هواتو کردم

خسته‌ام از این روزهای پوشالی ... میان این همه همهمه جای تو خالی


ای که مرا خوانده‌ای، راه نشانم بده!

سرِ صبح بود، از آشپزخانه صدا زدم:《آرزو کو 》، صدایش از اتاق آمد:

_چِنِه؟

_دو زرده است!

چند ثانیه بعد صدای صلوات و دعا به گوشم می‌رسید!

غروب بود، پرتقالی از جا میوه‌ای یخچال بیرون کشیدم، با دست دیگرم کاسه‌ی کثیف ماست و بسته‌ی خالی چیپس را از روی کابینت برداشتم و راهی آشپزخانه‌ شدم، کمی از پوستش را که جدا کردم سرخی پیچیده در نارنجی‌اش خودنمایی کرد، لبخند زدم؛ خیر است ، چشم‌هایم را بستم، صلوات دادم، آرزو کردم که تا آخر ماهِ رمضان اجابت شده باشد!

شاید دارید با خودتان فکر می‌کنید"چقدر خرافاتی اینم" ولی باید اضافه کنم که موقع دیدن هر چیز نورانی در آسمان که حتی کمی بجنبد هم، با احتمال ۱% شهاب سنگ بودن، چشم‌هایم را می‌بندم و آرزو می‌کنم، از همان بخش‌های انتهایی قلبم!

نه پشتش منطق و استدلالی هست و نه هیچ‌ چیز دیگری، فقط انگار با دیدن هر کدامشان  کورسویی امید بر قلبم می‌تابد، تک امید کوچکی جوانه‌ای ترد میزند، از همان‌هایی که دوست دارم انگشتانم را حصارشان کنم مبادا تندبادی ساقه‌ی نازکش را بشکند!

ماه رمضان اما نورِ کوچک این شمع جان می‌گیرد، می‌شود فانوس، پر نورتر، زیباتر، روشن‌تر!

دیگر منتظر بهانه برای اجابت نیستم، هر ثانیه‌اش امید اجابت است که از سلول‌قلبم شُرّه می‌کند، از سحری که صدای مناجات سحر در لابه‌لای شاخه‌های شاه‌توت می‌پیچد تا ظهری که گرسنه سر بر بالش گذاشته‌ و برای افطار دقیقه‌شماری می‌کنم، همه‌اش امید اجابت است و شوق دعا!

رمضان امسال اما دست‌هایمان بیشتر محتاج دعاست و دل‌هایمان هر لحظه دخیل بسته است برای اجابت؛ سحر و افطارش بوی نیاز می‌دهد، بوی احوال ملتی ناخوش که به آغوش خدا پناه اورده است!

یارب! اینک که آغوش گشوده‌ای بر مهمانانت دست نوازش بکش بر زخم‌هایشان، امید اجابت‌شان را ببین! در مرام تو بی‌مهری ندیدیم، مهمان را دست خالی و بی‌پناه به حال خویش رها کردن ندیدیم. دست‌هایمان را بگیر، توشه‌ی راه‌مان بده؛ آتش امید را در دل‌‌هایمان بگیران و در شب‌های تاریک چراغ‌مان باش، راه‌نمای راه‌مان، مبادا در این دشت ظلمانی بی‌انتها تنها رهایمان کنی!

یارب ...!

+ حلول ماه مبارک رمضان‌تون مبارک؛ مجدداً مثل هر سال تاکید می‌کنم که تک‌خور نباشید :)

چهارشنبه به آسمون نگاه کن که شهاب سنگ بزرگی میاید :)))

 

دعا کنیم انگار اتفاقات خوبی در راه است ، منتها قبلش مسیر کمی ترسناکه

التماس دعا

واقعا؟ اخبار رو دنبال نمیکنم راستش، فقط میدونم که به زمین نمیخوره :))

امیدوارم همین‌طور باشه :)

محتاجیم

سحر و افطارش بوی نیاز می‌دهد...

التماس دعا...

واقعا بوی نیاز از سراسر دنیا میاد!
محتاجیم به دعا :)

به این فانتزی ها دل ندیم دل پژمرده میشه .

بهانه های کوچکی برای یادآوری آرزوهای شیرین ...

 

امیدوارم به حرمت همین روز و شبای بابرکت زمین رنگ آرامش به خودش ببینه..

 

التماس دعا🌸

همین‌طوره، به نظر منم بهتره حتی با همین چیزها هم یادمون بیوفته دعا کنیم، به هر حال دعا اثر داره :)

محتاجیم به دعا :)

دلت پر نور رفیق جانم.

ممنونم عزیزم، همچنین :)
شنبه ۶ ارديبهشت ۹۹ , ۰۵:۲۷ منتظر اتفاقات خوب (حورا)

اون‌ها رو نشانه می‌بینی:-)

التماس دعا دارم.

بله، یه نشونه که میشه باهاش به یه چیز بزرگتر رسید :)
محتاجیم به دعا عزیزم :)

اینکه دلت نور امید و بذر امیده تا اعماقش نفوذ کنه نشونه خوبیه، یعنی هستی، یعنی میتونی ذوق کنی، یعنی دلت پی قشنگی های دنیاست. قدر این حس قشنگت رو بدون فرشته. :)

راستش وسط گرفتاری‌ها دنیا فکر میکنم پیدا کردن همین امیدهای کوچیکه که میتونه کمکمون کنه برای ادامه دادن.
چه خوب گفتی، اره این یعنی هنوز هنوز هستم :)
ممنونم عزیزم :*

امسالم ماه رمضان از راه رسید و همچنان من بد تر از پارسال /:

 

 

انشا الله نماز و روزه هاتون قبول باشه :)

 التماس دعا 🌹

در بخشش بازه، ماه رمضون هم میاد که ماها برگردیم :)
هیچ‌وقت از رحمت خدا ناامید نشید :)

متشکرم، همچنین :)
محتاجیم به دعا

ایشالا که دلمون احیا بشه تو این ماه.

ان‌شاءالله

اینکه با هر چیزی آدم دلش به خدا وصل بشه خرافات نیست به نظرم. عین خلوص و دین‌داریه.

اصلا زندگی ما در صورتی برکت داره که همه‌چیز ما رو یاد خدا بندازه و چی از این مومناته‌تر؟

دلت آروم و روشن، حاجت‌هات روا و طاعاتت قبول، ما رو هم دعا کن.

راستش بیشتر از دین‌داریش برای من حس امید و زندگیه 
اره، فکر کنم خوبه که ادم‌ پشت هر چیزی خدا رو ببینه، یا اینکه یه راه ببینه برای دعا کردن :)
ممنونم عزیزم،‌همچنین :)
حتما، محتاجیم به دعا عزیزم :)

ان شاءالله حاجت روا...

مرسی عزیزم ، همچنین :*

دلتون همیشه خدایی باشه که بزرگترین آرامشیه که تجربه کردم تو همه شرایط زندگیم و البته این روزای سخت که گاهی بغض گلوم رو میگیره و میخوام گریه کنم

 

البته شاید همون یک درد شهاب سنگ هم کورسویی برای امید باقی بزاره

ولی من امسال خیلی شدید به اجابت دوتا اتفاق محتاجم

شاید گنگ

شاید عشق

خیلی متشکرم، همچنین :)
روزهای سخت کما بیش برای همه هست، و البته راه موقتی خوبیه :)

ان‌شاءالله که امسال حاجت روا بشید :)
التماس دعا :)

طاعات قبول

من که خیلی ازین شهاب سنگه میترسم 

کلا من از حوادث طبیعی بشدت میترسم 

از بچگی همینجوری بودم تا یکم باد شدتش زیاد میشد اشکم درمیومد

الان هم همش دست به دعام که به زمین نخوره 

من هنوز فرصت واسه کار خیر میخام

زوده با این دستای خالی و کوچولوم برم :(

استخاره گرفته بودم . در اومد : فقط اوست که میمیراند و زنده میکند 

خیلی عجیب بود ولی عجیب تر به دلم نشست .

متشکرم، از شما هم قبول باشه :)
یه بیت شعر هست که هرگاه ترسیدی برای خودت بخونش؛ من هرگاه میخونم اروم میشم "گر نگه‌دار من آن است که من میدانم... شیشه را در بغل سنگ نگه‌ می‌دارد" :)

چه آیه‌ی خوبی اومده، نترس، هر چیزی وقتی داره، هیچ‌کس زودتر از وقتش نمیره :)

+طاعات و عباداتتون هم قبول :)

کاش من رو هم دعا کنه فرشته :)

حتما عزیزم، ان‌شاءالله :)

سلام

زیبا بود، طاعات و عباداتتون مقبول درگاه حق

به ما هم سر بزنید

سلام
متشکرم

التماس دعا

سلام
محتاجیم به دعا 

سلام امیدوارم دعاهات توی این ماه مستجاب بشه ..

سلام
متشکرم، همچنین :)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
باز کن پنجره‌ها را که نسیم
روز میلاد اقاقی‌ها را
جشن می‌گیرد
و بهار
روی هر شاخه ، کنار هر برگ
شمع روشن کرده است!

همه‌ی چلچله‌ها برگشتند
و طراوت را فریاد زدند
کوچه یکپارچه آواز شده است
و درخت گیلاس
هدیه‌ی جشن اقاقی‌ها را
گل به دامن کرده است!

باز کن پنجره‌ها را ای دوست!
هیچ یادت هست
که زمین را عطشی وحشی سوخت؟
برگ‌ها پژمردند؟
تشنگی با جگر خاک چه کرد؟

هیچ یادت هست
توی تاریکی شب‌های بلند
سیلی سرما با خاک چه کرد؟
با سر و سینه‌ی گل‌های سپید
نیمه شب باد غضبناک چه کرد؟
هیچ یادت هست؟

حالیا معجزه‌ی باران را باور کن!
و سخاوت را در چشم چمن‌زار ببین!
و محبت را در روح نسیم
که در این کوچه‌ی تنگ
با همین دست تهی
روز میلاد اقاقی‌ها
جشن می‌گیرد!

خاک جان یافته است
تو چرا سنگ شدی؟
تو چرا این همه دلتنگ شدی؟
باز کن پنجره‌ها را
و بهاران را باور کن...
آرشیو مطالب
نویسندگان
Designed By Erfan Powered by Bayan