هواتو کردم

خسته‌ام از این روزهای پوشالی ... میان این همه همهمه جای تو خالی


نامه‌های پنج‌شنبه [۲۱]

معشوق پاییزی من، سلام!
در ابتدای نامه‌ام، آغاز بهار، فصل شکفتن و سبز شدن را به شکوفه‌ی چشمانت شادباش می‌گویم.
حالت چطور است؟ بهار به باغ مادربزرگت رسیده؟ شاه‌توت‌ها سرخ شده‌‌اند؟ حال باغچه‌ی پشت خانه چطور است؟ هنوز هم میان درختان پرسه می‌زنی تا هوای بهار را در ریه‌هایت حس کنی؟!

عزیزم!
دلم برای بهارهای ایران عجیب تنگ است، برای بوی بهارنارنج و گل‌های همیشه بهار، برای طراوت عید و سفره‌های رنگی نوروز، بازیگوشی ماهی‌گلی‌های توی تنگ و عطر سنبل، بوی اسپند و سبزی‌پلو‌های مادر، دعای تحویل سال و حول حالنا‌های زیر لب، دلم برای بهارهای ایران، برای بوی اسکناس‌های تانخورده و بوسه‌های وسط پیشانی؛ از همه بیشتر برای لبخندهای کنار هفت‌سین، بهار پاشیده در چهره‌ات، نگاه‌های خیره و تبریک‌های محجوبانه‌ی سال تحویلت، تنگ شده است.

عزیزِ جانم!
بهار به کوچه‌های اینجا هم رسیده، برگ‌های تازه جوانه زده‌ و گنجشک‌ها آواز بهاری سر داده‌اند، برف‌های قله کم‌کم ذوب می‌شوند و طنین رودخانه در شهر می‌پیچد، بهار از پشت پرچین به گل‌های حاشیه‌ی باغ هم سرک کشیده است.
 من اما شبیه آن نهال جا مانده‌ام، همان که زمستان چشم‌هایش را بست و فراموش کرد که بهاری هم در راه است؛ همان که از قافله عقب مانده، زمستان در دلش ته‌نشین شده و برگ و برش را به تاراج برده است.

مهربان محبوبم!
تو اما همیشه بهار بمان، نگذار لبخندهایت را پاییز به یغما ببرد و عطر گیلاس موهایت اسیر یورش زمستان شود.
 بهار بمان عزیزم! بهار با تو زیبا می‌شود.

 سال نو مبارک عزیزِ پاییزیِ همیشه بهارم!

+ آدمی نیست که عاشق نشود وقت بهار
وای از آن سال که بی یار بهارش برسد!

هوراااا یه نامه پنجشنبه دیگه *-*
چقدر قشنگ بهارو توصیف کردین
مثل همیشه :)))))
این معشوق پاییزی خیلی خوش به حالشه ها 😁
عیدتون مبارک =))
چقدر خوشحالم که این پست‌ها رو دوست دارید :)

ممنونم فاطیما جان :))
آره ولی کیه که قدر بدونه :دی
عید تو هم مبارک دختر جان :)
اوف، دلم سفر خواست :(
ایشالا به زودی سفرهای خوب :)
بهار پاشیده در چهره ات
این توصیف های تازه رو خیلی دوست دارم
خوش‌حالم که نامه‌هام رو دوست داری یاسمن :)
+ آدمی نیست که عاشق نشود وقت بهار
وای از آن سال که بی یار بهارش برسد!

این قسمت رو خیلییی همزاد پنداری کردم خیلی:)
چقدر این نامه های پنجشنبتون قشنگه ودلنشین *-*
انگار عشق حلقه‌ی گم‌شده‌ی زنجیر خیلی‌هاست :)
خیلی ممنونم، خوشحالم که دوستشون دارید :)
آدمی نیست که عاشق نشود وقت بهار
هر گیاهی که به نوروز نجنبد، حطب است

امیدوارم معشوق پاییزی‌تون مصداق مصرع دوم نباشن! :)

سال نوتون هم مبارک..:-)
معشوق پایبزی ر‌و که نمیدونم اما خودم فکر کنم مصداقشم :(

ممنونم، سال نوی شما هم مبارک، سال خوبی براتون آرزو میکنم :)
سلام و درود فرشته خانوم عزیز

نوروز باستانی و سال نوت خجسته باد
امیدوارم سال جدید قشنگترین ـ شادترین ـ خاطره‌انگیزترین سال برات باشه دختر دریا !
سلام و درود جانان گرامی :)

خیلی متشکرم، منم سالی پر از زیبایی و مهر و سلامتی رو براتون آرزو میکنم :)
بهارت مبارک فرشته قشنگم💕
ممنونم توکا جان، بهار تو هم مبارک :)
خدایا…!

مرا در زمره آدم های خوبی قرار ده که ناخوداگاه سر راه دیگران قرار می گیرند…
حس بسیار خوبیست هنگامی که در لحظه‌ هجوم غم، ناامیدی یا پریشانی آدم های دردمند؛ بی هوا سر راهشان سبز می شوی …

شاید کلامم؛ نگاهم؛ حتی نوشته‌ام
آرامش و شادی و امید بپاشد به زندگی دیگری…

یکی از دعاهای همیشگیم این است:
خداوندا، من را نیز واسطه ای برای بهتر کردن حال بندگانت قرار ده.
سال نتون مبارک
سلام
آمین
ممنونم، سال نوی شما هم مبارک :)
دلم می‌خواد با تمام قلبم بهت بگم بهار به کوچۀ ماهم خواهد رسید دلبر جنوبی من. چقدر زیبا بود دلنوشته‌ات مثل همیشه.
امیدوارم برسه نسرین، روزی که ما هم شکوفه بزنیم و سبز بشیم :)
ممنونم عزیزم، لطف داری :)
الان تو ایران هستیم و دلمون برای این چیز‌ها تنگ شده:)
آره بنده‌ی خدا فکر میکنه فقط دل خودش تنگ شده :|
ممنونم از دلنوشته قشنگت. دوباره شاهد یک بهار خاطره انگیز هستیم
خواهش میکنم :)
ان‌شاءالله :)
امیدوارم آواز خوش بهار رو زودتر ما هم بشنویم. و بعد باهاش به کوچه و خیابون بریزیم و هلل یوس هل یوسه سر بدیم.
منم امیدوارم، یه روزی برسه که از شادی شکوفه بزنیم، سبز بشیم و بهار به کوچه‌هامون برسه :)
عجب آوازی هم :دی
بهار می‌رسه برای هر کسی در تاریخی متفاوت.
برای بعضیا زود، برای بعضیا دیر... برای اندکی هم به موقع.
 ولی من معتقدم برای بعضی‌ها هم نمیرسه ...
امیدوارم همه جز اون بعضیا بشن، اون بعضیای زود، چون وقتی که ازش گذشت و پیر شدیم دیگه چه فایده؟!
بیش فعالی چیست
https://cyberneuro.net/hyper-activity/
چیز خوبی نیست.
یادت بودم امشب خیلی یهو به یادت افتادم...:((( فرشته جانم🌙
مه‌رو ^_^
کجا بودی دختر؟ میدونی چند وقته نبودی؟ دیر میای و زود میری:(
ممنونم که به یادم بودی دخترجان :)

+ در جواب پیامت، تلگرامت رو چک کن عزیزم :)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
باز کن پنجره‌ها را که نسیم
روز میلاد اقاقی‌ها را
جشن می‌گیرد
و بهار
روی هر شاخه ، کنار هر برگ
شمع روشن کرده است!

همه‌ی چلچله‌ها برگشتند
و طراوت را فریاد زدند
کوچه یکپارچه آواز شده است
و درخت گیلاس
هدیه‌ی جشن اقاقی‌ها را
گل به دامن کرده است!

باز کن پنجره‌ها را ای دوست!
هیچ یادت هست
که زمین را عطشی وحشی سوخت؟
برگ‌ها پژمردند؟
تشنگی با جگر خاک چه کرد؟

هیچ یادت هست
توی تاریکی شب‌های بلند
سیلی سرما با خاک چه کرد؟
با سر و سینه‌ی گل‌های سپید
نیمه شب باد غضبناک چه کرد؟
هیچ یادت هست؟

حالیا معجزه‌ی باران را باور کن!
و سخاوت را در چشم چمن‌زار ببین!
و محبت را در روح نسیم
که در این کوچه‌ی تنگ
با همین دست تهی
روز میلاد اقاقی‌ها
جشن می‌گیرد!

خاک جان یافته است
تو چرا سنگ شدی؟
تو چرا این همه دلتنگ شدی؟
باز کن پنجره‌ها را
و بهاران را باور کن...
آرشیو مطالب
نویسندگان
Designed By Erfan Powered by Bayan