هواتو کردم

خسته‌ام از این روزهای پوشالی ... میان این همه همهمه جای تو خالی


کهره :)

احمد با ذوق و شوق از بیرون اومده و میگه:
_ باید بهم احترام بذارید، باید در مقابلم سر تعظیم فرود بیارید ای بازندگان!
_چی شده؟
 _ همین الان عباس(شوهر خواهرم) زنگ زده میگه کهره دونه‌ای چنده؟ 
_ امکان نداره، فاطمه الان اصلا سونوگرافی نداره، مسخره‌ات کردن دیوانه!
_ [میخنده] بخدا خودم ۶بار ازش پرسیدم، قَسَمش هم دادم گفت دختره!
زنگ زدم به فاطمه میگم این شایعات چیه راه انداختی؟ تو که سونوگرافی نداشتی الان؟ میخنده و میگه بخدا راست میگم، یه ازمایش ژنتیک داده بودم که فرستاده بودن خارج از کشور الان جوابش اومده، اونجا امکاناتشون پیشرفته است با توجه به خونش تشخیص دادن که دختره، وگرنه تا ۸ ماهگی سونوگرافی ندارم.
احمد با دمش گردو میشکنه ، بلند میخنده و میگه من که گفته بودم بهم ایمان بیارید، اخ عجب کهره‌ی شکم پری بخورم!
گفتم من این ننگ رو نمی‌پذیرم، تا وقتی که جواب سونوگرافی نیاد ما هیچی رو قبول نمی‌کنیم، و همزمان به این فکر کردم که کهره دونه‌ای چنده و تقسیم بر ۷ نفری چقدر میشه؟! :))

+ ۷ نفر بخاطر یه بچه‌ی اندازه‌ی سیب زمینی، کهره به اون بزرگی رو به ۲ نفر باختیم.
 عباس رفته کربلا میگم برو خودتو بنداز رو ضریح بگو یا پسرش کن یا خودت تو این گرونی یه کهره بده :))
++ فاطمه میگه به کسی که بهترین اسم دختر رو پیشنهاد بده جایزه میدم، هر چی اسم می‌گیم ابرو میندازه بالا، احمد میگه راحله، لبخند میزنه میگه اره قشنگه، چنان با غضب گفتم اسم بدتر سراغ ندارین؟‌ مگه قحط اسم اومده؟ که گفتن خب به اسم گفتن ادامه بدید :))
+++ من و فاطمه تو هر چی تفاهم نداشته باشیم تو اسم بچه تفاهم داریم، من ابوالفضل رو خیلی دوست داشتم فاطمه گذاشت ابوالفضل، گفتم پس من اگه یه روزی پسر داشتم اسمش رو میذارم مِهدی و اگه کسی بهش گفت مَهدی سرش رو با گیوتین قطع می‌کنم، عباس گفت اگه پسر باشه دوست دارم به نیت امام زمان بذارم مَهدی! گفتم اقا من می‌زنم تو کار اسامی غیر مذهبی تا از گزند شماها در امان باشه، برید هر چی میخواید بذارید :|
++++ بیاید اسم دختر پیشنهاد بدید، از این اسم‌های عجیب و غریب هم نباشه لطفا :)

سلام 

ریحانه 
نورا 
یامین 

سلام

ریحانه دختر عموشه :) یامین مگه پسر نبود؟! :)
ممنون :)
کهره چیه؟:|
بزغاله‌‌ی شیش ماهه رو بهش میگن کهره، بعدا که بزرگ میشه اگه نر باشه میشه پازَن و اگه ماده باشه میشه بز :)
خیر اسم دختر هست 
چه جالب :)
سلام
شرط بندی کردید؟ :)
اگه شرط بندیه، آیه و دلیل بیارید که شرط بندی حرامه و کلاً خلاص میشید :)

اسماء - یسنا - ایران - ساره - غزال - نرجس - شهد.

سلام 
شرط یا شوخی بیشتر برای یه هیجان و شادی دورهمی بود، ما ۷ نفر گفتیم پسره و ۲ نفر دیگه گفتن دختر و قرار شد اگه ما باختیم کهره بخریم و اگه اونا باختن پیتزا بدن بهمون:) 
میشه ولی به قول عباس دیگه مرده و حرفش :)
ممنونم، ابلاغشون میکنم :)
سوال مهمم اینه که کهره چیست و چگونه تلفظ میشود؟ 
سوال بعدی اینکه فاطمه کیست
سوال سومم اینکه چرا جنسیت بچه فاطمه اینقدر مهمه که سر کهره شرط بستین ؟ 

آیه ،هلما، غزل، صنم، آنیل، نفس، 
کَهرِه به بچه‌ی بز میگن ، ویکی پدیا هم نوشته بزغاله‌ی شیرمست یا همون بزغاله‌ی شیش ماهه رو میگن کهره :) کهره بزرگ که شد اگه نر باشه میشه پازَن و اگه ماده باشه میشه بز :)
فاطمه خواهر بزرگمه :)
سر یه سری شونه‌های قدیمی ما گفتیم معلومه که پسره و احمد و فاطمه گفتن ولی ما میگیم دختره و بحث کردیم و آخر به شرط رسید، اول هم سر پیتزا بود بعد گفتن چون شما تعدادتون زیاده اگه باختید باید کهره بدید ما هم تو بحث و کم نیاوردن بالاخره قبول کردیم :/ بنده‌ی خدا شوهر خواهرم که در هر صورت باید پول بده، اگه کهره باشه خودش باخته باید پول بده،اگه پیتزا باشه خواهرم باخته و باز باید پول بده :)))
مرسی عزیزم :*
اوا و نگار رو پیش نهاد می‌کنم😊
قدمشم پیشاپیش پر خیر و برکت ایشالا 🌹
دوتاش قشنگه، ممنون :)
خیلی ممنون، سلامت باشید :)
ما هم می‌گیم کهره :))

اسم خودم :) :|
بیا بغل خودم اصلا، داشتم احساس غریبی میکردم کم‌کم :))
اسمت قشنگه پیشنهادش میدم:*
اسمت اسم دخترِ عموی شوهر خواهرمم هست:)
اولندش که بح بح مباارکه داری خاله میشی*_*
انقددد دوست دارم یه بچه خواهر دختر داشته باااشم:))

بزنین زیرش تو این گرونی:))

مرسی عزیزم، البته این دفعه‌ی دومه شکرخدا :)
منم خواهرزاده‌ی دختر ندارم ولی دوست دارم اینم پسر باشه، کهره گرونه :))

فعلا تا ۸ ماهگی به تعویق انداختمش تا بعدش هم خدا کریمه:)) ولی زشته بد قولی کنیم :/
کهره :)
خوندن پستای شما همیشه برام شیرینه. چون وسطاش به کلمه‌هایی برمی‌خورم که مشترکه بین شهر من و شهر شما. مثل همین کَرّره یا همین کهره که گفتی.
به بزغاله‌ای که کمتر از یک سال داره و شیر می‌خوره میگن کهره تو حالت کلی. به گوسفندم دیدم میگن البته. 
اون پازن به بزای وحشی میگن فکر کنم. نه این بزای اهلی. 
.
الان بگیم مبارکه که فایده نداره. هروقت رسماً خاله شدین بگو تا تبریک بگیم. :)
.
مهرنوش، نوش‌آذر(اسم لپتاپمه!)، نوش‌آفرین. البته دوتای اول رسماً اسم پسره توی شاهنامه. ولی خب ظاهرش به اسم دختر بیشتر می‌خوره انگار.

خدا رو شکر که شیرینه : )
آره عامیانه‌اش کَرره است ولی اصلش کهره است :)
والا من خیلی سر رشته ندارم تو این چیزها از مادر پرسیدم گفت به بچه‌ی بز میگن کهره بعد که بزرگتر شد اگه نر باشه میشه پازن و اگه ماده باشه میشه بز
اینجا کلا به بز نر میگن پازن، من تا حالا اینکه اهلی باشه یا وحشی باشه میشه پازن رو نشنیدم :)
یه بار قبلا خاله شدم ولی اره الان زوده هنوز، فروردین ان‌شاءالله به دنیا میاد :)

مهرنوش و نوش آفرین شنیدم ولی نوش آذر رو نشنیدم‌ تا حالا :)
ممنون :)

فاطمه
زهرا
فاطمه زهرا
رقیه
فاطمه اسم مامانشه
زهرا اسم خالشه
فاطمه زهرا ترکیب این دوتاست :))
رقیه هم دختر عموشه :)
ممنون عزیزم :*
+ من یه دوستی دارم اسمش ستوده است :)
نفس بابا :)
:|
اسمش رو بذاریم نفس بابا؟ پس مامانش چی؟:))
فائزه
فرشته
مبینا
کیمیا
نفیسه
فرشته که منم، نفیسه هم زن عموشه :))
اسم‌های قشنگی گفتی، ممنون عزیزم :*
اسم باید عجیب باشه تا بچه رو متمایز کنه:/
جانان،روشنا،رها،دلسا،تبسم،ترنم،ترمه
تو خونه‌ی ما خیلی از این استراتژی استقبال نمیشه :))
خیلی ممنونم، اسم‌های قشنگی گفتید خصوصا ترمه و ترنم قشنگن:) 
رها رو قبلا گفتم تایید نشد :/
باران!
مرسی :*
باز کن آغوشت را :)))

به به ^_^
بیا جانم :دی

☆_☆
الان کی از شما نظر خواست؟
پیشنهاد منو صاف برسون دست باباش یا مامانش :)
باشه حالا چرا میزنید :/ :))
ولی ازم نظر خواسته بودن‌ها :دی
:))
خوبت میکنم :|
:))
انگار بعضی‌ها به خونم تشنه‌ان و من خبر نداشتم :| :))
توی کوه دنا یه جایی هست بهش میگن قله پازن پیر. یه کوهه که وقتی می‌رسی به قله‌اش یه ناحیۀ دشت ماننده. معروفه که بزای کوهی وقتی پیر میشن میرن اونجا و به همین خاطر بهش این اسم رو دادن. 
نوش آذر اسم پسر اسفندیار بود. مهرنوشم همین طور. جفتشون به نامردی تمام کشته میشن و من واقعاً دلم اون لحظه برای اسفندیار و مظلومیتش سوخت.
اسمش رو شنیدم ولی تا حالا نرفتم متاسفانه، احتمالا اونجا همون ویلاشونه برای زمان بازنشتگی:))
جالل شد، میرم ماجراش رو میخونم:)
جالبه که مهرنوش تو شاهنامه اسم دختره و تو گذر زمان انقدر جنسیتش چرخیده که حتی الان برای ما تعجب‌آمیزه که مهرنوش پسر باشه.
 یکی از آشناهای ما اسمش پیرانه، اولین بار که شنیدم خیلی برام جالب بود:)
مامیگیم کرره
:|
کهره!
چه سوسول!
:دی

ما هم عامیانه میگیم کرره ولی اصلش کهره است:)
سوسول هم خودتونید :دی
چهارشنبه ۲ آبان ۹۷ , ۲۱:۲۴ ستاره اردانی زاده
ستاره  (  تعریف از خود نباشه !)
آفرین
ستیا
سهیلا
بنفشه
مریم
ملکا
مهتاب
مه فام
مهتا
جانان
سوفیا
سورن
متین
دلارام
سهیل 
سپهر 
سهراب
بنیامین
دانیال
علی
 باران
 بارانا
بهار
ترنج
شاخه نبات
 شهر زاد 
 شهریار
پروانه
ترانه
سوگل
سحر
سینا
 
چه اسم‌های خوبی هم گفتید منتهی خیلی‌هاش پسر بودن که! :)
خیلی متشکرم:)
آخ آخ آخ سوعه تفاهم نشه...
ستوده معنی اسم منه...
من خانم نیستم...
بازم ببخشید...
اتفاقا داشتم فکر میکردم چرا بعد از ستوده "ی" گذاشتید که الان فهمیدم:)
اوه عذر میخوام اشتباه کردم، فکر کردم خانمید.
خواهش میکنم :)
برعکس گفتین. مهرنوش تو شاهنامه اسم پسره و الان برای ما ظاهراً اسم دختره. 
پیران ویسه، پدر معنوی سیاووش بود یه طورایی. دخترش رو هم به عقد سیاووش در آورد. :)
اره اشتباه نوشتم میخواستم بگم تو شاهنامه پسره ولی انقدر در گذر زمان چرخیده که الان برای ما عجیبه که اسم پسر باشه:)
گذر سیاووش از آتش رو خوندم ولی اسم شخصیت‌ها زیاد یادم نیست،کلا سیاووش شخصیت جالبیه برام.
 خوش به حالتون خوندن کتاب‌های قدیمی و به ذهن سپردنشون خیلی کار آسونی نیست واقعا :)
چقدر جالب بود به اطلاعاتی اضافه کردی.
من چندتا اسم خیلی جذاب برای فرزندان آینده ام:)))انتخاب کردم به هیشکی هم نمیگم میخوام مثل اسم خودم کمیاب باشن:))در این حد حسود و خودشیفته 
اسم برادرزاده ی نداشته م رو هم انتخاب کردم و اعلام کردم و مورد استقبال شدید قرار گرفت و تصویبم شد اینجوری عمه بودنم رو ثابت کردم ولی هنوز از بچه خبری نیست:|
اسم انتخابی به اسم پدر مادر بخوره یا فرقی نمیکنه؟
خب پس الان تو بنده‌ی منی، یالا برو از سر چاه آب بیار برام :دی
بیا بگو اسم خودت چیه حداقل کنجکاوم کردی اصلا :))
ماشالا چه عمه‌ی با نفوذی، هنوز بچه نیست اسمش رو انتخاب کردی:)))
خیلی فرقی نمیکنه ولی ترجیحا تم مذهبی داشته باشه، با استقبال بیشتری روبرو میشه :)
عزیززززززم
اینقد خوشحال شدم که اومدم این پستت رو خوندم پر از خنده های شاد بود.... از شوق خاله شدنت چشمام یه کمی تر شد *_^
چقد دلم برات تنگ شده بود....
عزیزم مهربونم، مستور عزیزم:) 
ان‌شاءالله روزی خودت باشه عزیز دلم :*
منم همینطور، یه مدت که نباشید دلم پی‌جورتون میشه :)
سلام. 
سنا🤗
سلام :)
ممنون :)
مذهبی که زیادم نباشه سخت تره پیدا کردنش.معمولا همه فاطمه و زهرا و رقیه و ریحانه و..اینا میذارن که تو فامیل همش پیدا می‌کنی.
اسم منم که مَهرو هست.
بله بله عمه باید اینجوری باشه اسمی که انتخاب کرده بودمم مذهبی طور بود یه صفتی بود که به حضرت زهرا میدادن؛)
مذهبی که یادم میاد:
نازنین‌زهرا
آیه
آسنات(دختر پاکدامن،آسمانِ پاک اسم همسر حضرت یوسف (ع)بود)
حدیث
ثنا
هدی
اَسرا
بصیرا
ثمره
سِتیلا(که اسم حضرت مریم و دختر یکی از اماما بود نمی‌دونم)
راحیل(اسم یه فرشته س و همسر حضرت یعقوب(ع))
ضُحا(دوستش دارم*_*)
لیا(بمعنی خجسته،نام همسر حضرت یعقوب)
اینا یادم بوووود دیگه اتمام.
چه اسم خوشکلی، مطمئنم خودتم مثل اسمت مهرویی عزیزم :*
اسم‌های قشنگی‌ هم گفتی اتفاقا، ممنون عزیزم :*
یعنی انقدر خودم کنجکاوم ببینم اخر اسمش چی‌ میشه که نگو :))
جمعه ۴ آبان ۹۷ , ۰۶:۵۹ محمدبوژمهرانی
عالی
تشکر
پس باید نفری حدود 150-200 خالی بشین! :)
البته طفلکی باید از سیب زمینی یه کم بزرگتر باشه! :))


مبارکه... ایشالا قدمش خیر باشه واسه خونواده تون... :)


+ در مورد اسم هم، من خودم دوس دارم اسم با س شروع بشه!

اسم مذهبی..
https://setare.com/fa/news/18644/%D9%81%D9%87%D8%B1%D8%B3%D8%AA-%DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%84-%D8%A7%D8%B3%D9%85-%D8%AF%D8%AE%D8%AA%D8%B1-%D9%85%D8%B0%D9%87%D8%A8%DB%8C



اسم ایرانی..
https://setare.com/fa/news/8592/%D9%81%D9%87%D8%B1%D8%B3%D8%AA-%D9%86%D8%A7%D9%85-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%B5%DB%8C%D9%84-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D9%85%D8%B9%D9%86%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D9%85-%D8%AF%D8%AE%D8%AA%D8%B1
مرگِ من؟ اقا با بیسکویت مادر سر و تهش رو هم میارم اصلا :)))

نه بابا ۴ ماهشه تقریبا، همون حدوده:))
+۳ تا از نوه‌های خونه‌ی ما اسمشون با س شروع میشه: سارا، سام، سبحان :)
خیلی مرسی بابت لینک‌ها ولی اولی رو اون روز خونده بودم براشون:دی

سلااام 😁
میگم زشت نیست من برای بار اول اومدم اینجا چند تا اسم بگم و برم؟ 😁😁😁

ثمین. 
یگانه
رستا (به معنی رستگار شده)
طلا
حوا
شیده
ماهشید
خورشید
پگاه
یکتا
ستوده
تمنا
مهرسا
مهرآسا
ویانا(به معنی دختر دانا)
کیمیا
نیکا یا نیکی
سارا
ستاره
نیایش
پرستش
ثنا
حانیه
فاطیما
آیدا
ویدا
نگار
ماهور
مانا
مانیا
مریلا
لیا
آیه
فعلا چیز دیگه ای یادم نیست😊
سلام
نه تنها زشت نیست که خیلی هم خوبه ^_^
مرسی از اسم‌های قشنگت :)
هرگاه یادت اومد بیا بگو خوشحال میشم :)
تلفظ کهره به چه صورته؟
کَهرِه :)
شنبه ۵ آبان ۹۷ , ۱۱:۵۸ مردی بنام شقایق ...
زهرا
طهورا
صفورا
حنانه
حلما
:)
خیلی متشکرم :)
شنبه ۵ آبان ۹۷ , ۱۷:۵۰ دیانا قاسمی شیران
سلام

دیانا :)
غزل
رومینا
مه آسا
سبا
و.....

سلام
خیلی ممنونم عزیزم :)
شنبه ۵ آبان ۹۷ , ۱۸:۰۰ دیانا قاسمی شیران
خواهش :)
امیدوارم بدرد بخورن
مرسی :)
یه سری سوال داشتم جوابش رو تو کامنتا پیدا کردم:-D
خدا حفظش کنه و الهی که پا قدمش براتون کلی اتفاق خوب رقم بزنه عزیزم
اول بیا بغلم که حتی کامنت‌هاتم آرامش داره *_*
:))
ممنونم عزیز دلم، ان‌شاءالله :)
سلام
کهره!!!!نشنیدم تاحالا.چی هست؟خخخ
سلام
عذر میخوام، نمیدونم چطوری کامنتتون بی‌جواب مونده، الان دیدم :)
تو کامنت‌ها توضیح دادم :)
آهان فهمیدم نمیخواد
عجب شرطی
:))
قشنگ جیبامون خالی میشه:))
خدا حفظش کنه ..
آخرش چیشد اسمش؟؟؟
خیلی متشکرم :)
مِشکات :)
بسیار زیبا
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
باز کن پنجره‌ها را که نسیم
روز میلاد اقاقی‌ها را
جشن می‌گیرد
و بهار
روی هر شاخه ، کنار هر برگ
شمع روشن کرده است!

همه‌ی چلچله‌ها برگشتند
و طراوت را فریاد زدند
کوچه یکپارچه آواز شده است
و درخت گیلاس
هدیه‌ی جشن اقاقی‌ها را
گل به دامن کرده است!

باز کن پنجره‌ها را ای دوست!
هیچ یادت هست
که زمین را عطشی وحشی سوخت؟
برگ‌ها پژمردند؟
تشنگی با جگر خاک چه کرد؟

هیچ یادت هست
توی تاریکی شب‌های بلند
سیلی سرما با خاک چه کرد؟
با سر و سینه‌ی گل‌های سپید
نیمه شب باد غضبناک چه کرد؟
هیچ یادت هست؟

حالیا معجزه‌ی باران را باور کن!
و سخاوت را در چشم چمن‌زار ببین!
و محبت را در روح نسیم
که در این کوچه‌ی تنگ
با همین دست تهی
روز میلاد اقاقی‌ها
جشن می‌گیرد!

خاک جان یافته است
تو چرا سنگ شدی؟
تو چرا این همه دلتنگ شدی؟
باز کن پنجره‌ها را
و بهاران را باور کن...
آرشیو مطالب
نویسندگان
Designed By Erfan Powered by Bayan