هواتو کردم

خسته‌ام از این روزهای پوشالی ... میان این همه همهمه جای تو خالی


انسانم آرزوست

به خانمش گفته بود "اگه رفتی سونوگرافی و معلوم شد دختره یه راست برو خونه‌ی بابات!" اول گمان می‌کردم شوخی بی‌مزه‌ای بیش نیست ولی بعد معلوم شد کاملا هم جدی‌ست.
هربار پرسیدند" فلانی دوست داری بچه چی باشه؟" می‌گفت "پسر باشه،دو سر باشه" و می‌خندید.
آخر هم همین شد، بچه که به دنیا آمد ۴ کلیه داشت که هیچ‌کدام هم درست کار نمی‌کرد، از همان اول قلبش سوراخ بود، تا همین امروز که ۷،۸ ساله است دوبار عمل کرده و اینبار دفعه‌ی سوم است، چشمش هم درست نمی‌بیند بردند دکتر گفت شماره‌‌اش ۷،۸ است و عینک ته‌ استکانی شد همراهش ... 
پ‌ن۱: قبلا فکر می‌کردم این‌ها مربوط به نسل‌های پیش است، نسل همان که بعد از داشتن سه دختر دوباره ازدواج کرد بخاطر نداشتن منگوله‌ی پای تابوت، اما حالا می‌فهمم جاهلیت هیچ وقت نمی‌میرد ، فقط رنگ و لعابش تغییر می‌کند.
پ‌ن۲: خاله می‌گفت بخاطر اینکه تمام فرزندانم پسر هستند همیشه شاکر بودم اما خب گاهی ته دلم می‌گویم خوش به حال مادرت، دختر همدم و مونس پدر و مادر است.
پ‌ن۳: خواستم عکس بچگی‌های خودم رو بذارم ترسیدم چاقویی، چیزی دستتون باشه:D
عکس بچگیتو  بذار خو 
من  چاقوها رو از همه میگیرم :دی 



سلام :)

دیگه این دفعه نشد ان‌شاءالله دفعه‌ی بعد :)

سلام عزیزم :)
من خودم که پسرم ولی به نظرم دختر برای پدر و مادر واقعا مونس و همدمه.. دلسوزه براشون.. البته شاید همه اینطور نباشن ولی بعضی از اونهایی که من اطرافم دیدم اینطور بودن.. :)
اصل به انسانیته ولی دخترها چون احساسی‌تر هستن وابستگی و دلسوزیشون بیشتره، نه که پسرها نباشه ولی دخترها بیشتر :)
دوشنبه ۵ شهریور ۹۷ , ۰۱:۴۳ ... به دنبال حقیقت ...
جهل چنان جولان میده بینمون که اگه هر روز تو اخبار تقویم رو نگه فک می کنیم 2000 سال پیش داریم زندگی می کنیم!
هر روز یه شکله، یه روز زنده به گورمون میکردن یه روز با افکار و تعصبات و باورهای بی‌خود محدود، کلا جاهلیت نمیمیره، فقط از زمانی به زمان دیگه منتقل میشه
دوشنبه ۵ شهریور ۹۷ , ۰۸:۱۷ منتظر اتفاقات خوب (حورا)
واقعا چجوری دلشون میاد؟
یکی هم همینجوری بود. وقتی فهمیده بود بچه‌ش دختر هست، توی مطب دکتر دادوقال راه انداخته بود ‌که چقدر بدم میندازیش؟؟
بچه شش ماهه به دنیا اومد! کلی توی بیمارستان موند. باباش الان عاشقشه:-)
نمیدونم واقعا
حالا من نمیدونم پسر میخواد چکار کنه که دختر نمی‌تونه؟ تهش دوتاش ازدواج میکنن و میرن و باز زن و مرد خودشون تنها می‌مونن.
حالا درسته ادم دلش بخواد بچه‌اش دختر یا پسر بشه‌ها ولی دیگه نه تا این حد.
اره دیگه ناز و ادای دخترها واقعا هم به دل میشینه:))
چند وقت پیشا کامبیز دیرباز مهمان خندوانه بود می‌گفت بچه‌دار نشدم از ترس اینکه مبادا دختر نشه!.. بنظر بنده هم کلا دختر خیلی بهتر از پسره 😉
 از شوخی گذشته فرقی نداره و مهم اینه که سلامت دنیا بیاد... ایشالا این مملکت از جهل و دروغ مبرا بشه

عکستو بذار خب خانم نویسنده😃
#کمپین_درخواست_عکس
مردها کلا دو دسته‌ان یا خیلی دختر دوست دارن یا اصلا دوست ندارن، با عرض معذرت ولی گویا کلا تعادل ندارید:))
حالا من خودمم جزء اون دسته‌ام که دوست داشتم پسر باشم و حسرتش رو با خودم همیشه به دوش می‌کشم ولی برای پدر و مادر فرق خاصی نباید داشته باشه به نظرم :)
ان‌شاءالله

یه بار برای چالش بلاگ‌فان گذاشته بودم حالا ان‌شاءالله دفعه‌ بعدی :)
پروردگارا! کی نسل اینا منقرض می‌شه بالاخره؟
هیچ وقت، جاهلیت هیچ وقت از بین نمیره فقط رنگش تغییر میکنه، همین
سلام
جاهلیت،ابدی است!اگرنبود،خدا اینقدر توی قرآنش درباره اش نمیگفت!
ههههکارخوبی کردی!بذار حسااابیی این پسرا توی خماریت بمونند!
دیشب خییلیی دعات کردم.
التماس دعا
سربزن
سلام
اره فقط تو زمان‌ها منتقل میشه :)
نه بابا حالا آش دهن‌سوزی هم نیستیم که کسی بخواد خماری بکشه، شوخی کردم :)
ممنون عزیزم، این روزها خیلی ملتمس دعام، پدرم بیمارستانه و خیلی دعا لازمم
دوشنبه ۵ شهریور ۹۷ , ۰۹:۳۷ رضا `پسر از جنس پدر`
آخه آخ حرف دلم رو زدی " جاهلیت هیچ وقت نمی‌میرد ، فقط رنگ و لعابش تغییر میکند " دارم تو جهانی زندگی میکنیم که انسان ها به نعمت خدا خط نشون میکشن ...
ته داستان چی میشه هیجی جاهل میاد و جاهل از دنیا میره




ببین اینکه یکی یه جنسیت رو دوست داشته باشه طبیعیه ولی اینکه به قول خودتون بخاطر جنسیت خط و نشون بکشی غیر طبیعیه.
خدا کنه خودمون جاهل از دنیا نریم.
خدا شفا بده. بخاطر ناشکری پدر ، بچه چه زجری داره می‌کشه.
البته ما دختردارها می‌دونیم دختر چه رحمتی هست برای پدر.
بله واقعا،بیچاره بچه!
خدا شما رو برای دخترتون و دخترتون رو برای شما حفظ کنه ان‌شاءالله :)
قلبی که خدا به دخترا داده خیلی ارزشمنده ،
اشکی ک بهشون داده ...
من سعی می کنم ناشکری نکنم ولی تا حالا دعا کردم کاش دختر بودم !!

+ نه ک به پسرا نداده باشه ، ولی موقع تقسیم ما خواب موندیم گُلش رسید به دخترا 😃
به من یکی که زیادی اشک داده، تا چیزی بشه اشکم در میاد و به شدت هم ازار دهنده است، بارها از بقیه شنیدم که اینجوری خیلی اسیب می‌بینی.
برعکس شما من تمام عمرم حسرت پسر بودم رو خودم، دختر بودن خیلی سخته، باید خیلی از اشتباهات و تفکرات دیگران رو در حالی که قبول نداری تحمل کنی، باید محدودیت‌هایی که جونت رو به لبت می‌رسونه تحمل کنی، باید برای حقوق عادیت با چنگ و دندون بجنگی، حالا من یه چیزی میگم و یه چیزی میشنوید... جزء معدود اقایونی هستید که میبینم دوست داشتید دختر باشید :)

+ والا پسرهای خونه‌ی ما هم عین دخترها دل نازکن و زودی اشکشون در میاد، کلا من پدر و مادرم هر دوتا همینطورن حتی پدرم از مادر زودتر اشکش در میاد بچه‌ها هم به خودشون رفتن دیگه :)
به قول خاله‌ام طایفه‌ی دل‌نازک‌هاییم کلا :)
دخترعمه من هم که تو تهران زندگی میکنه همسرش
فوق لیسلنس داره پدرش استاد دانشگاست
شاسی بلند داره و بهترین جای تهران سعادت اباد تو یه برج زندگی میکنن
رفتن سونوگرافی گفته بوده دختره بچه شوهرش قهر کرده بود 
و الان مشکل داره دخترعمم و گفتن اگه بچه مشکلی داشته باشه باید بری خونه بابات و طلاقت و میگیریم
اول مشخصاتشو گفتم که خیلی هم مثلا ادم های تحصیل کرده و پولدار و بقول خودشون روشنفکری هستن
اما بقول شما همون جاهل های قدیمن
دعا کنید بچه اینا سالم باشه...
تو تمام بارداری مادر استرس داره و این استرس سمِ برای اون جنین طفلی
ماها فکر می‌کنیم که به تحصیلات خیلی ربط داره در حالی که بیشتر به سطح شعور و فکر فرد برمیگرده، ولی تحصیلات الزاما این‌ها رو به وجود نمیاره.
ان‌شاءالله که سالم و سلامت به دنیا بیاد و این افکار هم اصلاح بشه :)
متاسفم. فقط همین
:(
فرشته ها هرچقدر هم که زیبا باشن به پای یوزارسیف که نمیرسن. ما که چاقو نداریم ولی فرض کن داشته باشیم. چی میشه مگه؟ این یک
دو: اگر باور دااشته باشیم که در هر لحظه و زمانی که تصورشو نمیکنیم و به اون شکلی که در خواب هم نمیبینیم ، مورد آزمونِ الهی قرار میگیریم، دیگه مسئله ای که طرح کردی پیش نخواهد آمد. یه بار احسان علیخانی یه پسر بچه هفت هشت ساله آورده بود که از همه ی بیماری های خاص و عام، در خودش سهم داشت. احسان بهش گفت تا حالا شده به خودت بگی : خدایا چرا من؟ اون بچه با تمام تجربه و درک پایینش گفت: آقای علیخانی! چرا من نه؟ این چرا من نه!،؛، یعنی ایمان به آنچه که خدا مقرر میکنه. حالا یکی فقط بچه ش دختر باشه یکی پسر. این چیزیه که خدا خواسته. اینکه من با چشمام دارم میبینم یه عده میرن میلیونی خرج میکنن برای تعیین جنسیت فرزندشون که مثلا بشه پسر بعد ته تهش به اذن خدا دختر میاد بیرون، یعنی جهل. یعنی نداشتن ایمان به خدا و مقرراتش. 
تا جایی که دیدم خدا گفته بود مردی به زیبایی یوسف خلق نکردم و زنی به زیبایی مریم،نگفته بود زیباتر از فرشته‌ها :) می‌ترسم خون و خون‌ریزی راه بیوفته اخه :))
حالا اینکه یکی دوست داشته باشه بچه‌اش یه جنسیت خاص در بیاد و برای خرج کنه فکر نمیکنم خیلی چیز غیر طبیعی باشه اینکه بعدش که مشخص شد بچه دختر یا پسره اینجوری برخورد کنی ولی غیر طبیعیه ، برای پدر و مادر چه فرقی میکنه واقعا؟ مهم اینه که از گوشت و تن و پوست ادمه که باشه.
اما اون "چرا من؟" رو من از خدا زیاد پرسیدم، همچنان هم می‌پرسم و جوابی پیدا نمیکنم، نمیدونم بی‌ایمانیه یا چی ولی بعضی وقت‌ها شرایط زندگی و مشکلاتمون انقدر سخت میشه که همه چیز رو با خودش می‌بره.
مثلا از اول مرداد داره همش برام میباره، هزارتا مشکل پیش اومد، دیشب هم تمام خانواده شب رو تو بیمارستان صبح کردن، مگه آدم‌ها چقدر تحمل دارن؟از یه جایی به بعد کاسه‌ی صبرمون لبریز میشه دیگه.
جاهلیت هیچ وقت نمی میرد این جمله رو دوست داشتم.
خیلی رنج آوره که هنوز هستند چنین مغز های کوچیکی، در حالی که علم ثابت کرده که جنسیت بچه رو ژن پدر تعیین میکنه و سهم مادر در تعیین جنسیت بسیار ناچیزه!
ولی به نظرم دم خدا گرم که چنین موجودی رو این جوری ادب کرده، ولی طفلی اون بچه و مامانش :(
اتفاقا همون اول داشتم به همین فکر میکردم،به اینکه اگه مثلا کسی پسردار نمیشه به احتمال زیاد مشکل از خود مرده و ربط خاصی به زن نداره، علم ژنتیک هم اینو ثابت کرده.
دلم به حال بچه خیلی میسوزه
تاسف برا جاهلیت مدرن اماهمان جاهلیت ثابت
فقط تاسف...
جاهلیت که قبلا بود که هست؛جاهلیت نوع مدرن هم بهش اضافه شده!
اره به قول شاعر هر دم از این باغ بری می‌رسد ...
فرشته O-o واقعا؟ هنوزم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خدایا این کوته فکری ها و جاهلیت کی ریشه اش برداشته میشه که از بین نمیره فقط از نسلی به نسل بعد منتقل میشه!!!!!!

اره واقعا، پسره الان ۷،۸ سالشه.
اره انگار قانون پایستگی داره کلا!
فرهنگ و شعور و درک کجا رفته ؟
نمیدونم!
دختر کوچولو😍
با نمکن:)
بچگیا پسر بودی یعنی؟
بر چه اساسی به چنین چیزی رسیدید؟!
بیچاره بچه...
کاش حس الان اون آقا رو هم می‌دونستیم.
نمیدونم واقعا الان چه حسی میتونه داشته باشه!
من احتمالا برعکسشو بگم... پسر بود برو خونه بابات :))
حاجی شما هم؟ :))
یکی از پسرها می‌گفت راه نداره زن نگیریم ولی دختردار بشیم؟ :))
اگر بی ازدواج می‌شد دختردار شد که عالی بود
😁😁😁
حالا ایشون یه چیزی گفتن، ولی ته تهش مادر بچه و پدر بچه است که میمونه‌ها، از من‌ گفتن :)
با حاج مهدی به صورت فوق العاده ای موافقم اصلا زد تو هدف :)))
ای بابا، شما هم ؟:)
چون گفتی بچه بودی یوزارسیف بودی
نگفتم یوزارسیف بودم، گفتم شاید ماجراش دوباره تکرار بشه! :)
همون داداشم که یک دی عقد کرد و 24 فروردین عروسی الان زنش یه ماهه حامله است راه به راه میره میاد رو به خانمش میگه: شکو کی معلوم میشه بچه امون دختره؟! :)))
مامانم دعواش کرد اینجوری نکنه یهو پسر میشه زنش بخاطر اینکه که داداش عطش دختر داره و بچه پسره غصه اش میشه.
عزیزم:) ان‌شاءالله که قدمش خیر باشه براتون :)
تو خونه‌ی ما هم سارا سلطنت میکنه، ۳تا نوه‌ی پسر داره خونه ولی به سارا همیشه بیشتر پر و بال میدن خصوصا برادرهام :)
پس ژنتیکیه :)
باز من اشک پدرمو ک تا حالا ندیدم ،
اشک مادرمو هم کلا دو بار ...

شما توی نعمت اشک غرقید قدرشو نمی دونید ...
اشک یعنی تخلیه احساسات درونی . وقتی اشکی نیست یعنی یا احساسی نیست مثل سنگ یا اگر هم هست تخلیه نمیشه و بیماری میاره ...
من سنگم ! خیلی بده ...
اره طبق تحقیقاتی که برادرم کرده میگه مجرای اشکمون بزرگه :| 
ان‌شاءالله که اشک هیچ کدومشون رو هیچ وقت نبینید.

می‌فرماید که تو مو بینی و مجنون پیچش مو، فکر کنید وسط یه بحث جدی یه دفعه اشکت در میاد و با وجود اینکه حرفت منطقیه همه فکر میکنن احساسیه، ادم وقتی زیاد اشکش در بیاد شکننده میشه من خودم که به شدت ازار می‌بینم و تلاش میکنم‌ کمتر گریه کنم، نه اینکه اصلا گریه نکنیم ولی کمتر بهتره، ادم با گریه‌ خیلی زجر میکشه و پیر میشه.

توی فضای مجازی 
با هویت مجازی


تا جلوی سوء استفاده گرفته بشه



واقعا هرچه هم از منزلت زن گفته  بشه کمه
راستش حرف اولتون رو متوجه نشدم، چه سوء استفاده‌ای ؟

زن اینه‌ی جمال خلقته
خدا هرچی داد خیره

رجمت و برکت


فقط سالم و صالح باشه
همینطوره
ان‌شاءالله که هممون صالح و سالم باشیم.
سه شنبه ۶ شهریور ۹۷ , ۰۹:۰۸ مردی بنام شقایق ...
سلام

آدم بعضی چیزارو میشنوه شرمنده میشه

من با وجود داشتن دو تا دختر هنوز که هنوزه معتقدم تو خونه آدم باید پر از دختر باشه :)
ولی واقعیت قضیه مفید بودن بچه هاست
این دوره زمونه بچه ها هم خیر ندارن بعضا!

اولویت اول خیرداشتن بچه ها و مفید بودنشونه (خیر دنیوی و اخروی)
 حالا چه دختر چه پسر

بعد هم ان شاالله سالم و سلامت باشن
همین
سلام
اصلا دختر برکت خونه است، انرژی خونه است :)
همینطوره، البته شاید مشکل از تربیت‌ها هم باشه!
ان‌شاءالله که هممون مفید باشیم.
+ خدا دخترهای شیرین‌زبونتون رو حفظ کنه ان‌شاءالله :)
در اینکه پسرا قند و عسل و اینان شکی نیست...

اما امروزه روز برعکس شده فک کنم.. بیشتر باباها دختر دوستن تا پسر دوست! :/ :)


پ ن 2 : شوخی کردن باهاتون.. جدی نگیرین...

پ ن 3 : نترسین.. پرتم کنیم به شما نمیخوره.. مانیتور خودمون میشکنه! :/


+
عکس هم فوق العاده... 
مخصوصا اون نی نی وسطیه *-*
عرض کردم کلا مردها تعادل ندارن، یا زیادی دوست دارن یا کلا دوست ندارن انگار :))

۲_ خیلی هم جدی گفتن؟ تا کی تخریب؟:))
۳_ پرت کنید؟! نمی‌دونستم تا این حد از خوشکل‌ها بدتون میاد؟:دی
ولی من راضی به ضرر مالیتون هم نیستم حتی :)
+
میدونم :)
اره خیلی بانمکه :)

++ عیدتون هم مبارک :)
چقدر این تفکرات جاهلیت ترسناکن...

خیلی...
بچه بچه ست 
دختر و پسر نداره
پسر یکی یه دونه ست 
دختر نازدونه ی خونه ست 😊✌
همین، سالم باشه هر چی میخواد باشه :)
بچه بودیم می‌گفتن پسر قند عسل، دختر تاج سر، یه همچین چیزی خلاصه :)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
باز کن پنجره‌ها را که نسیم
روز میلاد اقاقی‌ها را
جشن می‌گیرد
و بهار
روی هر شاخه ، کنار هر برگ
شمع روشن کرده است!

همه‌ی چلچله‌ها برگشتند
و طراوت را فریاد زدند
کوچه یکپارچه آواز شده است
و درخت گیلاس
هدیه‌ی جشن اقاقی‌ها را
گل به دامن کرده است!

باز کن پنجره‌ها را ای دوست!
هیچ یادت هست
که زمین را عطشی وحشی سوخت؟
برگ‌ها پژمردند؟
تشنگی با جگر خاک چه کرد؟

هیچ یادت هست
توی تاریکی شب‌های بلند
سیلی سرما با خاک چه کرد؟
با سر و سینه‌ی گل‌های سپید
نیمه شب باد غضبناک چه کرد؟
هیچ یادت هست؟

حالیا معجزه‌ی باران را باور کن!
و سخاوت را در چشم چمن‌زار ببین!
و محبت را در روح نسیم
که در این کوچه‌ی تنگ
با همین دست تهی
روز میلاد اقاقی‌ها
جشن می‌گیرد!

خاک جان یافته است
تو چرا سنگ شدی؟
تو چرا این همه دلتنگ شدی؟
باز کن پنجره‌ها را
و بهاران را باور کن...
آرشیو مطالب
نویسندگان
Designed By Erfan Powered by Bayan