هواتو کردم

خسته‌ام از این روزهای پوشالی ... میان این همه همهمه جای تو خالی


موی سپید را فلکم رایگان نداد...

سلام مـوى سپیدم خوش آمدی به سـرم 

رسیده‌ای که بگویی چقدر خون‌جگرم

تو را در آینه دیدم شناختم اما 

مرا در آینه دیدی؟ چه آمده به سرم

خبر برای من آورده‌ای که پیر شدی 

خبر برای تو آورده‌ام که با خبرم

به هر دری که زدم بسته بود باور کن

نوشته‌اند به پیشانیم که در به‌ درم

بهار بود و به بهمن کشید و رفت که رفت

از آن به بعد کمی تیر می‌کشد کمرم

"علی فرزانه موحد"


+ تو یه تصمیم شک دارم، نمیدونم چی درسته و چی غلط، شما تو این شرایط چکار می‌کنید که به راه‌حل برسید؟

++ موی سپید را فلکم رایگان نداد ... این رشته را به نقد جوانی خریده‌ام (رهی معیری)

+++ فکر کنم پیر شدم دیگه، تا حالا سه‌تا موی سفید توی موهام پیدا کردم، هر چند الان دیگه نیست (نیستش کردم یعنی) :)


:)))) 
من سال 90 اولین موی سفید سرم، تبدیل شد دو تا و براش این هایکو/کاریکلماتور رو از خودم در وکردم: 
برای تنهایی یکی از موهای سرم، آنقدر غصه خوردم که از تنهایی درآمد!

بعدش تعدادشون خیلی زیاد شد و سرایت کرد به ریش. دیروز دیدم که تعداد قلیلی از ریشهای نازنینم سفید شدن ... کم کم ریش سفید میشویم. کمی تامل برانگیزه !
خب بستگی داره سال ۹۰ چند سالتون بوده باشه، فکر میکنم اولین موی سفیدم رو ۱۷،۱۸ سالگی دیدم.
متن جالبی هم نوشتید اتفاقا :)

آدم یه خرده احساس ناراحتی میکنه، یعنی من که حس پیری اومد سراغم.

+ مشورت
به جایی نرسید استخاره
 +++ احتمالا ژنتیکیه :)
مشورت کردم ولی مشورت خیلی جواب نداد(بابِ میلم نبود یعنی)، دارم سعی میکنم بیشتر تحقیق کنم، استخاره رو میذارم وقتی که دیگه زیادی به اضطرار رسیدم :)

+ شاید :)
ای موی سپید پای در بند :))

میگن موی سفید رو از جا بکشی تعدادش زیاد میشه .
اون دیو نبود؟ :))

اره منم شنیدم برای همین آخری رو نمیخواستم در بیارم خواهرم خواست بکشه که نشونم بده از جا در اومد بعد گفت ببین همین یه ذره تجربه‌‌ای هم که داشتی دیگه نابود شد :))
آره دیو بود 
حالا رژیم گرفته مثل مو باریک شده :)))

:))

:))

(:
بنده الان باید دنبال موهای سیاه بگردم😁

فقط نکنیدشون چون زیاد میشه
پیریه و هزار دردسر :))

آخری رو خواهرم کشید در اورد نه من :/
منظور منم دقیقا همین بود :)
(:
هر چی دلم بگه همون :) دیگه منو می‌شناسی که :))
آخه درد اینه که نمیفهمم دلمم دقیقا چی میگه:/
آدما همیشه میدونن چی درسته و چی غلط :)
شاید درست و غلط تعریف خوبی نبود که گفتم، بیشتر بین دو انتخاب موندم که هر کدومش سود و ضرر خودشون رو دارن، نمیدونم کدومش بیشتر به صلاحمه :)
من خیلی وقت پیش اولیش در اومد
الان تقریبا به موهام دقت بشه معلوم میشه
تو هم داری پیر میشی دیگه:/ 
به قول آقای بیدل شاید ژنتیکی باشه:)
دوشنبه ۲۸ آبان ۹۷ , ۲۳:۰۹ منتظر اتفاقات خوب (حورا)
برای اینکه تا حدی بشه تصمیم درست گرفت، باید از بیرون به ماجرا نگاه کرد:-)
سخته ولی تلاشم رو میکنم :)
موهای سپید رو نکنید 
چون بیشترمیشن
منم موی سفید دارم
قبلا در می‌اوردم ولی اخری رو نمیخواستم در بیارم شاهکار خواهرم بود :/
سلام
میدونم بی‌ربطه اما میشه منم یه سئوال بپرسم لطفا؟
شما یا دوستانتون از سی‌دی‌های اموزشی استفاده کردید تا حالا؟ مثلا موسسات آفبا و مکتبستان و ونوس؟ به نظرتون با توجه به قیمتشون ارزش خریدن داره؟
خواهش میکنم جوابم رو بدید خیلی وقت ندارم.
سلام عزیزم
من استفاده نکردم حقیقتا ولی میدونم قیمت‌هاشون بالاست خصوصا مکتبستان رو یه‌بار خودم چند وقت پیش پرسیدم ۳.۵ بود تقریبا! ولی چون استفاده نکردم نمیدونم می‌ارزه یا نه :)
دوستان اگه میدونن جواب بدن :)

@دوستان

+ با خدا حرف میزنم بعد به دلم رجوع می کنم.
++ من بچه بودم موی سپید داشتم یه دونه ولی بعدش خودش رنگی شد (:
+++ پیری که به موی سپید نیست جانم ((:
+ کار پسندیده‌ای میکنی:) الان تقریبا حل شده :)
++ اره خواهرزاده ام هم داشت خودش رنگ شد:)
+++خب احوالاتم هم به پیری میخوره به نظرم :)
+ سعی میکنم خودم رو مجاب و توجیه کنم که یکیش درست تره.. بعد همون راهو انتخاب میکنم..
اینجوری آدم از عذاب اون دوراهیه در میاد لااقل!

++ :)

+++ کندینش؟؟ میگن اگه موهای سفیدو بکنی، بیشتر میشن! :)
ینی هر کی موی سفید داشته باشه پیر محسوب میشه ؟ :/
ب نظرم پیری یه حسه نه سن! انشاا... اون حسه نیاد سراغتون...
+ اینم راهیه البته احتمال خطاش بالاست، منم آخر تقریبا حلش کردم :)

+++ دوتای اولی رو من در اوردم سومی رو خواهرم:/ اره منم شنیدم:)
معلومه موی سفید داشتید و ناراحت شدید که گفتم پیر :)) 
از شانس حسه هم اومده، احساس پیری میکنم، احساس کسالت و خستگی شدید.

سه تا؟؟؟ بابا من تو کله ام دنبال موى سیاهم ( کمى اغراق کرده تا بگه همیشه شرایط بدتر هم هست!:)) )

درمورد تصمیم هم..من تو این شرایط بودم و بین دو راهیه عقل و دل رفتم دنبال راهى که به دلم نزدیک تر بود . الان از انتخاب اون موقعم خوشحال و راضیم!
:))) تو دیگه خیلی پیر شدی :))

خب مشکل اینجاست که من نمیدونستم دلم چی میگه، عقلم هم معایا و مزایای هر دوتا رو گذاشت جلوم و ولم کرد که خودم انتخاب کنم :)  خوشحالم که راضی هستی:)
حل شد تقریبا :)
+ به خدا توکل کنید.
موی سپید، از شمارش خارج شد :/  :)
+ کردم :)
پس الان باید بگم" چطوری پیرمرد؟" :))
موی سفید؟ کم نه! :))

اون احساس خستگی و کسالت به خاطر کمبود ویتامین b هستش.. الکی گردن احساس پیری نندازینش! :)
ویتامین بخورید سر حال میشین..
می‌فرماید" پیر شدم، پیر تو ای جوونی " :)

واقعا؟ تازه ازمایش دادم چیزی کم نداشتم ولی ویتامین B رو امتحان میکنم :)
تشکر از پیشنهادات پزشکی شما دوست گرامی :))
خدارو شکر، خوبیم :))
همینطوری یاد ترانه ی " پیرمرد و آب دریا " افتادم " ای پیرمرد سی مو بگو از آب شور از موج دریا ... "  :)
الحمدلله:)
نشنیدم حقیقتا، ولی میشنوم، ممنون :)
خیلی متن ساده و دلنشینی نوشتی. بسیار لذت برد از خواندنش
متشکرم ،لطف دارید :)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
باز کن پنجره‌ها را که نسیم
روز میلاد اقاقی‌ها را
جشن می‌گیرد
و بهار
روی هر شاخه ، کنار هر برگ
شمع روشن کرده است!

همه‌ی چلچله‌ها برگشتند
و طراوت را فریاد زدند
کوچه یکپارچه آواز شده است
و درخت گیلاس
هدیه‌ی جشن اقاقی‌ها را
گل به دامن کرده است!

باز کن پنجره‌ها را ای دوست!
هیچ یادت هست
که زمین را عطشی وحشی سوخت؟
برگ‌ها پژمردند؟
تشنگی با جگر خاک چه کرد؟

هیچ یادت هست
توی تاریکی شب‌های بلند
سیلی سرما با خاک چه کرد؟
با سر و سینه‌ی گل‌های سپید
نیمه شب باد غضبناک چه کرد؟
هیچ یادت هست؟

حالیا معجزه‌ی باران را باور کن!
و سخاوت را در چشم چمن‌زار ببین!
و محبت را در روح نسیم
که در این کوچه‌ی تنگ
با همین دست تهی
روز میلاد اقاقی‌ها
جشن می‌گیرد!

خاک جان یافته است
تو چرا سنگ شدی؟
تو چرا این همه دلتنگ شدی؟
باز کن پنجره‌ها را
و بهاران را باور کن...
آرشیو مطالب
نویسندگان
Designed By Erfan Powered by Bayan