هواتو کردم

خسته‌ام از این روزهای پوشالی ... میان این همه همهمه جای تو خالی


قرار بود من در حافظیه‌ی شیراز باشم...

قرار بود «من» در حافظیه ی شیراز باشم ؛ تو با قطاری از مسکو بیایی!

شبی خوش از بهار و ‌باد و باران! شاید ساقدوشی مست از پاریس برایمان شرابی گس، عطری دلاویز، کمی هم لبخند زیتون بیاورد.

باز یادم می‌آید ، قرار بود، انگشتری از غزل های حافظ به دستت کنم و با فالی سرخ شعر زندگی را با هم آغاز کنیم!

چه کنیم!

 در هر سه کشور انقلاب شد!

بر روسیه، سرخ ها حاکم شدند.

در فرانسه، عاشقان، سر بر گیوتین دادند.

و در ایران؟ البته که می دانی چه شد!

سالهاست که تو در کلیسای سن پترزبورگ هر یکشنبه، شمعی از دلتنگی‌هایت را به آتش می‌کِشی و من در سقاخانه‌ی محلّمان نان و ماستی، نذرِ عاشقانِ گمنام می‌کنم!

عزیزم!

به هم برسیم یا نه، مهمّ نیست، خدا کند دوباره در هیچ کشوری انقلاب نشود! ...


"حجت فرهنگدوست"

《متن‌های کپی شده》


+ سالِ نوی میلادی به همه‌ی هموطنان عزیز، خصوصا سلبریتی‌هایی که عکس‌هاشون با درخت کریسمس رو هی تو چش و چال ملت می‌کنن، مبارک!

++ از برنامه‌های آینده‌ام اینه که یه سالِ نوی میلادی رو تو جلفای اصفهان، کلیسای مریم مقدس تبریز و محله‌ی ارامنه‌ی تهران باشم و سال‌های بعد هم کشورهای خارجی که کریسمس رو باشکوه برگزار می‌کنن!

یه جشن جهانی تو زمستون و برف باید خیلی دیدنی باشه :)

قرار است من در حافظیه‌ی شیراز باشم :| :)))
واقعاً دلم واسه حافظ تنگ شده.
تو نباشی کی باشه :)) 
یه فال بزن دلت باز بشه لااقل :)
يكشنبه ۹ دی ۹۷ , ۲۰:۴۲ منتظر اتفاقات خوب (حورا)
میگم یه وقت زشت نباشه من تا حالا داخل کلیسای شهرمون نرفتم؟ :|
چرا نرفتی خب؟! اجازه نمیدن مگه؟ :)
دلم خواست منم سال نو میلادی خارجیت رو ببینم از نزدیک
والا خودمم دلم میخواد سالِ نوی میلادیم رو ببینم :))
چه ایده جالبیه این ++ ات. :-)
آره *_* 
باید مراسم‌هاشون جالب باشه :)
يكشنبه ۹ دی ۹۷ , ۲۰:۵۸ ستاره اردانی زاده
چقدر این متن قشنگ بود... اصلا حالم و توب کرد ... ممنون که این متن قرار دادید و انتقال دهنده یه عالمه حس های خوب بودید...
خواهش میکنم، خوشحالم که خوشتون اومده :)
@حورا
منم تو تهران کلیسا رفتم.. کنار سازمان سنجشه :)
عکسه چه خوشگله😍😍
کلیسای تبریز و ارومیه بزرگ و قشنگ و معروفه ، چرا اونجا نرفتی؟ :)
چشمات خوشکل می‌بینه عزیزم :*
من تو تبریزم اما تا کنون کلیسا نرفتم:)
سال نوشون مبارک:)
فقط نمیدونم چرا اونا با هفت سین ما عکس نمیگیرن ما داریم خودمون رو با درخت کاج خفه میکنیم:(
شش میلیارد کاج فقط تو تهران فروخته شده :|
چرا؟ دوست نداشتی بری؟ :)
این که سلبریتی‌ها هی عکس میگیرن که کار بی‌خودیه، مثلا میخوان بگن باکلاسن:/
ولی در کل تعداد کشورهایی که مسیحی هستن و تقویمشون میلادیه خیلی بیشتر از کشورهاییه که نوروز دارن، برای همین همه‌گیر تره، من خودم کریسمس رو دوست دارم، یه نشاط قشنگی توش هست، جشن زمستونی بودنش هم مزید بر علته ولی نه در حد کاج خریدن و این چیزها :)
:/ متاسفانه این چیزها نشونه‌ی باکلاسی شده، کسی به زیبایی‌ و علاقه توجه نمیکنه همش شوی تجملات و کلاسه ! کاج کریسمس هم گرونه کلا :)
چه معنی داره؟ :|
کدوم قسمتش منظورتونه؟
جشن کریسمس و تزیینات و شور و شوقش رو دوست دارم :)
دو شبِ دیگه حضوری می‌رم پیشش :)))
به‌به بسلامتی، سلام ما رو هم به حضرت حافظ برسون، بهش بگو با وجود اینکه فال های یلدات شاد نبود ولی دقیق بود، دست مریزاد :)
نمیدونم شاید علاقه خاصی به دیدنشون نرفتم، حتی آخرین بار ارومیه رفتنی یادمه یکی از گزینه های روی میز برا تفریح روز آخر بود من مخالفت کردم. :)
ولی زود میرم کلیسا تبریز.
برعکس تو من همیشه به این چیزها علاقه داشتم، خیلی وقت‌ها عکس کلیساها، معابد، صومعه‌ها و ‌... رو نگاه میکنم، کلا به مذاهب و ادیان و فرهنگ‌ها خیلی علاقه‌ دارم :)
کلیسای بوشهر هم رفتم ببینم ولی درش رو پلمپ کردن متاسفانه :/
حتما برو، عکسات رو هم برای من بفرست *_^
همه چی :)
خب چیزهای مختلف برای افراد مختلف معنی‌های متفاوت داره :)
باشد :)
ولی واقعاً واسه منم دقیق بود با اینکه اعتقادی ندارم به فال.
ممنون :*
حافظ واقعا لسان‌الغیبه :)
شاگردِ خودم بود یه دوره‌ای :| :)))
عه تو استاد حافظ بودی؟ چه قرنی دقیقا ؟ :دی
نوچ نوچ نوچ
قرنِ ۸ دیگه :| :))
گفتم شاید از کتاب‌هات استفاده کرده و به مقام شاگردیت رسیده :))
ولی خوب موندی‌ها ! :دی
به قدمتِ آدم سنِ حواست! :دی
علی برکت الله :))
يكشنبه ۹ دی ۹۷ , ۲۳:۲۳ منتظر اتفاقات خوب (حورا)
خواهرم چند بار پیشنهادش رو داده، نمیدونم کِی قراره عملی کنیم:/
به تعویق نندازید، این روزها مراسمات جالبی دارن برای دیدن :)
یکی از پروژه هام مربوط به یکی از کلیسا های تبریز بود ، کلیسای سرکیس
پروژه مشترک بود و دوستم هر چه تلاش کرد نتونست داخل کلیسا برود

به داخل برخی از کلیسا ها نمیزارن رفت ولی برخی ها آزاده
منم  تا حالا به هیچ کدوم نرفتم
یه بار فقط از ورودی به قبرستون هاشون نگاه کردم
یه کلیسای سرکیس مقدس هم تو تهران هست که اونم کلیسای بزرگ و قشنگیه، بیشتر اسم اون رو شنیدم:)
چرا اجازه ندادن برین داخل؟
شنیدم که روزهای عادی اجازه‌ی ورود به همه نمیدن، ولی فکر کنم این روزهای خاص مانعتون نشن :)
:)
باید خیلی دیدنی باشه مراسمشون…
ولی نمیدونم چرا هیچ حسی بهش ندارم!
اره، یه مراسم عشای ربانی دارن که یه خرده ترسناکه! ولی کریسمسشون و جشن عید پاک و اینا باید جالب باشه :)
من برام جالبه، و از دیدن تزیینات و جشن و شادیشون خوشم‌ میاد :)
منم ببر :( 
:دی
بهت خبر میدم،فقط چند سال طول بکشه که اشکال نداره؟ :دی
طرف یه عشقِ سستِ پشمکی داشته زورش اومده بیاد انقلابو بهونه کرده :/ ... واللا :|
پاس گیرش نیومده یا ویزا :| :))
اگه مشکلی هس به بچه های بالا بگم یه صحبتی با پوتین بکنن 😎
:)))
هیچ‌کدوم، از جونش ترسیده به نظرم :/ :))
بگید ببینم منو بدون پاس و ویزا راه میدن برم کشور برفیشون رو ببینم؟ :))
سال نوشون و میلاد حضرت مسیح مبارک ❤
منم تا حالا کلیسا نرفتم. اما به زودی میرم حتما. (البته درش همیشه بسته ست باید بتونم با یکی از دوستای ارمنیم برم.) 
مبارک :*
ان‌شاءالله ، مگه دوست ارمنی داری؟ پس خیلی خوبه حتما برو ببین باید تجربه‌ی جالبی باشه ، سالِ نوشون بری هنوز جالب تره :)
هیچ حسی به درخت کریسمس ندارم! ازون بدتر به هموطنایی که از سر تفریح باهاش عکس میندازن!

نمیدونم شما عجیبین یا من، ولی من کلا به این چیزها علاقه‌ دارم، درخت کریسمس هم با اون تزییناتش قشنگه، البته فقط برای جالب و قشنگه که بهش علاقه‌ دارم نه چیز دیگه :)
من از اون سلبریتی‌هایی که باهاش عکس میگیرن، یا حتی کریسمس برگزار میکنن خنده‌ام میگیره، فکر میکنن اینجوری باکلاس میشن در حالی که دارن فرهنگ مسیحی رو بین مردم جا میندازن، یه عده هم کورکورانه تقلید میکنن و حتی تو خونه‌هاشون جشن میگیرن:/
نه اشکال نداره فقط منو ببر :))
منتظر خبرم باش پس :))
عجب :|
حالا ک این طور شد به بچه ها میگم پاس و ویزا برا استوا بدن خدمتتون :| :)
استوا تا جایی که میدونم هوای مرطوب و گرم داره:/  آیا با منِ گرما گریز خصومت خاصی دارید؟ بدی از ما دیدید جناب بی‌دل؟:))
البته که کلیسا ها هر کدوم مال یه مذهبیه.
کلیسای ارتدکس،متدیست،کاتولیک و پروتستان و...
من ارتدکس و کاتولیک رفتم. به نظرم کلیساهای کاتولیک زیباتر و باصفاترن و تصویرهای حضرت مسیح و مریم خیلی آرامش بخشن...
اره دیگه به تعداد مذاهبشون کلیسا دارن، ولی خب من چون کلیسا نرفتم تفاوت‌هاشون رو از لحاظ درکی خیلی نمی‌دونم:)
باید تجربه‌ی جالبی باشه، با یه نوشته دیدگاهت در مورد کلیسا و دیده‌هات رو توصیف نمی‌کنی؟:)
موقع کریسمس رفتی یا روزهای عادی؟ مثلا یکشنبه؟:)
آره خلاصه
نمی‌بینی این گیس‌های سفید رو؟! :| :))
چرا چرا، ننه حوا بودی دیگه ؟:دی
خیر :/
مادرجون حوا :دی
بی‌بی حوا چطوره؟:)))
سرش را به میز می‌کوبد :|
[با اصرار جلوی او را می‌گیرد] :دی
باشه حتما پیشنهاد خوبیه توصیفش میکنم :)
روز عادی رفتم، یکشنبه نبود چون یکشنبه ها خودشون برنامه دارن.
یکی کلیسای سنت ساوا بود، ارتدکس. و دیگری کلیسایی کاتولیک به سبک گوتیک خیلی خوشگللل ^_^
توی سفر رفتیم راستش.
متشکرم :)
یکشنبه برای اون‌ها روز مقدسه و نیایش و دعا و نماز و این چیزها دارن :)
کلیساهای سبک گوتیک طراحی جالبی دارن :)
امیدوارم خوش گذشته باشه :)
نوشتم پست رو!
البته خیلی درباره ی کلیساها نشد.
بله طراحیش خیلی جالب بود و من داشتم از روی ظاهر کلیسا دین هاشون رو مقایسه میکردم که یک خانوم ارتدکسی ناراحت شد ☺
 ممنونم.
خوندم :)
:)) مسیحیت هم عین دین ما که شاخه‌های زیادی پیدا کرده چندین مذهب داره که اتفاقا تو مواردی کاملا با هم تناقص و تضاد دارن :)
لطف کردی عزیزم ، متشکرم :*
خواهش میکنم.
مرسی از پیشنهادی که دادین😊
قربانت :*
منم جینگیلیاشو دوست دارم خیلی ترکیب رنگی قشنگی داره *_*
منم خیلی دوست دارم برم کلیسا مخصوصا آهنگهای مذهبی کلیسایی رو که خیلی دوست دارمدارم^_^
ان شاءالله بری بعد عکس بزاری و برای ما تعریف کنی از حست

اره، انرژی میده به آدم :)
کلا دیدن مراسمات و جشن‌های ادیان و مذاهب دیگه چیز جالبیه به نظرم :)
ممنونم، ان‌شاءالله :*
سلام واقعا وبلاگتون کامل و بی نهایت زیباست امکانش هست لینک سایت ما رو جز پیوندهاتون بذارید؟ https://www.soorbam.com یه دنیا ممنون
سلام
متشکرم:)
خیر متاسفانه، تبادل لینک انجام نمیدم :)
سه شنبه ۱۱ دی ۹۷ , ۲۳:۲۰ ... به دنبال حقیقت ...
اعتراف می کنم چند ساله اصفهانم هنوز کلیسا رو ندیدم داخلش رو
آخه بلیطیه فکر کنم :))
:/ حیفه ولی اگه شما هم دوست دارید برید ببینید، به نظر من که خیلی جالبه :)
خیر سرمون یبار رفتیم شیراز فقط طوفان بود 
:))
چهارشنبه ۱۲ دی ۹۷ , ۲۳:۳۹ ... به دنبال حقیقت ...
نگفتم جالب نیست
گفتم بلیطیه! :)
متوجه شدم چی گفتید؛ منظورم این بود که فکر کنم یکبار ارزش پول بلیطش رو داشته باشه، البته فکر نکنم خیلی هم گرون باشه :)
خیلی متن زیبایی بود.
امیدوارم حافظیه هم برید و همینطور اون جاهایی که گفتید :)
متشکرم:)
منم امیدوارم :)

هنوز هم معتقدم که با انقلاب چیزی عوض نمیشه‌. فقط عرصه ظهور اعدام های مجدد. پیروز باشید. حجت فرهنگ دوست

چی بگم والا، نظر خاصی ندارم :)

خیلی خوشحال شدم که نویسنده‌ی اصلی این متن برام کامنت گذاشته ، متشکرم :)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
باز کن پنجره‌ها را که نسیم
روز میلاد اقاقی‌ها را
جشن می‌گیرد
و بهار
روی هر شاخه ، کنار هر برگ
شمع روشن کرده است!

همه‌ی چلچله‌ها برگشتند
و طراوت را فریاد زدند
کوچه یکپارچه آواز شده است
و درخت گیلاس
هدیه‌ی جشن اقاقی‌ها را
گل به دامن کرده است!

باز کن پنجره‌ها را ای دوست!
هیچ یادت هست
که زمین را عطشی وحشی سوخت؟
برگ‌ها پژمردند؟
تشنگی با جگر خاک چه کرد؟

هیچ یادت هست
توی تاریکی شب‌های بلند
سیلی سرما با خاک چه کرد؟
با سر و سینه‌ی گل‌های سپید
نیمه شب باد غضبناک چه کرد؟
هیچ یادت هست؟

حالیا معجزه‌ی باران را باور کن!
و سخاوت را در چشم چمن‌زار ببین!
و محبت را در روح نسیم
که در این کوچه‌ی تنگ
با همین دست تهی
روز میلاد اقاقی‌ها
جشن می‌گیرد!

خاک جان یافته است
تو چرا سنگ شدی؟
تو چرا این همه دلتنگ شدی؟
باز کن پنجره‌ها را
و بهاران را باور کن...
آرشیو مطالب
نویسندگان
Designed By Erfan Powered by Bayan