هواتو کردم

خسته‌ام از این روزهای پوشالی ... میان این همه همهمه جای تو خالی


تو مگه خدا نداری؟؟

"وَ اَن لَیسَ لِلاِنسانِ اِلّا ما سَعی" (نجم/۳۹)

 و اینکه برای آدمی جز آنچه به سعی خود انجام داده نخواهد بود

پ ن : مدتی قبل این آیه را پشت ماشینی دیدم و انقدر خوشم آمد که فورا شماره ی آیه را حفظ کردم و بعد از برگشتن به خانه روی کاغذ نوشتم و به درِ کمد چسباندم ؛ تا یادم بماند : توکل و امید هیچ کدام جای تلاش را نمی گیرد.

اما باید در دفتر ذهنمان ثبت کنیم بعد از تلاش باید امید داشت.

هرگاه در هر کجای زندگی ناامید شدید به خود بگویید :

" ناامیدی مال آدمهای بی خداست تو مگه خدا نداری؟؟"

چهارشنبه ۳۰ فروردين ۹۶ , ۲۲:۵۱ ما جــــــــღــــــدہツ
+++
:)
ممنون از حضورت
من الان گریون دارم اینو میخونم .. خیلی به موقع بود
خدا رو شکر :)
ممنون از حضورت
سلام
دقیقا همینطوره. یه مدتی من هم سعی می کردم آیه های امید بخش و آیه های که نکات طلایی داشتند که البته همشون دارند، منتها منظورم آیه هایی که یه تکونی به انسان میده رو با تفسیرشون مطالعه می کردم. متاسفانه فراموش کردم این مسیر رو ادامه بدم یا شاید تنبلی.
ممنون از شما به خاطر به اشتراک گذاشتنش.
سلام
بله بعضی ایات زیبایی خاصی دارن یعنی یه جوری بیشتر به دل میشینن:)
لطف دارید
تشکر از حضورتون
این سعی و تلاش البته با توکل هست که معنا پیدا میکنه.

بلی ولی توکل خالی جای سعی رو نمیگیره.مکمل هم هستن:)
ممنون از حضورتون
قرآن خود آرامشه :)
مرسی بابت این پست..
البته گاهی ایات عذاب هم میاد که خود نا آرومیه:)
خواهش میکنم
تشکر از حضورت
عنوانو دیدم.. فکر کردم دعواتون شده با یکی!


این آیه علاوه بر تشویق به تلاش کردن.. امید رو هم تو بطن خودش داره. مخصوصا اگه ب آیه بعدیشم توجه کنیم..
کلمه "سوف" تو آیه بعدیش.. همین امید رو داره بیان میکنه.. البته امید و صبر توأمان....
کی؟ من؟ نه من کلا ادم ارومیم:))))
اره ایه ی بعدش هم میگه البته به زودی پاداش تلاش و عملتون میرسید که به نحوی امید دهنده است:)
صبر... خیلی خوبه اما خیلی سخته:(
ممنون از حضورتون
پنجشنبه ۳۱ فروردين ۹۶ , ۲۰:۰۸ منتظر اتفاقات خوب (حورا)
وقتی باشی حرومه نا امیدی...
:)
ممنون از حضورت
به به چ قاب قشنگی:)
لطف دارین:)
ممنون از حضورت
زیبا گفتید.
توکل و تلاش و امید ؛ همه مکمل یکدیگرند...
زیبا دیدید.
:)
ممنون از حضورتون
هزار تا لایک
هزارتا تشکر:)
ممنون از حضورت
امیدوارم زندگی انقدر به کسی فشار نیاره که به هر دری زد بسته باشه و مجبور شه ناامید شه!
منم امیدوارم و اتفاقا شرایطی که گفتید رو تجربه کردم.
هیچی تو زندگی بدتر از این نیست فکر کنی خدا هم دیگه پشتت نیست:(
ممنون از حضورت
قرآن خیلی زیباست.. من یه کتاب تفسیر قران دارم که اگر خدا کمک کنه و شیطون انقد سرگممون نکنه به کارهای دیگه.. بعضی وقتا میخونمش و واقعا لذت میبرم..

و اینکه واقعا در مورد نا امیدی حق با شماست.. من بدترین لحظات عمرم رو زمانی تجربه کردم که فکر کردم امیدی نیست.. فکر کردم خدا کمکم نمیکنه.. ولی واقعا این طرز فکرها کار شیطون فلان فلان شدس و آدم نباید به خودش نا امیدی راه بده..

یا علی :)
ان شاا... که بر شیطان غلبه کنید:)
لحظات سختیه چون حس میکنی دیگه دستت به هیچ چیز بند نیست.
شیطون فلان فلان شده:))
علی یارتون:)
تشکر از حضورتون
مرسی به هنگام بود :))
خدا رو شکر:)
ممنون از حضورت
امیدی هست چون خـدایی هست !

[عــ:)ـالی]
بلی:)
ممنون
ممنون از حضورتون
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
باز کن پنجره‌ها را که نسیم
روز میلاد اقاقی‌ها را
جشن می‌گیرد
و بهار
روی هر شاخه ، کنار هر برگ
شمع روشن کرده است!

همه‌ی چلچله‌ها برگشتند
و طراوت را فریاد زدند
کوچه یکپارچه آواز شده است
و درخت گیلاس
هدیه‌ی جشن اقاقی‌ها را
گل به دامن کرده است!

باز کن پنجره‌ها را ای دوست!
هیچ یادت هست
که زمین را عطشی وحشی سوخت؟
برگ‌ها پژمردند؟
تشنگی با جگر خاک چه کرد؟

هیچ یادت هست
توی تاریکی شب‌های بلند
سیلی سرما با خاک چه کرد؟
با سر و سینه‌ی گل‌های سپید
نیمه شب باد غضبناک چه کرد؟
هیچ یادت هست؟

حالیا معجزه‌ی باران را باور کن!
و سخاوت را در چشم چمن‌زار ببین!
و محبت را در روح نسیم
که در این کوچه‌ی تنگ
با همین دست تهی
روز میلاد اقاقی‌ها
جشن می‌گیرد!

خاک جان یافته است
تو چرا سنگ شدی؟
تو چرا این همه دلتنگ شدی؟
باز کن پنجره‌ها را
و بهاران را باور کن...
آرشیو مطالب
نویسندگان
Designed By Erfan Powered by Bayan