هواتو کردم

خسته‌ام از این روزهای پوشالی ... میان این همه همهمه جای تو خالی


کاسه به دست آمدنم عیب نیست

پیرمردی وسط روضه‌ی ما گفت حسین

من‌ نگفتم ولی ارباب مرا هم بخشید


پ‌ن۱: ای اهل حرم میر و علمدار نیامد... ابالفضل نیامد ...


پ‌ن۲: چند شب پیش مداحِ هیئت سر کوچه داشت شادمهر می‌خوند " تو میگی یه وقت‌ها گاهی پیش میاد یه اشتباهی..." البته با کمی‌ تفاوت!

 درسته که باز اهنگ‌های شادمهر صد شرف داره به اون‌ عُسین عُسین‌هایی که انگار تو دیسکوان ولی به هر حال یه خرده تغییر و تنوع تو ریتم‌ آهنگ‌ خواننده‌ها بد نیست :|


پ‌ن۳: امسال، بعد از سی و خرده‌ای سال، اولین باره که روز‌ تاسوعا(یا شب عاشورا) حلیم نداریم،‌ یه حس عجیبی دارم، حسی که اصلا دوستش ندارم.


پ‌۴: می‌گفت صدام ملعون با کفش می‌رفت‌ تو حرم امام‌ حسین ولی موقع وارد شدن به حرم حضرت عباس می‌ترسید، از همون دمِ در کفش‌هاش رو در‌ می‌اورد ...

 اصلا ابالفضل خودش یه حکایت جداست ... 


پ‌ن۵: امسال هیچ‌‌جا نرفتم، رنگ هیئت هم‌ ندیدم هنوز ، دلم هوس چای روضه کرده، به قول ابوالفضل چای آقا حسین! 

هر کی رفت لطفا حرف‌های من یادش بمونه "تک‌خوری ممنوع! یاد ما هم باشید ، برای مریض‌ها هم خیلی دعا کنید".


اون حس عجیبی که دارین حس گرسنگی نیست احیانا ؟! :)

+ امشب شبِ عاشوراس ! یه جای برین خب ، حتی شده مسجد محل ... 
البته به نظر میاد که دلیلی برای این نرفتن بوده ، هر چی خیره انشاالله ...
نه اتفاقا دیشب همسایه برامون حلیم اورد :)
+ والا دیشب هم میخواستم برم ولی قرار شد مهمون بیاد گرفتار کارها شدم و نتونستم برم، اخر هم نیومدن:/
ان‌شاءالله امشب اگه شد میرم.
پیرو پ.ن ۴ باید بگم که:
«پناه حرم...»
امید حرم...
مداحی‌‌ها به دلم نمی‌نشینه اصلاً. خودمم و حالِ خودم...
منم امسال فقط یکی، دوتا داشتم تو گوشیم گوش کردم، وگرنه نه هیئت رفتم نه تلویزیون نگاه میکنیم.
اون بیت فوق العاده بود
یه سری مداح ها واقعا جانسوز می خونن پول هم نمی گیرن، ولی اینا ...
اره بیت قشنگیه
البته این بنده‌ی خدا رو نمیدونم چقدر میگیره بد هم‌ نمی‌خوند ولی خب روضه رو به سبک اهنگ شادمهر بخونی... :|
گفتید هئیت و چیزی در دلم تداعی شد 
مدحی که برای پول باشه آیا به دل میشنه ؟ نه واقعا میشینه 
کلا کار دلی وقتی چیزهای دیگه قاطیش بشه خراب میشه،من اینجا کسایی میشناسم که میرن منبر یا مداحی میکنن و هر چقدر بهشون بدن چیزی نمیگن، یعنی کم و زیادش اهمیتی نداره براشون حتی گاهی هیچی نمیگیرن،برعکسش هم هست.
اوهوم میدونم آدم های نجیب هم هنوز هستند
ولی اون دسته آدما که پول میگیرند زیاد شدند
اره یادمه چند سال پیش یه مداح معروف از تهران که تو تلویزیون هم میخونه اورده بودن شهرمون،من نرفتم(الان هم‌خیلی خوشم ازش نمیاد) ولی میگفتن برای یه شب چندین میلیون گرفته، خیلی هم شلوغ بود، مردم‌ تو خیابون نشسته بودن:/
سخن از دل میگویی جانا:)
واقعاااا متنفرم از مداحی هایی که حسین حسین رو اونجوری میگن وای دقیقا انگار وسط دیسکو وایستادی :||
من مداحی های میثم مطیعی رو خیلی دوست دارم و سخنرانی استاد پناهیان
یه بار تا به الان شب های محرم رفتم دانشگاه امام صادق(ع) که سخنرانش استاد پناهیان بود و مداحش حاج میثم مطیعی یعنی فرشته جان هیچ جای دنیا مثل اونجا و اون شبا به روح و روانم نچسبید,,, ان شاءالله قسمت تو بشه بری. 
التماس دعا 
دلت شاد باشه جانم:)
منم خیلی بدم میاد، روی مخمن:/
عه منم میثم مطیعی دوست دارم :) گاهی هم استاد پناهیان میشنوم.
اره میدونم حاج میثم اونجا تدریس هم میکنه و شب‌های محرم روضه میره، گاهی تلویزیون نشون میده یا مراسماش رو دانلود میکنم‌.
محتاجیم به دعا عزیزم
ما هم امسال هنوز حلیم درست نکردیم :(
البته من حلیمم به دستم نرسید چقدر هوس کردم :(
کلا نذری هیچیییی فقط دیشب حلوا انگشت پیچ که من عاشقششم :دی
آها راستی دو روز پیش هم شله زرد...
از مراسما نگم برات... نمیدونم چرا امسال اینطوری شد سر جمع چهار بار هم نتونستم برم هیئت :(
ان‌شاءالله که امام حسین دستمونو بگیره
خدا پدرت رو شفا بده عزیزم
ما هم گذاشتم اگه خدا بخواد ماه صفر درست کنیم.
من فقط یه حلیم برامون اوردن، دیشب هم نخود و حلیم خونه‌ی مادربزرگم کا نذری داشت رو برامون اوردن.
من اصلا هنوز هیچ نرفتم :/
ان‌شاءالله
ممنونم عزیزم، ان‌شاءالله
من دعا میکنم اگه قبول بشه 
قبول میشه ان‌شاءالله :)

+ اله سار یعنی چی؟:)
عزادارای هاتون قبول باشه...
دعامون کنید..


پ ن 3..
بعد سی و خورده ای سال...؟
خوب موندین! :)



باز رفت تااا سال بعد.. که یاد این واقع بیفتیم!
قبول حق ان‌شاءالله
حتما، محتاجیم به دعا

این نذر بابام بوده و مربوط به خیلی سال قبل از تولد منه.

اوهوم، حالا ببینیم تا سال بعد هم کی رو باشه و کی رو نباشه...
دیروز یکی داشت اینجا میثم ابراهیم زاده می خوند البته با کمی تغییر .. متن ندارن ناچارا کپی کنن .. التماس دعا 
چی‌ بگم والا، حداقل ریتمش رو عوض کنن ضایع نباشه:/
محتاجیم عزیزم
جمعه ۳۰ شهریور ۹۷ , ۲۳:۱۷ منتظر اتفاقات خوب (حورا)
ان‌شاالله خدا خودش مراقبمون باشه.
ان‌شاءالله
من رفتم دو شب هیئت اما اینقدر حرفای عجیبی شنیدم که تصمیم گرفتم بشینم خونه و خودم از کتاب مدح امام حسین رو بخونم.

 ایام با تاخیر بر تو هم تسلیت عزیزم.
ای بابا چی گفتن مگه؟
یه سالی تو مسجد ما کار به قهر و ناراحتی کشید بخاطر حرف‌های شیخمون:/ یه خانمی بلند شد گفت یه کم دیگه ادامه بده میگه امام حسین با شمر تصادف کردن و بعد به شهادت رسید :/

ممنونم عزیزم، عزاداری‌هات قبول باشه
چایی روضه خوبه، مخصوصا اگر تو استکان شیشه ای و با نعلبکی باشه!

قبول باشه
اره یه حس خاصی داره، خیلی می چسبه :)

ممنون از شما هم قبول باشه
منم امسال فقط فردای عاشورا ناهار نذری خوردم... (تاثیر مشکلات اقتصادی بر عزاداری ها)
ما چندتا حلیم و نذری گیرمون اومد ولی نصبت به سال‌های قبل کمتر بود.
به نظرم دلیلش همین تاثیر مشکلات اقتصادی +گرمای زیاد هوا باشه 
چقدر دیدم به عزا داری دگر گون شده در این دو سه سال ...
کلا خود عزاداری هم دگرگون شده در این سال‌ها انگار...
اشتباهی بودن بده...
کاش نباشیم...
کاش...
من حلیم خیلی دوسدارم متاسفانه امسال به چش ندیدیم -_-
من یه دو،سه باری خوردم ولی کمتر از سال‌های قبل بود
توی روستای ما هم حلیم میدن ولی حلیم هاش حلیمِ ها
حلیم مادربزرگم رو امسال خوردم خیلی خوب بود :)
من پ4 رُ نشنیده بودم
عجب!
:)
+ رُ به نظرم اشتباه باشه چون شکسته‌ی را هست فکر کنم باید بشه رو :)
جدیدا به سبک آهنگای حمید عسکری؛سیاوش قمیشی و شجریان  میخونن تازه مداحی رپ هم شنیدم:))
منم چندتا متن مداحی رپ خوندم کلا نظرم در مورد مداحی دگرگون شد :/

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
باز کن پنجره‌ها را که نسیم
روز میلاد اقاقی‌ها را
جشن می‌گیرد
و بهار
روی هر شاخه ، کنار هر برگ
شمع روشن کرده است!

همه‌ی چلچله‌ها برگشتند
و طراوت را فریاد زدند
کوچه یکپارچه آواز شده است
و درخت گیلاس
هدیه‌ی جشن اقاقی‌ها را
گل به دامن کرده است!

باز کن پنجره‌ها را ای دوست!
هیچ یادت هست
که زمین را عطشی وحشی سوخت؟
برگ‌ها پژمردند؟
تشنگی با جگر خاک چه کرد؟

هیچ یادت هست
توی تاریکی شب‌های بلند
سیلی سرما با خاک چه کرد؟
با سر و سینه‌ی گل‌های سپید
نیمه شب باد غضبناک چه کرد؟
هیچ یادت هست؟

حالیا معجزه‌ی باران را باور کن!
و سخاوت را در چشم چمن‌زار ببین!
و محبت را در روح نسیم
که در این کوچه‌ی تنگ
با همین دست تهی
روز میلاد اقاقی‌ها
جشن می‌گیرد!

خاک جان یافته است
تو چرا سنگ شدی؟
تو چرا این همه دلتنگ شدی؟
باز کن پنجره‌ها را
و بهاران را باور کن...
آرشیو مطالب
نویسندگان
Designed By Erfan Powered by Bayan