هواتو کردم

خسته‌ام از این روزهای پوشالی ... میان این همه همهمه جای تو خالی


سیگار

۱) همکار خواهرم خواب پدر مرحومش رو دیده که بهش گفته دلش سیگار می‌خواد اونم وقتی بیدار شده رفته یک کارتن سیگار خریده برده جایی که معمولا معتادها و ... هستن سیگار خیرات کرده؛ بهش میگن واسه چی اینکار رو کردی میگه خب وقتی مُرده دلش یه چیزی می‌خواد یعنی باید اون رو براش خیرات کنی تا اونجا بهش برسه دیگه!:)) 
نکته: زیادی ساده و صادقانه فکر نکنیم:)

۲) بهزاد آسم داره، بعضی وقت‌ها عصر یا شب می‌ره دوچرخه سواری، وسطش پیاده می‌شه یکی دوتا نخ سیگار می‌کشه و بعد دوباره سوار می‌شه و ادامه می‌ده!
نکته: ورزش معجزه نمی‌کنه، فقط خیلی مفیده، همین:)

۳)‌ چند وقت پیش یه خانمی داشت نطق می‌کرد:
_ کلا مردها‌ی سیگاری از نظر زن‌ها جذاب‌ترن!
_ بعد اینو کی گفته؟
_ تجربه‌ام ثابت کرده!
_ بهتره تجربیات خودمون رو به جمع تعمیم ندیم، یعنی الان اگه یکی ویژگی‌های جذابیت رو داشته باشه ولی سیگار نکشه دیگه خوب نیست؟ یا یه آدم مزخرف سیگار بکشه می‌شه جذاب؟اصلا چیزی که هم به خود فرد ضرر می‌زنه و هم تا حدودی به اطرافیانش دقیقا چیش جذابه؟! مسخره‌ است اگه دلیل جذابیت و علاقه به یه نفر کشیدن یا نکشیدن سیگار باشه.
نکته: اصولا آدم به سلامتی کسایی که دوسشون داره یا براش مهمن اهمیت میده نه اینکه دو دستی به سمت خطر هدایتشون کنه، با جا انداختن و تلقین افکار و چیزهای اشتباه باعث آسیب رسیدن به اطرافیان و عزیزانمون نشیم:)

خیلی بی ربط: شاعر می‌فرماید" توی دستای تو باید به سیگارم‌ حسادت کرد" :)
میدونی سیگار خیلی خوبه
خیلی حس خوبی داره
3شبه دارم به خواهرم میگم هوس سیگار کردم
شاید باورت نشه اینقد دلم میخواد یه جایی باشم هیشکی نباشه بعد سیگار بکشم
خیلی جذابه
خواهرم میگه از بس فیلم دیدی متوهم شدی
ولی بدون شوخی چیز جذابیه
شاید جذاب باشه اما خیلی پر خطره، سیگار باعث آسیب شدید به ریه میشه،احتمال ابتلا به سرطان ریه رو افزایش میده و خیلی خطرات جانبی دیگه:)
هیچ وقت از این هوس‌ها نکن لطفا:)
بعضی ها هستن با سیگار دردهاشون رو آروم میکنن یا باعث تسکینمشون میشه،اینا شاید برای ما قابل درک نباشن اما خب خودشون معتقدن تسکینه، اینا کجا و سیگار کشیدن واسه جذابیت و مثلا ادای بزرگ شدن رو در اوردن کجا:)

میدونی فرشته یه حس غیر قابل گفتنیه
بشخصه 2تاجوون سیگاری تو خیابون میبینم حالم بد میشه
ولی چند وقته عجیب دلم میخواد بکشم
من قبلن سیگار کشیدم مزشو چشیدم
شاید بخاطر اینه
خصوصا اونایی که هنوز پشت لبشون سبز نشده و سیگار دست می‌گیرن، آدمو خیلی عصبانی میکنه.
جلوی دلتو بگیر دختر، سیگار خیلی ضرر داره، واسه یه هوس اشتباه که نباید به خودت ضرر بزنی.
من دود سیگار بهم بخوره بابام سین جینم میکنه چه برم بکشم که تو خونه راهم نمیده.
#ننگ _ بر _ سیگار.
کار خوبی ‌می‌کنید، تازه باعث ازار بقیه هم می‌شه، مثلا من با بوی سیگار یا دود سرم درد می‌گیره.
تا سیگارنکشی نمیتونی متوجه شی من منظورم چیه
:|
حسمو درک کنی
برو بکش بعد بیا حرف بزنیم
یکی میگه مشروب خوبه،بخوری می‌فهمی،یکی میگه سیگار رو تجربه کنی میفهمی، یکی‌ میگه من عصبانیم دستمو زخم میکنم تجربه کنی میفهمی آروم‌ میکنه، یکی میگه مواد دردات رو خوب میکنه و ... 
یه حس خوب لحظه‌ای میتونه خیلی بد باشه‌،نکن این‌کار رو:)
من بوی سیگار بهم بخوره سرم درد می‌گیره چه برسه به اینکه برم بکشم:))
@مریم بانو.
مریم خانم من این حرف رو تجربه نکردم ولی دوستای دوستام تجربه کردن، شراب هم به ادم نشاط میده، عرق ادمو مجنون میکنه، سیگار به ادم ارامش عجیب غریبی میده و اینکه برا بدبخت کردن خودمون راه زیاد هست.
:)
وای مورد اول :)))
خودم وقتی شنیدم اونقدر خندیدم که اشکم در اومد:))
1: حرفی ندارم
2: نکته ی خوبی اشاره کردی
3: باهات موافقم. متاسفانه از سال هشتادو سه که بیست و سه سالم بود تا همین دو سال پیش سیگار میکشیدم. به شدت معتادش بودم. اصلا خوب نیست. اصلا.... وقتی که کنار میذاری و یه زمانی میگذره تازه متوجه میشی که چقدر بودنش بد بوده. اون مریم چشم سفید هم دستم بهش برسه حالیش میکنم که سیگار چه مضراتی داره مخصوصا برای خانمها
سلام:)
خیلی خوش اومدید بعد از مدت‌ها:)
اره خیلی بده،متاسفانه بعضی از اطرافیان نزدیک خودم هم سیگار یا قلیون میکشن، حالا هر چی هم بگیم بده میگن عادت کردیم و اشکال نداره، تو گوششون نمیره که نمیره؛ خدا رو شکر که ترک کردید:)
مریم:))
یعنی اون دنیا هم سیگار داره  که به شخص متوفی برسه مثلا سیگار بهمن:))
اون دنیا شاید سیگارهاشون ضرر نداره دیگه:))
بهمن رو فکر کنم به جهنمی ها میدن به عنوان عذاب، بهشتی های مثلا کاپیتان بلک میکشن:))
@مسترصفوی
چرا سیگار کشیدنو مساوی با بدبختی میدونین؟
تفریحی
:)))
منکه باور نمیکنم پسری باشه و سیگار نکشیده باشه
چرا من باور میکنم،مثلا برادر بزرگه‌ی خودم:)
یاد جوکه افتادم که به طرف گفتن‌ چطوری معتاد شدی گفت میخواستیم تفریحی بکشیم گفتیم فقط روزهای تعطیل،زد و امام رحلت کرد یه هفته تعطیل شد:))
میرزا عصن بنظر من بهشت یه جاییه که توش مجازی سیگار بکشی
باور کن
:))
@میرزا مهدی
نمیشه قلیون بی ضرر هم بذارن تو بهشت:))
چرا اونم هست حتما، میوه‌ای و عادی و ...:))
فرشته نظری در مورد مشروب ندارم
ولی سیگارو همه باید یه دور بکشن
:|
باور کن
دختر مسخره‌مون نکن،این همه چیز هست الا این که ضرر داره،گیری دادی بهش ها:))
حالا امتحان کردم یه روز خبرت میکنم:))
یسنا متنفررررررررم از قلیون متنفرررررر
ینی حاضرم شوهرم سیگار بکشه ولی اهل قلیون نباشه
تو جهنم قلیون هست
:|
تو که از سیگار خوشت میاد پس بکشه باید دوست داشته باشی:))
قلیون هم عین سیگاره فقط کمی خطرناک‌تر:)
فرشته اگه اینجوری باشه منم برادرام
:|
مطعمن باش هم برادارای من هم برادر تو تو خلوتشون پیش دوستاشون یک بارو کشیدن
:|
من چهارتا برادر دارم،  دوتا از برادرهام هم قلیون میشکن و هم گاهی سیگار، بزرگه رو مطمئنم که نمیکشه و نکشیده، کوچیکه رو شک دارم انشالا که نه کشیده و نه بکشه:)
+ هیچ وقت با اطمینان کامل راجع به جمع نظر نده، خیلی ها هستن که نه کشیدن و نه میکشن:)
@ مریم بانو.
من یک بار اونم کوچک بودم سیگار بر دهنم گذاشتم و گلو دماغم سوخت و قیدش رو زدم
سیگار یه مسکنه ولی مسکنای زیادی تو بازار بهتر از سیگار هست
نکش اینو خواهر من
بکشیش اونم تو رو طرف خودش سالیان سالیان میکشه.
@مریم
جالب اینجاست که ضرر قلیون خیلی خیلی بیشتر از سیگارِ ولی اسم سیگار بد در رفته .
الان که مورد یک و دیدم خیالم بابت رفتن از این دنیا راحت شد 
دوتاش بدن ولی خب ضرر قلیون بیشتره، تقریبا هر پُک قلیون برابر ده نخ سیگاره.
انشالا همیشه سلامت باشید:)
ببخشیدا تو وبلاگت، ولی خطاب به مریم. 
انقدر بکش تا چشاد دراد. بعد بترکی دیگه نشه جمعت کرد. مافنگیه معتاد انگل جامعه. :))
خواهش میکنم،وبلاگ خودتونه:))
@مریم
تنها تصمیمی که در طو ل 23سال زندگیم گرفتم و پشیمون نشدم وقتی بود که باقر بهم گفت بریم سیگار بکشیمو من ادای مامانارو در نیوردم عین یه رفیق رفتم باهاش سیگار دود کردم
میرزا تو و عارفه منو پشیمون کردین از تعریف کردنش
خیلی چیز جذابی بود

دستت درد نکنه،اینم راهنمایی کردن تو:))
باید مانعش می‌شدی و قانعش می‌کردی که دیگه هیچ وقت نره سمتش نه اینکه بری باهاش دود کنی:))
انقدر گفتی جذابه کلا پست رو خنثی کردی،میترسم همه برن بکشن:))
@مستر
چقد شما سوسول تشریف دارید
:|
دختر رفیق ناباب نباش با این حرفات:))
میرزا مگه تو ترکیدی که من بترکم
؟
:/
اصلا برو بکش، حرف تو گوشت نمیره ها:))
و من همچنان از سیگار میترسم :|
ترس نداره،ضرر داره:))
من خدا رو شکر نه لب به سیگار زدم و نه مشروبات الکی و نه قلیون
تمیز زندگی کردم . و احساس خیلی خوبی از این قضیه دارم
افتخاری نیست . مثل اینکه یکی بگه من با افتخار با جاقو خودزنی نکردم
قطعا سیگار خیلی خیلی ضرر داره و پدر دستگاه تنفسی و خون رو درمیاره
توی نظرات دوستان به مسکن اشاره کردن که به نظر من مسکن هم خطرات خودش رو داره .
من خودم وقتی دردم خیلی خیلی زیاد بشه که نفسم رو قطع کنه شاید یک استامینوفن بخورم . عموما درد رو تحمل می کنم تا یک مرحله ای تا استامینوفن یا مسکن های دیگه نخورم .

خدا رو شکر، انشالا همیشه سالم باشید:)
قرص هم‌برای معده و کلیه ضرر داره اما خب وقتی درد زیاد باشه راه دیگه‌ای نیست،خود دردِ زیاد هم برای بدن ضرر داره و روی اعصاب اثر میذاره.
به قول خواهرم
ملت اگه عقل داشته باشن گوش به حرف من نمیدن
:دی
کاپ بهترین جمله‌ی سال میرسه به خواهرت:)))
@مریم بانو
این سوسول بودن بهتر از بی عقلی و نابودی بدنمه.
😡😡
ناراحت نشید؛ مریم شوخی میکنه:)
دعوا نکنید خواهشا:))
@مستر
میتونم خواهش کنم الان برین و درباره منِ منو بخونین؟؟
واینکه خیلی ممنون منو بی عقل خطاب میکنید
:))

دعوا نکنید لطفا:))
تاکید میکنم با هم دوست باشید بچه ها:)
یک :)))
یادمه مادربزرگم فوت شد (مادر پدری) زن عموم تا مدتها براش سیگار میکشید براش فاتحه میداد !!


@
مریم 
پدر من در جوانی سیگار میکشیدن الان یکی از افتخاراتش اینکه هر جا میشینه میگه الهی شکر که زن خوبی داشتم که سیگار رو ترک کردم !!

مریم ریه رو بیخیال اصلا ولی میدونی اگر تو روزی بخوای بچه دار بشی و احیانا خدای ناکرده سیگاری باشی احتمال سقط جنین پیش میاد ؟
و اینکه اون بچه بخاطر اون دود سیگار خودش سیگاری است؟!
مجاب میشی یا بازم بگم ؟!


اتفاقا یه مطلب در مورد سیگار داشتم هفته پیش اگر وقت کنم میگم 


من بوی سیگار بهم بخوره خون دماغ میشم بیشتر اوقات.
یعنی بعضی ها کارهای عجیب و غریبی میکنن که نگو:))

@ مریم

منم دود باعث سردردم میشه:(

@ مریم بانو.
هر فردی به هر نحوی حاضر است به بدنش اسیب بزنه بی عقله دیگه، سیگار کشیدن شما هم بی عقلیتونو میرسونه.
هزاران خصوصه خوب داشته باشی سر موقع ازشون تحسین میشه و با عقلیتونو میرسونه.
ولی یک خصوصه بد بی عقلیتو میرسونه مثل سیگار کشیدن.
بی عقلی لحن اشتباهیه و توهین حساب میشه،به همدیگه لطفا توهین نکنید، بهتره از کلمات مناسب تری برای بیان منظورمون استفاده کنیم:)

واران من الان تو هوس سیگارم نه سیگاری شدن
:|
لطفا مث مامانا بهم نگین اولی رو بکشی هوس دومی هم به سرت میزنه
:|
عاغا خیلی راحت میتونم سیگار بکشم و هیشکی هم نفهمه.ولی اینقدا نفهم نیستم که بخوام قایمکی بکشم.مثلا به خواهرم پیشنهاد دادم باهم بکشیم 
منم پیشنهاد میدم سیگارو دسته جمعی بکشید
:|
@واران

منم پیشنهاد میدم اصلا نکشید:)
@مستر
ممنونم مچکرم
نفرمایید .بی عقلی از خودتونه
:)))


می‌ترسم شوخی شوخی دعوا کنیدا:)
با هم دوست باشید لطفا:))

یادم رفت بگم 
مادرم خدا بیامرز نذاشت زن عموم دیگه این کار رو انجام بده !!
کلی باهاش حرف زد تا زن عموم راضی شد :)))


منم سر درد میگیرم همراه با اندکی خون دماغ میشم :|


تو فکر کن من صدای کسی که سیگاری بشنوم (حتی اگر اون لحظه سیگار نکشه حتی اگر صدای ضبط شده اش رو بشنوم بخصوص اونایی که قلیانی هستند بمحض شنیدن صداشون )
 بازم سردرد میگیرم :|

خدا انشالا مادرتو رحمت کنه:)
بابا توانایی،ماشلا توانایی هات زیاده ها:))
این سردرده همیشه هست،منتظر بهونه است:))
@مریم 
بچه بودم سه تا از داداش کوچکام به رهبری اولیه رفتند انباری خونه قدیمی مون و سه عدد سیگار کشیدند که ببینن چیه ؟
مادرم که دیدیشون عصبانی شد و همشون بدون استثناء  یک یه سیلی از بابام خوردند .
مامانم باهاشون سه روز قهر  کرد .
از بین اون سه تا داداش کوچکم متاسفانه الان همون اولی (بزرگه ولی از من کوچکتره) همون رهبر گروه سیگاری شد و الانم میکشه ولی هیچوقت به خودش اجازه نداد جلوی روی من بکشه !!
اینم وقتی سیگاری شد وقتی بود که شش ماه از فوت مادرم گذشته بود و داداشم بخاطر غم دوری از مادرم به سیگار پناه برد :|:(

ولی میگی آیا پسری دیدی که نکشیده باشه سیگار ؟
آره خانداداش من هیچوقت هیچوقت لب به سیگار نزده.
چه در دوران کودکیش چه الانش.
نه قصد نصیحت ندارم همون یکبار علنی بکش :))
ولی سیگاری نشو روله :)


+

@آقای مستر صفری 
بخدا لزومی نداره که با کلمات و حرفای ناراحت کننده با هم حرف زد 
ناسلامتی نوروزه و عیده .
این خواهر منو مریم جان رو این شکلی ناراحت نکنید.
با تشکر 
@مریم

منم بعضی ها رو میشناسم که بخاطر مشکلاتشون‌ میکشن، اینا اما فرق دارن با یه هوس ساده:)

@مستر صفری
جالبه اکثرا از غم پناه میبرن به سیگار
مث دایی من
از غم بی مادری
واران هر ادمی یه خلافایی داشته که فقط خودش میدونه و خودش
باور کن
:|
واران اخه چرا تو اینقد مهربونی؟
:))
من ناراحت نمیشم واران.هر ادمی یه شکلیه و یه ادبیاتی داره.خیلی وقته خیلی چیزارو به خودم نمیگیرم.مخصوصا تو این فضا که لحن ادما مخفیه.نمیفهمی طرف با خنده گفت با عصبانیت گفت جدی گفت شوخی گفت بلاخره چی گفت عصن
:))
اره، عموما مردها چون غصه هاشون رو توی خودشون می‌ریزن با این چیزها احساس راحتی میکنن انگار.

خیلی جمله‌ی قشنگی گفتی مریم:) اینجا واقعا لحن آدمها مخفیه،گاهی با خنده می‌نویسی یکی فکر میکنه عصبانی هستی و ازت ناراحت میشه و گاهی برعکس:)
واسه همینه هی راه به راه مجبوریم از :) استفاده کنیم:))
@ مریم بانو.
نظر لطف بیش از حدتونه.
@ باران بانو.
این حرف هام واقعیته و واقعیت لزومی نداره که حتما شیرین باشه.
خواهش میکنم با هم خوب باشید و احترام هم رو نگه دارید:)

البته لزومی هم نداره که واقعیت ها رو تند بیان کنیم:)
خانداداش من این مورد سیگار  رو اصلا  نداشته اینو حاضرم قسم بخورم :)
اصلا ماهه :))


+

داداش کوچکه زمانی دیدم سیگاری شد که یک روز من تو ماشین بودم اون پیاده و به حالت غمگین داشت راه میرفت و سیگاری در دستش :'((
چند بار سعی کردم ترکش بدم اما نشد و نمیشه :(


مهربونی از خودته :)
مرسی 
دوست ندارم تو این دم عیدی از همدیگه ناراحت باشیم اگر منم حرفی زدم و ناراحت شدی ببخشید :)


+

@
مستر صفری 
واقعیت هم باشه اخلاق یه واقعیته  جدا نشدنی است و باید در کنار صبحت هامون رعایت بشه !
مثلا همین الان کامنتای خودتون و جناب میرزا رو بخونین !
کدومش ناراحت کننده است کدومش در عین سادگی با مزه است و ناراحتی نداره ؟!
جناب میرزا مهدی هم به مریم گفتند سیگار نکشه  و با شوخی حرفاشون رو زدند و بدور از توهین !
ولی شما ! 
ولی مریم بانو  آیا از کامنت شما رنجید یا جناب میرزا ؟
بنظرم رعایت اخلاق هم واقعیت موجوده ! 
ببخشید که دخالت کردم ولی حیفه !
 انصافا وقتی میشه شیرین صحبت کنیم تلخ حرف بزنیم اونم تو وبلاگ فرشته ی مهربون و عزیزم :)


حالا هم رو به دوربین همتون بگین سیب و لبخند بزنین :)
و این داستان رو  ادامه ندیم :)
باتشکر 

خان داداش من هم:) کلا بزرگترها انگار پاستوریزه‌ترن:)
@مریم

@مستر صفری

لطفا آرامش خودتون رو حفظ کنید و با احترام با همدیگه صحبت کنید تا کسی بخاطر رفتارهای خیرخواهانه‌تون ناراحت نشه:)

اصلاحیه :
 انصافا وقتی میشه شیرین صحبت کنیم تلخ حرف نزنیم اونم تو وبلاگ فرشته ی مهربون و عزیزم :)


مرسی فرشته ی مهربون :)
دانا و خوش زبون :)

مرسی جانم،لطف داری:)
همه مون با دستهای خودمون موجبات خوابیدن در قبر رو فراهم میکنیم! 
اما واقعا ورزش خوبه... من یه مدت میرفتم ورزش شبانه و زیاد میدویدم تا ریه هام آماده بشه بعدش دو نخ سیگار میکشیدم میچسبید!
باید به بهزاد بگم که یه نفر دیگه هم شبیهش خدا خلق کرده:))
+سیگار خیلی ضرر داره، مراقب سلامتی خودتون باشید:)
آره خداییش به بهزاد سلام برسون ! یاد اون داستان طوطی و بازرگان افتادم :))

بعضی چیزها از کنترل آدم خارج میشه ... 
بهزاد الان در دسترس نیست متاسفانه:))

درسته ولی به هر حال توصیه میکنم بیشتر سعی در کنترلش داشته باشید:)
دوشنبه ۲۱ اسفند ۹۶ , ۱۸:۳۸ سیّد محمّد جعاوله
آدم باید از چیزایی که به سلامتیش ضرر کنه پرهیز کنه
دوشنبه ۲۱ اسفند ۹۶ , ۱۸:۳۸ سیّد محمّد جعاوله
آدم باید از چیزایی که به سلامتیش ضرر می رسونه پرهیز کنه
همین‌طوره، باید تا حد ممکن پرهیز کنیم:)
من عاشق کسی بودم وقتی فهمیدم سیگار میکشه از چشمام افتاد
بار اخر که دیدمش خواستم جلو چشمام سیگار بکشه تا کامل از چشمام بیفته
واقعا افتاد
امسال خودم خووستم تجربه کنم ببینم واقعا چی داره
خیییلییی چیز بیخودی بود
یه دود سنگین وارد حلقومت میشه بعد یه بوی گند تمام هیکلت و میگیره
واقعا نمیدونم جذابیت این چیه:((


فقط همکار خواهرت😂😂😂😂😂😂خدا پدرشو بیامرزه معتادا چه شاد شدن
واقعا عاشق بودی؟ مگه میشه واسه اینکه یه نفر سیگار میکشه ازش دست کشید؟ یا عاشق باشی و بخاطر سیگار از چشمت بیوفته؟ راستش برام عجیبه:)
دقیقا منم به همین فکر میکنم، دود چطوری لذت داره اخه؟البته تجربه نکردم ولی خب برام قابل درک نیست:)

:)))خدا همه‌ی رفتگان رو رحمت کنه:)
من تا قبل از اینکه برم سربازی نمیدونستم بین هم سن و سالان من چقدر آدم سیگاری وجود داره الان با اطمینان خاطر میگم بیش از 95 درصد اونوقت من که انقدر نسبت به بو حساسیت وسواس گونه دارم باید با اینها تو یه اتوبوس سفر میکردم پف 
جالب اینجاست کسایی رو میبینی دارند میکشن این زهر مار رو که اصلا به قیافه شون نمیخوره یه قیافه های مثبتی یواشکی میکشن که حتی فکرشو هم نمیکنی 
مگه سیگار فقط ماله آدمهای منفیه؟ خیلی ها سیگار می‌کشن هر کسی هم یه دلیلی داره واسه خودش، ولی ضرر داره خیلی هم ضرر داره هم واسه خود فرد هم اطرافیانش:)
متاسفانه رفتارهای خطرناک روز‌ به روز داره بیشتر میشه با وجود اینکه اطلاع رسانی در مورد آسیب‌هاش هم بیشتر شده.
دیگه بلاخره درسته هوس سیگار میکنم اما جملات قصار هم بلدم
:دی
معلومه دود رو قسمت ادبیاتت خوب جواب داده و تاثیر مثبت گذاشته:))

موردِ ۳
:|
کلا انگار عادت داریم عقیده‌ی خودمون و چهارنفر اطرافمون رو به جمع تعمیم بدیم.
یه زمانی بود دوست داشتم سیگار بگیرم بین انگشتام و عکس بگیرم، اون ژست ِ گرفتن ِ سیگار رو دوست داشتم فقط... خدا رو شکر از سرم افتاد :/
این جذابیت مردهای سیگاری هم بنظرم خیلی سلیقه‌ایه، منم یه خانمم ولی سیگاری بودن ِ یک مرد از جذابیتش کم میکنه تو چشم من :/

منم یه زمانی دوست داشتم اما الان به نظرم مسخره است:) خدا رو شکر :)
دقیقا،سیلقه است نباید به جمع تعمیم بدیم، فکر نمیکنم از یکی خوشم بیاد بخاطر سیگاری بودن یا نبودنش نظرم‌ عوض بشه، ولی ترکش میدم:))
خیلی جالب بود


خدا نکنه پدرش  چیز دیگه بخواد
بابا سادگیم حدی داره

ولی کلا سیگاریها ورزش کارهای خوبیند:)
جالبی از خودتونه:))

اره واقعا:))

نمیدونم،شاید باشن:)
عشق و نفرت کنار همن
تو از خیانت متنفری ببینی طرفت جلو چشمات خیانت میکنه از چشمت نمیفته؟
منم از سیگار متنفرم
به همسرمم گفتم اگه یه روز سیگار دستت ببینم برای همیشه از زندگیم برو
کسی که برای جون خودش ارزش قائل نیست امیدی بهش نیست دیگه:|
دلیل خودمو داشتم!!!!!
از چشمم نمی افته از زندگیم می‌افته،با دستای خودم می‌کشمش:))
اره خب اینم دلیلیه برای خودش:) کلا همه‌ی اینهایی که گفتم نظرات منه قاعدتا شما هم می‌تونید متفاوت فکر کنید و دلیل خودتون رو داشته باشید:)
اینی هم که گفتم سیگار و امتحان کردم یه پک زدم 
منم از زندگیم افتاد،،،،
الهی کسی که دوسش داری هیچوقت جلو چشمات سیگار نکشه:)
انشالا، ولی منظورم از اینکه می‌کشمش خیانت بود نه سیگار:))
عشق است ما و احوالات ما
آنکه مرد است،حقیقت لب به سیگار نزد
الان سیگاری ها اعتراض میکنن:))

مثل سیگار بگیرانم و خاکستر کن
هر چه با من همه کردند از آن بدتر کن
الهی سیگار هم نکشه خیلی حس بدیه
آمین:)
سه شنبه ۲۲ اسفند ۹۶ , ۲۱:۴۵ دُختری از جنس آرامِش 😊
سیگارر :(

کلا متنفرم اَز سیگار :|

 50 درصد علت مرگِ یکی از عزیزترینام همین سیگار بود   :)
:|
خدا رحمتشون کنه.
حالا کل مضمون بهداشتی پست یه طرف، که تاییدش هم میکنم، ولی شعرهای توی پست و اون بیتی که توی جواب کامنت سید الظلام نوشتید قشنگ بود و دوستشون داشتم :)
خوشحالم که خوشتون اومده:)
دست شاعرهاشون درد نکنه:))
من هم گاهی اوقات دلم میخواد یه نخ سیگار بکشم....ولی آسم دارم ولی خوشم نمیاد از قلیون و سیگار
کار خوبی میکنید که خوشتون نمیاد، نکشید ثوابش بیشتره:)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
باز کن پنجره‌ها را که نسیم
روز میلاد اقاقی‌ها را
جشن می‌گیرد
و بهار
روی هر شاخه ، کنار هر برگ
شمع روشن کرده است!

همه‌ی چلچله‌ها برگشتند
و طراوت را فریاد زدند
کوچه یکپارچه آواز شده است
و درخت گیلاس
هدیه‌ی جشن اقاقی‌ها را
گل به دامن کرده است!

باز کن پنجره‌ها را ای دوست!
هیچ یادت هست
که زمین را عطشی وحشی سوخت؟
برگ‌ها پژمردند؟
تشنگی با جگر خاک چه کرد؟

هیچ یادت هست
توی تاریکی شب‌های بلند
سیلی سرما با خاک چه کرد؟
با سر و سینه‌ی گل‌های سپید
نیمه شب باد غضبناک چه کرد؟
هیچ یادت هست؟

حالیا معجزه‌ی باران را باور کن!
و سخاوت را در چشم چمن‌زار ببین!
و محبت را در روح نسیم
که در این کوچه‌ی تنگ
با همین دست تهی
روز میلاد اقاقی‌ها
جشن می‌گیرد!

خاک جان یافته است
تو چرا سنگ شدی؟
تو چرا این همه دلتنگ شدی؟
باز کن پنجره‌ها را
و بهاران را باور کن...
آرشیو مطالب
نویسندگان
Designed By Erfan Powered by Bayan