگه حجاب خودمون چیه؟
به هر حال هر دو جنس باید تمام تلاششون رو برای بهتر شدن بکنن اینکه فقط یکی رو بگیریم و بقیه رو ول کنیم اثر نداره.برعکس اونی که گرفتیش هم لجباز و سرکش میشه.
ممنون بابت نظراتتون
سلام. خداقوت . مطالبتون خوبه...  هنوز کامل مطالعه نکردم ولی روزنامه وار خوب بود.

خدا رو شکر که پسندید.
ممنون از حضورتون
من نمیدونستم اینجوریه فکر میکردم سرمونو میندازیم پایین دخترا مسخرمون میکنن
اونی که مسخره میکنه مشکل داره اونایی که اکثریت هستن با هر پوشش و به قول خودشون ذهن بازی بازم یه پسر سر به زیر رو ترجیح میدن تا یه بی قید و بند رو.
البته دیگه نه اونقدر سر به زیر که مشکلی براتون پیش بیاد ها:) درست و صحیح.
دیگه شما حدش رو خودتون مطمئنا می دونید.
ممنون از حضورتون
بنظر من همه چیز حد وسطش خوبه فرشته جان باهات خیلیم موافقم خییییییییلی:)
خدا رو شکر که موافقی عزیزم
ممنون از حضورت
شما قصدتون خیره و منم با بخشی از حرفاتون موافقم،ولی اینطوری که شما میگید نیست.در مورد مزاحمت برای خانم های محجبه تنها چادر پوشیدن کافی نیست شیوه ی رفتار و گفتار و نگاه هم باید درست باشه تا پسری با خودش فکر بد نکنه و مزاحمتی ایجاد نکنه.اینکه گفتین پسرا ازادی بیشتری دارن بستگی داره برداشت شما از ازادی چی باشه.
حفظ دخترا از گناه سخت تره چون زمینه ی گناه مسلما برای گناه دخترا بیشتره و اینو میشه از نگرانی والدینی که دختر دارن پرسید.
البته پسرا هم نباید چشم چرونی کنن ولی کاش زمینه ی این گناه فراهم نبود.
البته اگه کسی بخواد به پسری امر معروف کنه احتمالا کار به کتک و درگیری میرسه ولی خانم ها راحت تر میپزیرن.
البته این اقتضای اخرالزمانه و ما هرچی بگیم تاثیری رو پسر و دخترا نداره و هر روز شرایط بدتر میشه.بلاخره باید شرایط برای ظهور اماده بشه اونایی هم که گناه میکنن به خودشون ضربه میزنن.
ببخشید طولانی شد،موفق باشی.

بله شیوه ی گفتار و رفتار که صد البته درسته ولی واقعا گاهی ما کاملا بی تقصیربم برای من به شخصه پیش اومده تنها دارم میرم کنارم رد میشن و متلک میزنن البته اینو به همه نمی چسبونم به هر حال بعضی ها ذاتا مریضن کاریش نمیشه کرد.
برداشتم از ازادی رو هم ترجیح میدم نگم هر جا گفتم اقایون قبولش نمی کنن و حق مصلمشون میدونن البته که گاها هم مشکلی نداره در بعضی موارد دین شما رو یه خرده ازاد تر گذاشته که ما هم خواه ناخواه مجبوریم بپذیریم.
پسرها رو اکثرا نمیشه کنترل کرد ولی دخترها قابل کنترل ترن واسه همین از نظر من زمینه ی گناه پسرها بیش تره.شما الان جرعت داری به پسری رو در رو بگی کارت اشتباه یا این کار رو نکن؟پدر و مادر رو گاها میزنن دیگه چه برسه به دیگران.
متاسفانه زمینه ی گناه فراهمه ما هم عین شما گلایه داریم ولی چاره چیه ؟ سالها گفتیم حجاب حجاب نشد حداقل یه مدت بیشتر بگیم نگاه نکنید بلکه با نگاه نکردن پسرها دخترها درست بشن.
ببینید من یه دخترم خیلی از دخترها میخوان تو نگاه و توجه باشن(پسرها هم همین طورن شیوه فقط یه خرده بعضی جاها فرق میکنه)حالا واسه این جلب توجه روش اشتباه رو انتخاب میکنن حالا اگه با این روش توجه دیگران جلب نشه کم کم روش های دیگه رو انتخاب میکنن.یا اگه درست و منطقی توضیح بدیم شاید حل بشه ولی معمولا ما میشیم مامور عذاب خدا که همونجا بدون محاکمه قضاوت میکنیم و میخوایم فرد رو مجازات کنیم.ما خیلی هامون نعوذباالله اجازه بدن میخوایم جای خدا رو بگیریم.
عین واقعا توهین به شعور یک زنه که بخاطر جسمش مورد توجه باشه بلکه باید عقلت مورد توجه باشه ولی چاره چیه؟یه مدت اقایون سخت بگیرن به خودشون بلکه خدا خواست درست شد.
بله اخرالزمانه ولی کاش یه خرده بهتر بودیم ماها خیلی هامون به گناه عادت کردیم میدونیم گناهه ولی نمی تونیم ترکش کنیم.یه عده هم که ادعاشون گوش عالم رو کر کرده دامن میزنن به این اخرالزمانی شدن.کاش ای کاش بتونیم بهتر باشیم.
خواهش میکنم من خودم همیشه نظراتم طولانیه خوشحال میشم وقتی یکی دیگه هم عین خودم می بینم.
موفق و مانا باشید
یاعلی
واقعااااا خواهری عالی نوشتی و درست
خدا رو شکر که مورد تایید بود
ممنون از حضورتون
باز خوبه من نظر میذارم و بحث میکنم نظرات پستاتون زیاد میشه!! خخخخخخ
در این صورت بیشتر افراد نصف نظرهاشون رو مدیون منن چون حرفهام بحث میشه و به درازا میکشه.
باشه
شما خوب
خدا یار و یاورتون
موفق باشین
خدانگهدار
من خوب؟خدا کنه ولی دلیل این حرف چی بود؟
ان شاا... همچنین شما
یاعلی
اصلا وجهه ی ایمانی و تقوایی به انسان ابهت و صلابت میده
هر چه متقی تر با صلابت تر
چه دختر و چه پسر.
بعد حجاب رفتار و کردار فرد در اجتماع باعث صلاب تر شدن میشه.
برای همینه که از قدیم تا حالا عرفا و علما و مومنین با قدم هاشون در جمع مردم حیا رو روزی مردم می کردند.

+تذکر لسانی که فراموش شد زمینه گناه هم تشدید شد
و به عادی شدن رسید
سلام
ممنون از حضورتون
تذکر لسانی باید اول از طرف خانواده باشه دوستی که مثلا 2 ساله با ماست اگه زیاد هم بهش بگی کلا بی خیالت میشه و یا لج میکنه فکر میکنه باهاش دشمنی.
هر چند هر کسی باید در شرایطش تذکر بده و جلوی گناه رو بگیره تا به مرحله ی عادی شدن نرسیم که متاسفانه کم کاری هامون باعث شد که رسیدیم.
آیه 29 و 30 سوره ی نور. 

در آیه 29 خداوند ابتدا به مردان میگوید نگاه خود را از نامحرم فرو بندید ، و بعد کوتاه میگه وشرمگاه خود را بپوشانید(همان حجاب مرد)
و بعد در آیه 30 به زنان میگوید نگاه خود را بپوشانید.

این ابتدا و موخر نشان از آن دارد که اول مردان باید نگاه خود را بپوشانند. (بحث تقاضا و عرضه مطرح میشه - مرد با چشمش تقاضا نکنه زن هم تا حدی رعایت میکنه)

از آیات و روایات و... مخلص کلام (اینجوری میشه نتیجه گرفت که) : در مردان ابتدا نگاهشان مهمتر است و بعد حجابشان ولی در زنان ابتدا حجاب و عفاف بعد نگاهشان.
احسنت این میشه جواب منطقی.
 هر دوتاش باید رعایت بشه نه یکی رو بچسبیم بگیم این که درست شد میریم سراغ بقیه اش.اگه بخوایم صبر کنیم تا یه 100 سال اول نگاهمون درست بشه بعد تازه اگه عمر کردیم وقت بزاریم واسه حجابمون که نشد.
همه رعایت کنن همه چیز درست میشه.اولویت ها رو هم قبول داریم منتهی بعضی ها یه تکه رو میگیرن از بقیه ی موارد فارغ میشن.
ممنون از حضورتون
یاعلی
خوب بودن پسرها تو با حجاب تر شدن و عفیف تر شدن دخترها ریشه ای تاثیر نداره ، میتونه تلنگری برای بیدار شدنشون باشه اما به شرطی که یهو خود پسر پاش نلغزه که خیلی سخته !
نمیخوام بگم بی تاثیر نیست ، تاثیر خودش را داره حتما اما نمیتونه اصل و ریشه باشه. مطلق این نیست...

عواملی زیادی میتونه تاثیر گذار باشه...
از نظر من ریشه ای هم تاثیر داره.دیگه پسر هم باید یه جاهایی سختی ها رو تحمل کنه.
ولی نگفتیم مطلق گفتیم وقتی 50 ساله میگیم حجاب خانمها اقایون رو ول کردیم. جدا من بعضی پسرها رو می بینم دوست دارم بزنمشون انگار تو خونه ان عین خیالشون نمیاد.
مرد عفیف و باحیا به عفیف و باحیا شدن زن کمک میکنه من اصلا به این ایمان دارم.
بعدش هم متاسفانه ما خیلی میبینم از خودشوت سلب مسئولیت کردن یه خرده زنها رو تحریم کنن (البته منظورم در مورد نگاهه کردنه)اقایون شاید درست شد نه مرزها رو ازاد کردن میگن باید خودشون مراقب خودشون باشن.

طبق روایات مرد (همسر) خوشتیپ و تر تمیز و... تو حجاب خانم و عفاف و... تاثیر داره...
احسنت منم همینو میگم دیگه .
منتهی برداشت خیلی از مردها از تر و تمیز بودن هم عوض شده.تا جایی که بعضی معیار تر و تمیز بودن هاشون به نظر من کلا مخالف معیار های خداست.

البته متاسفانه حجاب خیلی از بانوان ما با اینکه چادر سرشون میکنن مشکل داره...   نمیخوام بگم بی ارزشه یا ...  نه اتفاقا همون هم ارزش داره اما به نظرم حجاب شایسته زهرایی و زینبی نیست.(دنبال زهرا نمیگرم که بگید خودت علی شو !) نه امیدوارم متوجه منظورم بشید.

مثلا خانمهایی هستن که چادر دارن با آرایش بهشون بگی میگه یه ذره است ! آرایش که کم و زیاد نداره ! مثلا میگه دو سه تا تار مو که عیبی نداره ! مو یه تار و دوتار نداره که ! یا موهای کوهان شتر درست میکنن زیر چادر ، یا جلوی چادرشون بازه ، یا از زیر چادر هزارتا رنگهای مختلف از روسری بیرون چادر و مانتوی های رنگارنگ گرفته و یا چادرهای مختلف که هر روز با یه اسمی میاد بیرون ! عربی و اندامی و دانشجویی و...(چادر عربی اصل طبق تحثیثات 3 تا تیکه داره ! که جای بست دادنش نیست ) و... ... ...  

بازم میگم همین هم ارزشه و ما ازشون تشکر میکنیم امام میخوام بگم حیف نیست چادر حضرت زهرا رو اینجور سرت کنی !  امام مسئله ی مهمتر اینه که خانمها اینا را تاحدی قبول نمیکنن ! میگیم حکم شرعی هاااا . میگه نه منظورش این نیست و هزار تا توجیه و...    حالا خانم اگر هم نمیتونی عمل کنی یه قدم بیا جلوتر بگو درسته اما فعلا من نمیتونم عمل بکنم. اینجوری درجا نزن...
جامعه و فرهنگ ما تو این بیسیار ضعف داره...

همین که روی گرفتی ز مرد نابینا                  چقدر درس نجابت برای مردم داشت.

میخوام بگم حجاب خوب و شایسته هم مهمه . هم برای خانم بی حجاب یا کم حجاب ،  هم برای آقایان جامعه...   همه رو تحت تاثیر قرار میده به اندازه ی رسالت خودش...

متاسفانه تو نوشتار نمیشه زیاد خوب توضیح داد و...
عذر خواهی. التماس دعا...


اتفاقا به حرف شما 100٪ موافقم حالا یه مقدار خیلی ناچیز ارایش رو میشه یه خرده گذشت ولی این که موهاشون بیرونه یا پشتش مدل کوهانه دیگه غیر قابل تحمله.به نظر من اینجوری نپوشن بهتره.
ولی روسری رو که نمیشه کاری کرد به هر حال جلوش بیرون از چادره اتفاقا به نظر من پوشیدن رنگهای مختلف خوبه روسری رنگی باعث اراستگی میشه ولی باید با حجاب کامل پوشیده بشه.
من خودم به شخصه با چادرهای رنگی مخالفم(منظورم چادر نماز نیست)اصالت چادر به مشکی بودنشه نه هی رنگی رنگیش میکنن حالا اگه قشنگ هم بود یه چیزی اخه چادر قهوه ای چیه؟
دانشجویی که مشکلی نداره چادر خود منم دانشجویه اذیت نفرمایید دیگه :)
بله قبول دارم حرفاتون رو متوجه ی منظور هم شدم.
ممنون از حضورتون
بله ملاک ها هم عوض شده...          درست میفرمایید..
خوشحالم که موافقید.
ولی جنوب اکثرا چادر رنگی(بندری) میپوشن و محجبه هم هستن و کمتر کسی پیدا میشه چادر سیاه بپوشه،اصلا یکی از اشتباهات همینه حتما که لازم نیست که مشکی باشه یا مثلا چادر ملی باشه مهم اینه که حدود حجاب رعایت بشه.
اره بندرعباسی ها اینطوری هستن اینم بخاطر گرمای خیلی زیاد جنوبه که چادر مشکی نور رو جذب میکنه. ولی در کل من خودم شخصا خیلی چادرهای رنگی رو دوست ندارم به نظرم اصالت چادر به سیاه بودنشه.
البته خب هر کس نظری داره و گاها واقعا شرایط هوای استان های جنوبی مثل ما چادر رنگی رو بیشتر قبول میکنه تا سیاه.اما تو استان ما زیاد نیست خیلی کمه بیشتر مسافرهای چادری که میان تو شهر چادر رنگی دارن
ممنون از حضورتون
شنبه ۲۶ تیر ۹۵ , ۱۰:۰۹ مهرداد طارقلی
در مورد گذشت یه خورده آرایش باید خدا تصمیم بگیره و بگذره ! نمیخوام بگم حالا با اون یه ذره آرایش خدا میبره تو جهنم و عذاب میکنه و... نه اصلا...  چه بسا خود بنده هزار تا ایراد اینطوری داشته باشم. اما اصل و حرف حق اینه که آرایش یه ذره و دو ذره نداره ! حرام یه کم و زیاد نداره.  اینجا یاد شعر خانم پروین اعتصامی میوفتم : شراب یه ذره و دو ذره نداره ، چه کم بخوری چه زیاد حرامه. (به مضمون عرض میکنم). البته موافق این هستم با این اوضاع جامعه و... نباید زیاد سخت گرفت اما این مسئله هم وجود داره که هر چقدر گناه و حرام تو جامعه زیاد میشه کار مومنین سخت تر میشه...
اما در مورد قسمت بیرون بودن روسری از چادر باید بگم که (البته نمیخوام بگم این کار حرامه یا... که در صورت جلب توجه نداشتن اصلا اینطور نیست و حرام نیست) اما حتما دیدید کسانی و بانوانی را که روسریشون بیرون از چادر نیست ! درسته !؟ (واقعا تو جامعه ما این دسته از بانوان وجود داره که سخت روگیری میکنن و...) پس میشه مهم اینه که بخوایم...  به نظر من اصلا وظیفه ی چادر همینه که این آلارم ها را بپوشونه.  یه روز خواهر شهید دیالمه سر این موضوع داشته صحبت میکرده که میگه اصلا پس چرا ما چادر سرمون میکنیم / منظورش این بوده که خب باید اون قسمت روسری هم پوشیده بشه. 
میتونیم اینطوری هم سوال مطرح کنیم که فکرها درگیر بشه : چرا باید روسری هامون با رنگهایی که جلب توجه زیادی دارن از زیر چادرهامون بیرون باشه !؟ چرا باید آلارم بده و جلب توجه بکنه !؟ خیلی راحت میتونیم بذاریم زیر چادر ، پس چرا اینکار را نمیکنیم !؟ چه چیزی باعث این میشه !؟ و... ... ...  باور کنید اصلا نمیخوام بگم حتما باید اینجوری باشه ، حتما باید به این عمل کنید یا شماها ایراد دارید یا خیلی چیزای دیگه... نه همون حجاب هم با ارزشه و مقدسه، تو این شکی نیست.  و اینکه من خودم تو عمل ضعیفم و هزارتا ایراد دارم قصدم ایراد گرفتن نیست.   میخوام بگم میتونیم روش فکر کنیم و به نتیجه برسیم بعدا خود به خود همت کنیم و بهش عمل کنیم یا اصلا بر فرض به نتیجه نرسیم و بگیم این اشتباهه. اما میتونیم فکر کنیم و تحقیق کنیم از کسانی که بهش عمل میکنن یا حتی کسانی که بهش عمل نمیکنن...
عذرخواهی میکنم طولانی شد.
التماس دعا..
اون شعر پروین که فرمودید تا کتاب ما بود: گفت می بسیار خوردی زان سبب بی خود شدی/گفت ای بیهوده گو حرف کم و بسیار نیست.
بله حرف شما درسته اما با توجه به وضعیت حالا بعضی چیزها تغییر میکنه.مثل همون وسایل زینتی که نباید پیدا باشه اما یکی از دوستان برای پوشیدن انگشتر استفتائی از حز دفتر حضرت اقا کردن گفتن با توجه به جامعه ی حالا و وضعیت پوشش دیگه کسی به یه انگشتر توجه نمی کنه.
والا من دور و برم محجبه زیاد دیدم ولی ایکنه جلوی روسری اصلا پیدا نباشه ندیدم.حتی ما جابی برایمون سخنرانی میکردن میگفتن شما میتونید روسری های رنگی رو با چادر بپوشید تا دیگران هم بدونن با چادر میشه حجاب زیبا داشت و دیگران هم به چادر ترغیب کرد.
خواهش میکنم این چه حرفیه.همین که وقت میزارید و طولانی می نویسید ارزش داره.
موفق و مانا باشید
یاعلی
شنبه ۲۶ تیر ۹۵ , ۱۱:۳۱ مهرداد طارقلی
این استفتاء دقیق امام خامنه ای : 
۴. آیا استفاده از حلقه‌ی ساده‌ی ازدواج برای خانم زینت محسوب می‌شود؟
انگشتر خانم‌ها اگر چشمگیر نبوده و ساده باشد -حالا فرقی نمی‌کند که مربوط به ازدواجش بوده یا خودش تهیه کرده و یا هدیه گرفته است- پوشاندنش واجب نیست. اما اگر انگشتر چشمگیر و خاص است باید از نگاه نامحرم پوشانده شود.

این لینک کل استفتاء جدید آقا در مورد حجابه که در به احتمال زیاد حتما خوندید. : http://farsi.khamenei.ir/news-content?id=33330
بله ممنون
 بابت لینک هم ممنون
یاعلی
شنبه ۲۶ تیر ۹۵ , ۱۱:۴۶ مهرداد طارقلی
اما در مورد اون قسمت از صحبت های محترم شما که براتون سخنرانی کردن که " حجاب زیبا " باید داشته باشید. باید عرض کنم بنده که نمیدونم ایشون چه کسی بودن و... اما به نظرم کاملا صحبت اشتباهی کردند. نمیخوام بگم از قصد بوده اما اشتباه بوده ! و دقیقا مشکل خیلی از ماها همینه میخوایم یه چیزی رو اثبات کنیم اما از مسیر درست نمیریم و منفعلانه برخورد میکنیم و خودمون هم نمیدونیم داریم چه اشتباهی میکنیم و تاثیراتش چیه و...

من یه سوال مطرح میکنم : ما برای چی حجاب را رعایت میکنیم !؟ برای چه دلیل و دلایلی باید حجاب داشته باشیم !؟ 
به نظرم ما حجاب داریم چون میخوایم زیبایی هامون را از چشم نامحرم بپوشونیم ! که اینجا این موضوع با حجاب زیبا داشتن منافات داره...   ما حجاب داریم که زیبایی ها را بپوشانیم از اون طرف میگیم میتونیم برای ترغیب به چادر و حجاب یک نوع حجاب زیبا داشته باشیم ! و این دقیقا یه اشتباه ریشه ای و مهم هست که خیلی از ما ها مرتکب میشیم...

در مورد اینکه با حجاب اینطوری وجود داره یا نه واقعا وجود داره ، با انصاف تمام عرض میکنم خدمتتون. یکیشون همین خواهر شهید دیالمه هستن که حتما بهتون توصیه میکنم پیداشون کنید و ازشون استفاده کنید ، باعث پیشرفتتون میشه. (کلاس و... برگزار میکنن در جاهای مختلف)

راستش من خودم تو این مورد مشکلی نمی بینم حالا بیشتر بهش فکر میکنم ولی فکر نمی کنم بازم تغییری تو فکرم به وجود بیاد.اخه اینکه حجاب کامل داشته باشی اما مثلا روسری رنگی بپوشی من خودم شخصا فکر نمی کنم مشکلی داشته باشه.
از نظر خود من که حجاب زیبا داشتن منافاتی با حجاب نداره ولی حتما میپرسم ببینم چی میشه.
شهید دیالمه رو تا حدودی میشناسم ولی خواهرشون رو نه یه پرس و جویی میکنم اگه ممکن بود استفاده میکنیم ان شاا...
ان شاا...
ممنون از حضورتون
یاعلی
شنبه ۲۶ تیر ۹۵ , ۱۴:۴۰ مهرداد طارقلی
خخخخخخ...    به نظرم معنی این جمله که فکر نمیکنم بازم تغییری تو فکرم به وجود بیاد یعنی اینکه نمیخوام و دوست ندارم تغییری ایجاد بشه...!  که اثبات این جمله ی من در مورد جمله ی شما ما را وارد مباحث منطق و فلسفه میکنه ، پس بیخیالش میشیم.

ایشالا همیشه موفق باشید. از صحبت و بحث مفید با شما خوشحال شدم.

بدرود.
خب باید بفهمم اشتباهه که تغییر ایجاد کنم دیگه.نظر رهبر هم خوندم دیدم گفتن اگه جلب توجه و لباس شهرت باشه بده من که جوری نمی پوشم که جلب توجه کنه اکثرا چادری ها هم نمی پوشن اینجوری. مثلا پولکی یا مثل ریسه های عروسی براق و رنگ رنگی نیست. عادیه دیگه بعد اینجا همه همین طورن فکر نمی کنم کسی دیگه بیاد بهش توجه کنه.الان فقط تعجب میکنن که چادری هستی تازه یه جوری نگات میکنن انگار تا حالا چادری ندیدن.والا
ممنون از نظرات مفیدتون
یاعلی
شنبه ۲۶ تیر ۹۵ , ۱۷:۰۳ قاسم صفایی نژاد
ان شالله تحقق همه دعاهای خوب
ان شاا...

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
من و دریا، غزلی ناب سرودیم از تو
غزلی مثل تو نایاب سرودیم از تو

بس که زیبا شده، آنان که ندانند تو را
در خیالند که در خواب سرودیم از تو

آسمان بود که از دست زمین می‌افتاد
بس که ما در تب و در تاب سرودیم از تو

گر چه با بوسه‌ای از دور دلی خوش کردیم
خوش تر از آن شب مهتاب سرودیم از تو

تشنگی، آه ... چه‌ ها با من و این شعر نکرد
هر چه با حنجره آب سرودیم از تو

موج بر موج شکن خورده فقط می‌فهمد
که چه بی‌تاب در این قاب سرودیم از تو
نویسندگان
Designed By Erfan Powered by Bayan