هواتو کردم

خسته‌ام از این روزهای پوشالی ... میان این همه همهمه جای تو خالی


اندر احوالات من 5

حدود 2 هفته از انتشار پست مخصوص در مجلس میگذره... پستی با دور از جون و خدا نکنه و نقطه چین...اما شد...دیشب رفت ؛ برای همیشه رفت...

و حالا پسری که بعد از مدت ها میرسه در خونه و زار زار برای نبودن پدر گریه میکنه... پسری که شاید تا همیشه حسرت دیدن پدر تو روزهای اخر زندگیش به دلش میمونه ؛ یه رفتن بدون خداحافظی....

دیشب با شنیدن خبر ناگهانی فوتش زانوهامون سست شد و ساعت ها گریه و حسرت سهم ما بود.

 اخرین باری که دیده بودمش روز عید غدیر بود , چند روز پیش تا در حیاطشون رفتیم اما داخل نرفتم که ببینمش ؛ تمام دیشب افسوس خوردم که ای کاش اون روز حداقل برای چند دقیقه باهاش حرف زده بودم ؛ برای چند دقیقه دیده بودمش.

تا حالا هیچ وقت نشده بود برای یکی از اقوامم تا این حد دلتنگ بشم ؛اما از دیشب احساس میکنم مدت هاست دلتنگش بودم ؛ دلتنگ همون ادم مهربون , اروم و کم حرف ... همون که حتی موقع دردهای شدیدش؛ شب بیداری های پر دردش فقط الهی شکر میگفت.

تا 3 شب یا گریه کردم یا براش قران خوندم  و بالاخره با سردرد شدید خوابم برد.

خواهرم میگفت عید فطر به همه گفته بود برام دعا کنید امسال دیگه برم و راحت بشم... و حالا دعاش اجابت شد.

اما قصه ی مخصوص در مجلسی ها هنوز و شاید برای همیشه ادامه داره ...

پ ن 1 : از دیشب تا همین الان بیشتر از گذشته بهش فکر کردم. حتما شما هم دیدید ادمهایی که بچه ندارند و هر روز راهی یه دکتر هستن بلکه فرجی بشه ؛ بعضی ها طلاق میگیرن و بعضی ها دوباره ازدواج میکنن به این امید که خدا یه بچه بهشون بده ... حالا ساعتها از خودم میپرسم ارزش طلاق و ازردن شریک زندگی رو داره؟؟! این روزها با نگاه کردن به خودم و خیلی های دیگه به یه نع بزرگ رسیدم .

 به نظرم آخرش فقط تو میمونی و ادمی که از روز اول قرار گذاشتی تا تهش باهاش باشی .... 

پ ن 2 : از خودتون بپرسید اگه نبودید چیز خاصی از زندگی پدر و مادرتون کم میشد؟ اگه به بله ی قاطع رسیدید خوش به حالتون.

پ ن 3 : از دیشب بارون نم نم میباره...

سوالی که پرسیدی جوابش سخته!
راستش نمیدونم...
اینجام بارون نم نم میبارید... الان بند اومده...
بودن هر آدمی حکمتی داره!
خدای بالای سر کار بیهوده نمیکنه!
هیچ برگی بی دلیل از شاخه نمیفته... چه برسه به خلقت یه آدم!
شاید خودمم جوابم قاطعانه نباشه.
اره اینجا هم بند میاد و دوباره شروع میکنه.
نگفتم خلقت ادمها بیهوده است یا رد حکمت خداوند ولی این همه سختی برای ... نمی دونم.
ممنون از حضورت
شنبه ۶ آذر ۹۵ , ۱۷:۵۵ امیر بهزادپور
این چند روز چقدر خبرای ناراحت کننده میشنویم... :(
تو این 1 ماه 5 نفر از فامیل رو از دست دادیم ؛ و بیش از 100 نفر از هم وطن هامون رو...واقعا که ماه صفر ماه سنگینیه.
ممنون از حضورتون.
براش نماز شب اول قبر بخونید ... 
باید برم مراسم؛ اگه وقت کنم حتما میخونم....کاش بخونم.
ممنون از حضورتون
دو رکعت:
اول حمد+ آیت الکرسی
دوم حمد+ قدر

ممنون از توضیح.
ان شاا... میخونم.
ممنون از حضورتون
خدا رحمتش کنه.
ان شاا... ، ممنون
تشکر از حضورتون
سلام
عرض تسلیت

سلام
ممنونم
تشکر از حضورتون
هی وای
خدا رحمتشون کنه
:(
ممنونم
تشکر از حضورتون
شنبه ۶ آذر ۹۵ , ۲۰:۳۶ محمد حسین امینی
خدا رحمتشون کنه


فک کنم چیزی ازشون کم نمیشد با این که میشد...
ان شاا...
بلاخره میشد یا نه ؟ 
ممنون از حضورتون
 کلا مشخصه که میرن، اصلا بوی این قضیه از پستتون به مشامم می رسید؛ ولی کیه که تو کار خدا فضولی کنه! خدا رحمتشون کنه!

+ خب، «نه» قاطعانه حقیقتش نمیشه داد. پدر و مادر من مثلا اگه منو نداشتن، خللی در چرخش چرخ زندگیشون به وجود نمیومد، اما کمبود معنویه. اما اینکه مختص برای این ماجرا از هم جدا بشند، هیچ ذو العقلی تأیید نمی کنه!
با وجود این که همه اتفاق نظر دارن تو این که از درد دنیا راحت شد... اما خیلی سخته.
ولی من دیدم ادمهایی که یا جدا شدن یا مثلا اقا رفته دوباره ازدواج کرده.. به نظر منم عقلانی نیست ، اگه دردی هم هست دوطرفه است.
ممنون از حضورتون
شنبه ۶ آذر ۹۵ , ۲۲:۱۰ آقاگل ‌‌‌‌
خدا رحمتشون کنه ان شالله :(
.
در مورد سوال هم مطمئن نیستم!

ان شاا... 
فکر نکنم کسی باشه که مطمئن باشه.
ممنون از حضورتون
شنبه ۶ آذر ۹۵ , ۲۲:۴۶ حامد عبدالهی
تو جواب پ ن 2 موندم ...
من هم پدربزرگم ماه هاست داره نفس های آخرش رو میکشه. دلم نمیاد برم ببینمش. میترسم اگه به رحمت خدا بره، خیلی برام سخت بشه! نمیخوام توی این لحظه های آخر ببینمش... خوانوادم فکر میکنن سنگ دلم! در حالی که اگه به رحمت خدا بره، من بیشتر از هر کسی داغدارش میشم ...

...
میدونم خیلی سخته اما حتما برید.من سالها پیش پدر بزرگم رو از دست دادم الان حسرت دیدنش رو میخورم.
سخته اما دیدنش بهتر از ندیدنشه؛ بعدا خیلی حسرت میخورید.
ممنون از حضورتون
تسلیت میگم بهتون
این حسرت کار همیشگی آدمیزاد است
ممنون
اره ، و حسرت درد سختیه.
ممنون از حضورتون
خداوند رحمتشون کنه
با اهل بیت صلوات الله محشور بشند
ممنون
ان شاا...
تشکر از حضورتون

خدا رحمتشون کنه

لطفا به اون بنده خدا هم به چشم بدی نگاه نکنید ،شما هیچوقت جای اون نبودید قضاوتش نکنید :)

ان شاا...
من نه به چشم بدی نگاش میکنم و نه قضاوتش.اون برای من مثل یه برادره اما موقع تشییع بیشتر از همه دلم به حال گریه های اون میسوخت.
امیدوارم مشکلات و کدورت های زندگی همه حل بشه.
ممنون از حضورتون
يكشنبه ۷ آذر ۹۵ , ۱۱:۰۷ قاسم صفایی نژاد
ان شالله دارای فرزند شدید متوجه میشید که بچه هر چقدر هم بد باشه، چه جایگاهی در زندگی پدر و مادرش داره. در پاسخ به سوال آخرتون باید بگم: اگه شما نباشید همه وجود پدر و مادرتون ازشون کم میشه. تک تک فرزندان همین حکم رو دارند برای پدر و مادرشون.
همین الان هم تا حدودی میدونم.
یعنی تا این حد؟ از دست دادن فرزند منظورم نیست (دور از جون همه) از اول نداشتنشه ؟! 
نمیدونم شاید حق با شما باشه.
ممنون از حضورتون
خداوند متعال بر رحمتش بیافزاید ...
تسلیت دوست عزیز و گرامی
ان شاا...
خیلی ممنونم
تشکر از حضورتون
(ان الی ربک الرجعی ):(بدرستی که بازگشت بسوی پروردگار توست ) سوره علق
امروز موقع تشییع جنازه بیشتر از همیشه این ایات رو حس کردم.
ممنون از حضورتون
يكشنبه ۷ آذر ۹۵ , ۲۰:۳۷ منـَم؛ همون یهـ نفَـ ـر :)
خدا رحمتشون کنه..

با خوندن پستتون همه ی بدنم لرزید.
پستای شماو حرفاتون، پر ان از حس..

ان شاا... ممنون
ممنونم لطف دارید.
تشکر از حضورتون
سلام
تسلیت میگم 
پدر و مادرم رو نمیدونم ولى اگه دخترم نبود 
من یک ثانیه هم نمیتونستم نفس بکشم
حتى فکرشم عذاب آوره
موفق باشید
یاحق
سلام
ممنونم
قطعا پدر و مادرتون هم حس شما رو دارند.
بله میدونم.بچه ها برای پدر و مادر خیلی عزیزن
ممنون از حضورتون
خدا بیامرزدشون...

پ ن 1
نع بزرگ..!

پ ن 2
از نظر خودم نه..
البته این "نه" دلیل نمیشه ک بی تفاوت باشی نسبت بهشون و کمک حالشون نباشی...

پ ن 3
چه خوب..
البته تا الان دیگه قطع شده!! :)
ان شاا...
:)
اتفاقا این یه دلیله که بیشتر بهشون اهمیت بدیم.
نم نم بود جوری که عطش بارونمون رو سیراب نکرد.
ممنون از حضورتون
میتونم بگم نه!
من چ گلی ب سر پدر و مادرم زدم اخه
خدایا چ خاکی تو سرم بریزم :((((
هممون همین هستیم ، احتمالا فردا بچه هامون هم همین باشن.:(
حالا خیلی ناراحت نباش خدا کریمه:))
ممنون از حضورت
 وَ اُعْبُدُوا اَللّٰهَ وَ لاٰ تُشْرِکُوا بِهِ شَیْئاً وَ بِالْوٰالِدَیْنِ إِحْسٰاناً وَ بِذِی اَلْقُرْبىٰ ... ﴿النساء، 36﴾
و خدا را بپرستید! و هیچ‌چیز را همتای او قرار ندهید! و به پدر و مادر، نیکی کنید؛ همچنین به خویشاوندان ....

خوب بود موفق باشید.

دنبال می شوید.

:)
لطف دارید.
تشکر از حضورتون
سلام.راستیاش زن و بچه و مال و....همه آزمایشاتی برای ما هستند, چه بسا بچه ها کاری میکنند که خدا رحمتش را بواسطه اون بچه به پدر و مادر میفرستد,..چه بسا کاری میکنند که تا دنیا دنیا به روح پدر و مادر همش مغفرت و غفران است..البته برعکس ان نیز است..خداکند ما بچه ها برای پدران و مادرانمون اگر به درد دنیایوش نخوردیم به درد اخرتشون بخوریم
سلام
خدا رحمتشون کنه تو مراسم فاتحه شون بعضی ها قهر رو کنار گذاشتند و اشتی کردند الحمدالله. اینم به نظرم نوعی خیر و ثوابه.
ان شاا... که باشیم.
ممنون از حضورتون
بله درسته
به هر حال هممون یه روزی قراره از این دنیا بریم
و اگه قرار بود عزیزانمون رو بعد از مرگ دیگه هرگز نبینیم، واقعا هیچ چیزی نمیتونست غم از دست دادنشون رو تسکین بده!
ممنونم
یا حق
بله
تا حالا بهش فکر نکردم ولی واقعا شاید همین امید دیدن دوباره است که ادم رو اروم میکنه.
تشکر از حضورتون
سه شنبه ۹ آذر ۹۵ , ۱۶:۴۳ منتظر اتفاقات خوب
این سوال یه تلنگره شاید حواسمون جمع تر بشه.
خدا بیامرزتشون.
شاید...
ان شاا... و ممنونم
تشکر از حضورتون
پاسخ به پاسختان: 
یه حدی بیشتر از تصور. خیلی عجیب و غریب.
خب دیگه اون حد عجیب و غریبش رو نمی تونم تصور کنم، فکر کنم لازم اش درک باشه.:))
ممنون از حضورتون
قیاس مع الفارق میکنید
مگه کسی میدونه بچه هاش بزرگ میشن یا نه بزرگ شدن آدم میشن یا نه 
اینا همه به امید انسان بر میگرده
جواب سوال رو نمیدم چون واقعا سوال سختیه ولی قضاوت .................................
منم که نگفتم همه بد هستن یا بچه بده بیشتر منظورم ندونستن قدر پدر و مادرهامونه.که انقدر سختی میکشن برای ما.
قضاوت؟ نمی دونم چرا میگید قضاوت ، من نمیگم تقصیر کیه یا کار کی اشتباهه میگم باید کمی بیشتر حواسمون به ادم های اطرافمون باشه.
ممنون از حضورتون
نبود بعضی آدم ها آدم رو دلتنگ میکنه و نبود بعضی ها آدم رو شاد :/
جوری زندگی کنیم که نبودمون آدم ها را دلتنگ کنه 
+ برم یه زنگ مامانم بزنم ، دل تنگش شدم :(
بله.
کاشکی منم از همین ادمها باشم.:))
پس بانی خیر شدم :))
ممنون از حضورتون
سلام . خدا رحمتشون کنه :)

ما ادما همیشه حسرت کارامونو میخوریم که چرا تا وقت بود اون کاری رو که باید انجام میدادیم رو انجام ندادیم 
سلام.ان شاا...
اره شاید این ویژگی ادم بودنمونه.
ممنون از حضورتون
سلام خدا رحمتش کنه ایشالا...

تسلیت عرض میکنم..
سلام
ان شاا...
ممنونم
تشکر از حضورتون
روحش شادباشه الهی
ان شاا...
ممنون از حضورتون
نمی دونم بقول خودت کسی صد در صد مطمئن نیست...
امیدوارم هر چیزی پیش میاد به خیر باشه برای همه مون فرشته گلی
خدا رحمتشون کنه
همین طوره
ان شاا...
ممنونم
تشکر از حضورت
تسلیت میگم..ان شالله غم آخرتون باشه
ممنونم
ان شاا...
تشکر از حضورتون
چقدر تاسف بار
بلی
ممنون از حضورتون
تسلیت
ان شا الله خدا صبر عنایت کنه
ممنونم
ان شاا...
تشکر از حضورتون
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
باز کن پنجره‌ها را که نسیم
روز میلاد اقاقی‌ها را
جشن می‌گیرد
و بهار
روی هر شاخه ، کنار هر برگ
شمع روشن کرده است!

همه‌ی چلچله‌ها برگشتند
و طراوت را فریاد زدند
کوچه یکپارچه آواز شده است
و درخت گیلاس
هدیه‌ی جشن اقاقی‌ها را
گل به دامن کرده است!

باز کن پنجره‌ها را ای دوست!
هیچ یادت هست
که زمین را عطشی وحشی سوخت؟
برگ‌ها پژمردند؟
تشنگی با جگر خاک چه کرد؟

هیچ یادت هست
توی تاریکی شب‌های بلند
سیلی سرما با خاک چه کرد؟
با سر و سینه‌ی گل‌های سپید
نیمه شب باد غضبناک چه کرد؟
هیچ یادت هست؟

حالیا معجزه‌ی باران را باور کن!
و سخاوت را در چشم چمن‌زار ببین!
و محبت را در روح نسیم
که در این کوچه‌ی تنگ
با همین دست تهی
روز میلاد اقاقی‌ها
جشن می‌گیرد!

خاک جان یافته است
تو چرا سنگ شدی؟
تو چرا این همه دلتنگ شدی؟
باز کن پنجره‌ها را
و بهاران را باور کن...
آرشیو مطالب
نویسندگان
Designed By Erfan Powered by Bayan