هواتو کردم

خسته‌ام از این روزهای پوشالی ... میان این همه همهمه جای تو خالی


پدر خاک(تکرار)

همه ی ما تو زندگیمون گاها احادیثی رو میخونیم و از کنار اونها ساده رد میشیم. اما گاهی بعضی احادیث ما رو به خودشون جذب میکنن و خیلی بیشتر به دلمون میشینن.

از بین تمام احادیثی که خوندم و خیلی هاشون رو هم دوست دارم اما 1 حدیث از امیرالمومنین علی(ع) همیشه برام زیباتر و جذاب تر بوده.

یکی از بزرگان (که اسم و متن دقیق حرفشون رو الان یادم نیست :)) فرمودند:اگر اسلام هیچ معجزه ای هم نداشت معجزه ی وجود حضرت علی (ع) برای پیوستن ما به اسلام کافی بود.

اما احادیثی که بارها و بارها همه شنیدیم و معتقدم اگر همه ی ما مردم بهش عمل میکردیم معجزه ای دوباره در تاریخ رخ میداد :

 آنچه برای خود میپسندی برای دیگران هم بپسند و انچه برای خود نمی پسندی برای دیگران هم مپسند . (نهج البلاغه نامه 31)


××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××

یک نکته ی جالب : خداوند می فرمایند در آخرت کافران می گویند :" یَقُولُ الکافرُ یا لیتَنی کُنتُ تُرابًا "

(کافر در آنروز می گوید :ای کاش من خاک بودم) { سوره ی نبا ایه ی 40 }

تا حالا دقت کردید که یکی از القاب امام علی(ع) ابوتراب ( پدر خاک) است؟؟؟



شنبه ۳۰ مرداد ۹۵ , ۱۰:۴۷ سیّد محمّد جعاوله
احسنت
عالیست
نظر لطفتونه
تشکر از حضورتون
چه جالب :)
بله خیلی جالبه
ممنون از حضورتون
بسیار عالی...
به قول خودتون موفق و مانا باشید ، دعای بسیار زیبایی است
نظر لطف شماست
اینم نظر لطف شماست:)
ممنون از حضورتون
این رو خیلی قبول دارم:
آنچه که برای خود میپسندی برای دیگران نیز بپسند...
سپاس
بله واقعا زیباست
ممنون از حضور زیباتون
نوشته هات عالی هسستن
نظر لطف شماست دوست عزیز.
ممنون از حضور و نظر زیباتون
احسنت...   خیلی خوب...

واقعا احادیث جالبی هستن...

ممنون از یادآوری و تذکر ، خداخیرتون بده..

خداقوت.
خیلی متشکرم.
بله واقعا همین طوره.
نظر لطف شماست.
ممنون از حضورتون
متشکرم از مطالب مفید و آموزندتون
یا على
خواهش میکنم.نظر لطفتونه.
تشکر از حضورتون
((: خیلی مطلب خوبی بود
نظر لطفتونه
ممنون از حضورتون
متشکر(: خیلی مطلب خوبی بود
خواهش میکنم.
نظر لطفتونه
ممنون از حضورتون
شنبه ۳۰ مرداد ۹۵ , ۱۴:۱۴ سید مهدی سید مهدی
سلام
بسیار نکات خوبی رو فرمودید. خلاقیتتونم خوب بکار بردید. موفق باشید
سلام 
شما لطف دارید
تشکر
ممنون از حضورتون
احسنت...

البته ولایت امیرالمومنین وهبی است
انشالله لایق این محبت تا اخر عمر باشیم
تشکر
بله همین طوره
ان شاا...
ممنون از حضورتون
شنبه ۳۰ مرداد ۹۵ , ۱۷:۱۷ احسان صادقی یزدان آباد
این پست خیلی عالی بود 
توی خونه هم برای مادر و برادر خواندم
حضرت علی و حضرت زهرا نگهدارو پشتیبانتون باشن
خیلی خوشحالم که خوشتون اومد.
خیلی متشکرم.ان شاا...
ممنون از حضورتون
تو این دوره و زمونه پست وبلاگی زیاد دیدم
ولی این پست که درباره اقا امام علی علیه اسلام بود بسیار به دلم نشست..
**هدیه من به شما دعای خیر باد.**
سلام
خدا رو شکر که خوشتون اومد.
خیلی متشکرم
ممنون از حضورتون
تو این دوره و زمونه پست وبلاگی زیاد دیدم
ولی این پست که درباره اقا امام علی علیه السلام بود بسیار به دلم نشست..
**هدیه من به شما دعای خیر باد.**
جالب بود ممنون
نظر لطف شماست
ممنون از حضور و توجهتون
خدا خیرت بده
یادواری خوبی بود
من قبلا که گوشیم ساده تر از این بود و ضمننا مقاوم تر گاهی اوقات بی حوصلگی میکردم و نمیذاشتم زمین همینجوری که ایستاده بودم مینداختم رو یه چیز نرم(البته روم به دیوار شوما الگو نگیردا😊)
خلاصه بعد به خودم میگفتم دوس داشتی جای گوشیه بودی صاحبت ایجوری پرتت میکرد
وانگاه بود که متنبه شده و دگر بار چو یک آدم گوشی خویشتن را بر زمین نهادم.:)))
سلام
خواهش میکنم.نیازی به الگو برداری نیست تا دلت بخواد همین کار رو با گوشی کردم هنوز هم میکنم.:)
خدا رو شکر که متنبه شدی.
ممنون از حضورت
رفیقم این حدیث دومیه رو تو از یک عالم شنیدی یا گاها توی پستا،و یا از جای دیگه ای خوندی؟؟؟

از هر دو شنیدیم.دیروز هم برای سند به نت سری زدم.و نوشته بودن نامه ی 53 نهج البلاغه و سایت خبر انلاین هم قسمتی از متن رو گذاشته.
البته نامه ی اول رو برای حدیث تقریبا خوندم ولی نامه ی 53 زیاد بود به نت بسنده کردم.:)
اما الان که گفتید نامه ی 53 رو چک کردم متن توش نیست.شاید سند رو اشتباه نوشتن.
ممنون از توجه و تذکرتون.
این حدیث جعلیه
مصطفی دلشاد تهرانی مترجم و شارح نهج‌البلاغه: این حدیث ساختگی است و به هیچ وجه وجود خارجی ندارد، حتی نقل مضمون بخشی از نامه ۵۳ امام علی(ع) به مالک اشتر هم نیست
البته کسی گفته بود با اموزه های دینی تضاد داره که حتی 1 درصد هم نداره.تو احادیث مختلف ائمه راجع به قضاوت نکردن و بخشش حرف زدن.
به هر حال با وجود جعلی بودن بسیار زیبا بود.:)
یاعلی
وقتی فهمیدم جعلیه خیلی ناراحت شدم
یعنی مایک عمری با حدیث جعلی سر میکردیم و نقل میکردیم:|
خودم هم الان فهمیدم که یکی از احادیث مورد علاقه ام جعلیه:( 
ممنون از اینکه اطلاع دادید
جالب بود
ممنون
نظر لطفتونه
ممنون از حضورتون
از حضرت رسول خدا صلى الله علیه و آله و سلم سوال شد که از چه رو امیرالمومنین على علیه السلام را ابو تراب نامیدند ؟ ایشان فرمودند: از آن رو که على علیه السلام صاحب زمین و حجت خدا بر اهل آن پس از رسول خداست ، و بقاى زمین و آرامش آن به او است
حدیث بسیار زیبایی بود.
متشکرم
ممنون از حضورتون
بسیار عالی بود
نظر لطف شماست
ممنون از حضورتون
امیرالمومنین ع همین الانم مظلومه..
تازه دردش الان بیشتره از قبله.. آدما ادعا میکنن ک دوستش دارن و ندارنش!

ابوتراب لقب خیلی قشنگیه...
بله همین طوره.هممون محب ظاهری هستیم...
بله بسیار زیباست
ممنون از حضورتون
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
باز کن پنجره‌ها را که نسیم
روز میلاد اقاقی‌ها را
جشن می‌گیرد
و بهار
روی هر شاخه ، کنار هر برگ
شمع روشن کرده است!

همه‌ی چلچله‌ها برگشتند
و طراوت را فریاد زدند
کوچه یکپارچه آواز شده است
و درخت گیلاس
هدیه‌ی جشن اقاقی‌ها را
گل به دامن کرده است!

باز کن پنجره‌ها را ای دوست!
هیچ یادت هست
که زمین را عطشی وحشی سوخت؟
برگ‌ها پژمردند؟
تشنگی با جگر خاک چه کرد؟

هیچ یادت هست
توی تاریکی شب‌های بلند
سیلی سرما با خاک چه کرد؟
با سر و سینه‌ی گل‌های سپید
نیمه شب باد غضبناک چه کرد؟
هیچ یادت هست؟

حالیا معجزه‌ی باران را باور کن!
و سخاوت را در چشم چمن‌زار ببین!
و محبت را در روح نسیم
که در این کوچه‌ی تنگ
با همین دست تهی
روز میلاد اقاقی‌ها
جشن می‌گیرد!

خاک جان یافته است
تو چرا سنگ شدی؟
تو چرا این همه دلتنگ شدی؟
باز کن پنجره‌ها را
و بهاران را باور کن...
آرشیو مطالب
نویسندگان
Designed By Erfan Powered by Bayan