هواتو کردم

خسته‌ام از این روزهای پوشالی ... میان این همه همهمه جای تو خالی


عزت نفس

روزی هزار بار برای خودتان بنویسید : « عزت نفس» !

روی آینه، کف دست، گوشه کتاب، روی یخچال، آلارم موبایل؛ با خط قرمز هم بنویسید ترجیحاً که هی جلوی چشمتان باشد !

خط قرمزِ هر رابطه‌ای، کاری و عشقی و عاطفی و رفاقتی و رختخوابی و خانوادگی حتی ، «عزت نفس» است.

که هی حواستان باشد اگر دارید به خیال خودتان رابطه‌ای را نجات می‌دهید، توی عملیات نجات، کرامت انسانی خودتان را فدا نکنید ؛ توی اتاق عملش هم اگر لازم باشد دست و سر و گوش و چشم و مری و معده را دور می‌اندازند که قلب و مغز زنده بماند؛ از خودتان هم اگر گذشتید از «خود»تان نگذرید!

خودتان را که از سر راه نیاورده‌اید. آورده‌اید؟

روی دست خودتان که نمانده‌اید، مانده‌اید؟

"متن‌های کپی شده"

پ‌ن: تا وقتی به خودمون احترام نذاریم، تا وقتی یاد نگیریم برای احترام به دیگران از الفاظ کوچک کننده و تحقیر آمیز در مورد خودمون استفاده نکنیم، درست عزت نفس رو یاد نگرفتیم.


سلام :)
همینطوره ...
در روایات داریم که بی نیازی به داشتن مال بسیار نیست، بی نیازی حقیقی بی نیازی نفس است .

درود بر فرشته بانوی بیان :)
علیکم السلام:)
همینطوره، نفس آدم گدا باشه هر چی هم ثروت داشته باشی بازم کارساز نیست.

سلامت باشید:)
دغدغه منم همیشه همینه....
دغدغه‌ی خوبیه:)
بله، اعتماااد به نفس، عشقه منه دیگه:))
اعتماد به نفس با عزت نفس فرق داره، ربط داره اما یکی نیست:) 
همونطور که اعتماد داشتن با احترام گذاشتن فرق داره:)
احسنت :)
احسنت به نویسنده‌اش:)
آ باریک الله

عیدتون مبارک
:))
ممنونم، عید شما هم مبارک:)
يكشنبه ۵ فروردين ۹۷ , ۱۶:۳۵ منتظر اتفاقات خوب (حورا)
چشم:-)
چشمت بی بلا:)
چه زخم ها که به خودمون نمیزنیم....
اونم واسه آدمهایی که گاهی ارزشش رو هم ندارن.
يكشنبه ۵ فروردين ۹۷ , ۲۳:۴۸ ســــامیـــ یــو ایـکســـــــــــ
خیلیم جالب و مفید
ممنون
:)
خواهش میکنم:)
سلام و صبحتان به خیر
تازه وقتی آدم عزت نفس پیدا کرد پیش خودش احترام پیدا می کند و آنگاه همیشه یک انسان محترم که خودش است ناظر اعمال او خواهد بود. ما از خودمان خجالت نمی کشیم چون خودمان را آدم حساب نمی کنیم ولی اگر از عزت نفس برخوردار بودیم خودمان را محترم می دانستیم و جلوی خودمان دست به هر کاری نمی زدیم. 

سالی داشته باشید پر از موفقیتهای غافلگیر کننده و روزی خارج از حساب و کتاب و اتفاقهای خوب غیر منتظره و پیروزیهای ناباور و شادیهای دور از ذهن و این که هر چه نیاز داشتید را هم بتوانید ایرانی اش را پیدا کنید و بخرید و از آن راضی باشید:)
سلام
خیلی هامون اصلا به خودمون فکر هم نمی‌کنیم، من که خودم گاهی واقعا همینطورم، یعنی اصلا خودمون رو یه شخص ناظر نمی‌بینیم بیشتر تو فکر نگاه دیگرانیم تا خودمون.
ممنونم، امیدوارم برای شما هم همینطور باشه:)
خودمونم دوست داشته باشیم :)
:)
به قول معروف صحیح :)
:)
سلام.
اعتماد به نفس و عزت نفس مکمل یکدیگرند.
اعتماد به نفس، یعنی باور به توانایی هام و تلاش برای بیشتر
کردنشون.
عزت نفس، یعنی من خودم را قبول
داشته باشم و برای بهتر شدن خودم تلاش کنم و این دو عزت نفس و اعتماد به نفس مفهوم توانستن رو تو انسان زنده میکنند.
سلام
بله همینطوره، من از کامنت قبلیه شما برداشتم این بود که عزت نفس و اعتماد به نفس یکی هستن:)
چی هست اینی که میگی؟؟؟
:))))))))))
سالهاست دارم تلاش میکنم حفظش کنم
یه چیز جالب و مفید:)))
کار خوبی میکنی، انشالا در این راه موفق باشیم:))
سلام سال نو مبارک خوشحال میشم به وبم سر بزنی و دنبال کنی
بتونم بیشتر پست هاتو بخونم😊🌹
سلام
خوندنِ بیشتر مطالب من مستلزم اینه که شما من رو دنبال کنید نه من شما رو:)
ممنونم،سر میزنم:)
عزت نفس یکی از هدیه هایی است که خداوند در مسیر زندگی به بشر می دهد اما این بشر است که عزت نفس را از دست می دهد
بله،همینطوره متاسفانه.
آقا من این عزت نفسه رو اصلا ندارم..به هیچ وجه
واقعا میگین؟ خب این خیلی بده باید روش کار کنید،اگه خودتون به خودتون احترام نذارید از بقیه چه توقعی دارید؟
عزت نفس... 
یکی از اون مورداییِ که امسال خیلی باید روش کار کنم
انشالا توش موفق بشی، خودمم دارم تلاش میکنم بتونم عزت و احترام نفسم رو بیشتر نگه دارم:)
عزت نفس...اعتماد بنفس خیلی مهم ان خدا نکنه کسی از دستشون بده.
اره واقعا:)

یه جایی خودم که بهترین لباسی که یه زن میتونه بپوشه اعتماد به نفسه.
حالا درسته که اعتماد به نفس و عزت نفس دو تا چیز جدا هستن ولی خیلی جاها شبیه هم میشن. خیلی خوبه که توی هر رابطه اول خودمون مهم باشیم این نه خودخواهیه نه غرور همیشه باید چیزی رو نگه داریم برای خودمون که بتونیم دوباره باز سازی بشیم.
سلام این اولین کامنت من برای فرشته بانوست:)
درسته ولی بعضی وقتها اعتماد به نفس بعضی ها کاظمه(؟) و باعث شکستن اعتماد به نفس بقیه میشه:)
بعضی ها اسم همه چیز رو میذارن خودخواهی،درحالی که خودخواهی هم‌گاهی خیلی خوبه:)
سلام، خیلی خوش اومدی:)
عزت نفس
عزت نفس
عزت نفس
:)
شما می‌تونید راجع به اعتماد به نفس هم برای دوستان سطرها بنویسید:))
تمنا دارم..
این مسئولیت خطیر رو بر دوش شما مینهم تا حق مطلب به طور اکمل ادا شود..
+ به هر حال.. جایی ک صد باشه، نود چکاره ست؟؟:|
چه برسه به ما ک در برابر شما پنج هم نیستیم!:)
درس پس می‌دیم استاد:))
+اختیار دارید، احتمالا صفرش جا مونده، شما پنجاهید نه پنج:))
++‌اعتماد به نفس خیلی چیز خوبیه، خیلی توانایی های آدم رو بالا میبره:)
تازه صفرم بذاریم.. میشه نصف شما!
پس.. منتظر بیاناتتون در این زمینه هستیم..:)

++ خیلی..
با اعتماد به نفس.. استعدادهای شخص درونش نمیمیره و شکوفا میشه
بله حتما بیاناتم رو مینویسم ولی قول بدید بیاید و به عنوان استاد ایراداتم رو تصحیح کنید:))
++همینطوره،اعتماد به نفس یه سلاح برای شکوفاییه توانایی‌هاست.
مرسی از متن زیبا و البته آموزنده تون دوست عزیز.
عزت نفس واقعا همه چیزه...
خواهش میکنم.
بله واقعا:)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
باز کن پنجره‌ها را که نسیم
روز میلاد اقاقی‌ها را
جشن می‌گیرد
و بهار
روی هر شاخه ، کنار هر برگ
شمع روشن کرده است!

همه‌ی چلچله‌ها برگشتند
و طراوت را فریاد زدند
کوچه یکپارچه آواز شده است
و درخت گیلاس
هدیه‌ی جشن اقاقی‌ها را
گل به دامن کرده است!

باز کن پنجره‌ها را ای دوست!
هیچ یادت هست
که زمین را عطشی وحشی سوخت؟
برگ‌ها پژمردند؟
تشنگی با جگر خاک چه کرد؟

هیچ یادت هست
توی تاریکی شب‌های بلند
سیلی سرما با خاک چه کرد؟
با سر و سینه‌ی گل‌های سپید
نیمه شب باد غضبناک چه کرد؟
هیچ یادت هست؟

حالیا معجزه‌ی باران را باور کن!
و سخاوت را در چشم چمن‌زار ببین!
و محبت را در روح نسیم
که در این کوچه‌ی تنگ
با همین دست تهی
روز میلاد اقاقی‌ها
جشن می‌گیرد!

خاک جان یافته است
تو چرا سنگ شدی؟
تو چرا این همه دلتنگ شدی؟
باز کن پنجره‌ها را
و بهاران را باور کن...
آرشیو مطالب
نویسندگان
Designed By Erfan Powered by Bayan