هواتو کردم

خسته‌ام از این روزهای پوشالی ... میان این همه همهمه جای تو خالی


جومه زرد جونم گلّه ی تو چنه؟:))

آهنگ گوش کردن یکی از کارهای مورد علاقه ی منه، اما بیشتر آهنگ های آروم و پاپ میشنوم و کمتر تو گوشی من میشه آهنگ شاد و ریتمیک پیدا کرد.
این روزها که مشغول آماده کردن مراسم عقد برادرم هستیم(پنج شنبه) معمولا دو تا آهنگ شاد رو گوش میکنیم.
یکی از این آهنگها رو بشنوید و شاد باشید:)


آهنگ به زبان شیرین لرهای بختیاری است:)
سلام
شاد باشید همیشه!
این وصلت هم مبارک باشه!
سلام
ممنونم .... همچنین :)
تشکر:)
ممنون از حضورتون
دوشنبه ۱۹ تیر ۹۶ , ۱۱:۲۲ سیّد محمّد جعاوله
غالیست
:)
ممنون از حضورتون
دوشنبه ۱۹ تیر ۹۶ , ۱۱:۵۷ دچـــــ ـــــار
یعنی آهنگ شاده تون اونم واسه عروسی! اینه؟! :)) این کجاش شاد بود!
این یه آهنگ قدیمی محلیه و بیشتر شاد بودنش بخاطر آهنگشه.مثل آهنگ جومه نارنجی، ولی در کل شاده دیگه :)
منم خیلی اهل اهنگ شاد مخصوص عروسی و اینا نیستم این یکی از اهنگ های شاد گوشیمه:))
نه تو عروسی هامون که اهنگ بندری پخش میکنن، اینو من این روزها خودم پخش میکنم تو خونه:)
ممنون از حضورتون
سلام :)
خوشحالم که میبینم قالب باب دل ما پیرمردها شده! سفید. با خطوطی سیاه. راحت میشه جمله ها رو خوند. خیر از جوونی ات ببینی :))

آهنگ لری بختیاری منو یاد پدربزرگ میندازه. یک سی دی داشت. هر وقت میرفتیم خونه اش میگفت بزار برات یک سی دی بزارم ببینی. همیشه هم همون رو میذاشتا :))
یک سری آهنگ لری بختیاری بود. پس زمینه اش هم کوچ ایل بختیاری.
ممنون.
سلام
مگه قبلا چه رنگی بود؟ قبلا هم سفید با خطوط سیاه بود دیگه:))
خب خدا رو شکر که راضی هستین:)
:)))
اهنگ های لری بعضی هاشون خیلی قشنگ و دوست داشتنین:)
ممنون از حضورتون
مبارکه. :)
با لهجه است آهنگ؟؟
قالب نو هم خوشگل شده.
ممنون:)
اره ولی فکر کنم متوجه بشی چی میگه:)
خدا رو شکر:)
ممنون از حضورت
بختیاری ها عالی هستند مردم بسیار خوب و خون گرمی دارند
بله لرها ادمهای خوب و مهربونی هستند.
ممنون از حضورتون

ان شاء الله به مبارکی
شاد باشین
یا حق
ممنونم:)
شما نیز:)
تشکر از حضورتون
8 سالی هست که موسیقی رو ترک کردم و با اراده بهش گوش نمی دم
لذت سکوت و با خود بودن رو دوست دارم
ان شاء‌الله عروسی خوبی داشته باشین
یکی مثل شماست یکی هم مثل منه که فکر میکنم اگه موسیقی نبود زندگی خیلی مشکل تر میشد.
ممنونم:)
تشکر از حضورتون
سلام.ممنون
بسیار هم عالی :)
ولی یا معنی ترانه را بنویسید و یا لینک دانلود بگذارید.
من یه رفیق گچسارانی(کهگیلویه) دارم اصلیت لر هستند.چون هیچی نفهمیدم
لینک دانلودش رو نگذاشتید، آهنگ رو بفرستم تلگرامش گوش کنه و معنی کنه.


سلام
خود آهنگ رو گذاشتم گفتم اگه کسی خوشش اومد خودش میره دانلود میکنه دیگه:)
اونقدرها سخت نیست که، خیلی غلیظ حرف نزده.
بله چشم ترجمه اش رو تو نظرات میزارم.
ممنونم
تشکر از حضورتون
😂😂😂😂
:)
ممنون از حضورتون
آهنگ قشنگیه.. :-)
بی زحمت معنیش رو هم میذاشتین اگه بلدین.. :)
بله 
والا ترجمه کردم ولی وقت نکردم بزارمش.
فردا وقت کنم میزارم ان شاا...
ممنون از حضورتون
جومه زرد جونم گله ی تو چنه تکیت و دیواره سیلت تی مونه "پیراهن زرد، گله و شکایت تو از چیست؟ تکیه ات به دیوار و نگاهت به من است."
ترجمه ی بقیه ی ابیات بدون تکرار مصرع جومه زرد جونم... :
وای قلیانی درست کرده ام که دودش شیرین است
من چطور آن را به تو برسانم که مادرت آن را نبیند؟
پیراهنت را کوتاه نبر، آن را ترکی ببر
چشمان قهوه ای خودت را زیاد سرمه بکش
وای شیرین شیرین شیرین،شیرین شب رو
قد تو باریکتر و لاغرتر است یا میل برنو؟
وای به قربان قد باریکت و لب هایت موقع خنده
تو بشو خدای کوچک و من میشوم بنده ات
وقتی پیش تو می آیم و می روم مثل کر و لال ها هستم
وای داستان پیراهن زرد را برای فریاد و صدایم گذاشته ام
شنبه ۲۴ تیر ۹۶ , ۲۳:۳۸ مهرداد طارقلی
ایشالا خوشبخت بشن و زیر سایه امام زمان زندگی کن...

امام زمانم هم دعوته به این مراسم ؟؟؟

من همیشه یکی از آرزوهام این بوده که امام زمانم دعوت کنم به مراسم عروسیم ! ولی نمیدونم شرکت میکنه یا نه ! با این اوضاع پر از گناهی که دارم فکر نمیکنم بیاد و منو تحویل بگیره...

ایشالا زندگی پر از برکتی داشته باشن...
یه عقد محضری بود با یه مراسم شام خانوادگی در همین حد.
عروسی مونده هنوز؛ ان شاا... که دعوته‌
ممنونم
تشکر از حضورتون
اون یکی آهنگ چیه
نمیدونم، از این پستی که روش کامنت نوشتید ۴ سال گذشته :)))
ممنونم از ترجمه ات خواهر،ولی کاشکی ابیات رو مینوشتی و ترجمه رو زیرش ولی ممنونم بازم چون هیچجا پیدا نکردم شاد و موفق باشی
سلام
خواهش میکنم.
اینطوری خیلی طولانی میشد متاسفانه برای همین بیت به بیت بدون ذکر ابیات ترجمه کردم.
ممنونم و همچنین
سلام بانو
ممکنه معنی آهنگ آقای بابک جوکار در عصر جدید که مشابه این آهنگ رو اجرا کردن هم بفرستید
سلام.
من اون آهنگ رو نشنیدم متاسفانه و نه راستش الان وقتش رو هم ندارم، ببخشید.
فقط با صدای امید جهان
:))
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
باز کن پنجره‌ها را که نسیم
روز میلاد اقاقی‌ها را
جشن می‌گیرد
و بهار
روی هر شاخه ، کنار هر برگ
شمع روشن کرده است!

همه‌ی چلچله‌ها برگشتند
و طراوت را فریاد زدند
کوچه یکپارچه آواز شده است
و درخت گیلاس
هدیه‌ی جشن اقاقی‌ها را
گل به دامن کرده است!

باز کن پنجره‌ها را ای دوست!
هیچ یادت هست
که زمین را عطشی وحشی سوخت؟
برگ‌ها پژمردند؟
تشنگی با جگر خاک چه کرد؟

هیچ یادت هست
توی تاریکی شب‌های بلند
سیلی سرما با خاک چه کرد؟
با سر و سینه‌ی گل‌های سپید
نیمه شب باد غضبناک چه کرد؟
هیچ یادت هست؟

حالیا معجزه‌ی باران را باور کن!
و سخاوت را در چشم چمن‌زار ببین!
و محبت را در روح نسیم
که در این کوچه‌ی تنگ
با همین دست تهی
روز میلاد اقاقی‌ها
جشن می‌گیرد!

خاک جان یافته است
تو چرا سنگ شدی؟
تو چرا این همه دلتنگ شدی؟
باز کن پنجره‌ها را
و بهاران را باور کن...
آرشیو مطالب
نویسندگان
Designed By Erfan Powered by Bayan